Verbazing

Lieve Meiden,



bedankt voor jullie lieve reacties.

Gelukkig kan ik er vrij goed mee omgaan. Ik heb in het verleden genoeg
meegemaakt om juist positief te blijven en te kijken naar de mooie
dingen om me heen. Wat de toekomst zal brengen weet niemand, maar er is
vast nog iets heel moois dat op mij ligt te wachten.



Dames geniet van jullie zwangerschappen en straks van jullie kindjes.



Kus Miep







Beste Lieve,



Dat mijn zwangerschap niet goed gegaan is, daar kijk ik geen enkele
rokende a.s. moeder op aan. Als geen ander weet ik juist dit soort
dingen te scheiden. Dat mijn zwangerschap mis is gegaan staat los van
iedereen.



En dat is dan ook gelijk mijn punt richting de rokende moeders die
elkaar vertellen dat hun kind wel gezond op de wereld is gekomen, en
dat het allemaal niet uitmaakt. Dat het bij de een godzijdank is goed
gegaan wil niet zeggen dat het bij een ander dan ook maar goed zal
gaan. Feiten liegen er niet om.



Ik verbaas me er gewoon over dat menigeen hier op dit forum (zijn ook
menige berichtjes aan besteed) het niet in zijn hoofd haalt om rauw
vlees of brie te eten, maar dat sigaretje kan niet achterwege blijven.



Kortom verbazing, geen oordeel, maar gewoon verbazing en ik snap het niet.



Miep



 
Lieve Miep

Wat verschrikkelijk zeg wat jij hebt mee gemaakt. Wel fijn om te lezen dat je er mee om kan gaan. Neem wel de tijd hoor!!!

En wat betreft wat je over het roken schrijft, helemaal mee eens!!!! Ik kan er met mijn pet niet bij, ik kan er zelfs erg boos om worden.

Groetjes Ria
 
Lieve Miep,

Wat erg wat je heb mee moeten maken. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan, en blijf er vooral over praten!

Ik snap je verbazing heel goed, en wat ik ook jammer vind is dat er geen rokende zwangere gereageerd heeft. Dus doe ik het maar. Ik rook idd en ben nu 31 weken zwanger van ons 3e kindje. Ik weet hoe slecht het is (en dat weten alle rokers hoor, daar hoe je ze niet op te wijzen) Ik voel me ook schuldig bij elke sigaret die ik opsteek. Ik vind het dan ook heel erg dat iemand (een kindje verliezen is altijd erg, dat bedoel ik niet) dat iemand die in alle opzichten gezond leefd een kindje moet verliezen.

Nogmaals heel veel sterkte en zoals ik al zei: blijven praten als je daar behoefte aan heb!

Groetjes, Brenda
 
Hoi Brenda,



zoals je al schrijft weet inderdaad iedere rokende (a.s.) meoder dat
rook slecht is voor haar (ongeboren) kind. Ik hoef ze daar inderdaad
niet op te wijzen. Ik veroordeel er ook niemand om. Waar ik meer moeite
mee heb zijn juist de reacties dat het allemaal (zie elders discussie
op dit forum) wel meevalt, dat de kindjes allemaal gezond geboren zijn
etc.



Ik ben er een voorbeeld van dat het ook mis kan gaan zonder al die
gifstoffen, maar wat ben ik blij dat ik niet constant hoef te  
denken, "had ik dat sigaretje nou maar niet opgestoken". Het is
inderdaad vreselijk om je kind te verliezen, maar er schuldgevoel over
hebben lijkt me helemaal vreselijk en zal wellicht verwerking in de weg
staan.



Overigens was het mij ook al opgevallen dat er geen enkele rokende (op
jou na dan) moeder had gereageerd. Ik ben blij dat jij wel reageerde.
Ik hoop dat jij (en uiteraard ook alle as. moeders) een gezond kindje
op de wereld zet, want dat is uiteindelijk toch wat we allemaal willen.



Groetjes

Miep

 
Beste Miep,

Wat een ontzettende moeilijke tijd zul je hebben, vind het heel erg rot voor je!Ik hoop dat er veel mensen in je omgeving zijn die je kunnen steunen/luiisteren
Omdat ik net pas deze topic lees, reageer ik nu pas...Ik rook ook en ik kan me voorstellen dat dit veel mensen verbaasd en boos maakt.... Wat ik me anderzijds niet voor kan stellen is dat je schrijft:" dat je niet goed voor je kindje hebt gezorgt"... Dat ben ik niet met je eens, ik ben van mening dat ik zeker zeker goed voor mijn kindje zorg, en ga zorgen, Alleen dan wel op mijn manier! En dat deze manier niet goed is in anderen hun ogen, ja dat kan ik me voorstellen..net als ik van mening ben dat je behalve gezond ook biologisch moet eten (gifstoffen in fruit/groente, hormonen in vlees) maar dat is mijn mening! En ik weet dat het dubbel is, want ik zorg uitmate goed voor mijn lichaam, maar ik rook wel die paar sigaretten ja..En schuldig voelen: ja zeker...Maar probeer toch iets meer begrip te hebben voor een ander, rokend of niet..Ik begrijp je reactie maar vind het wel belangrijk dat we een ander niet veroordelen..toch?

Veel sterkte...Liefs
 
San,
Miep gaf zelf al aan dat ze niemand veroordeeld, ook haar lieve reactie op mijn woorden gaven dat aan. Ik snap jou reactie dus niet zo goed. En ben het ook niet helemaal met je eens. Als er iets met mijn kindje zou zijn zo ik wel een schuldgevoel hebben, omdat ik heb gerookt. Ik zorg verder goed voor mezelf, maar roken is en blijft slecht, ook voor een ongeboren baby. Dat moet jij toch ook al weten, is niets nieuws voor jou. Snap dus niet waarom je jezelf ga verdedigen en kan zeggen dat je goed voor jezelf zorg. Roken is niet goed, ook niet voor jezelf. En ja, ik heb ook mijn redenen om te blijven roken, maar ik zou nooit kunnen zeggen dat het goed is, want dat is het niet.
Groetjes Brenda.
 
Beste Mama,

Ik dnek dat we elkaar dan verkeerd begrijpen, ik verdedig mezelf niet, ik vind dat ook niet nodig! ik dacht ik hoef niet weer op te schrijven dat roken slecht is , dat weten we allemaal! Ik wilde alleen toevoegen dat ik heel goed begrijp waarom mensen niet begrijpen dat ik rook tijdens mijn zwangerscap, maar dat ik het ook erg belangrijk vind om elkaar niet te veroordelen, ik zeg niet dat Miep dat doet! Ik zeg alleen dat ik wel goed voor mezelf zorg!!! BEHALVE dat roken dan.. Dat betekend dan nog niet dat ik slecht zorg voor mijn kind! Sorry maar dat vind ik gewoon niet! Ik vind mezelf dan op een vlak heel erg slecht zorgen voor mijn kind, maar niet in zijn geheel...Maar dat is mijn mening! Ik hoop dat het nu duidlijker is dan ik eerder schreef, ik bedoelde het niet zo zoals jij me terug schreef...
 
Terug
Bovenaan