Echt snappen doen ze het niet hoor, dat verbieden.... Wél leuk: die aandacht van mama. Mijn oudste kroop destijds al nee-zeggend naar de tv/contactdozen/krantenbak ik noem maar wat. Ze herhalen wat jij zegt, en alle andere woorden die je zou gebruiken hebben hetzelfde effect. Ze moeten het allemaal nog leren. Probeer je dus, wat mij betreft dan, in te leven in het belevingswereldje van een dreumes van net 1. En de belevingswereld is groot, maar het begrijpend vermogen nog niet.
Vermanend toespreken ben ik voor, tik op de vingers ben ik tegen. Wat nu het beste helpt hier: neenee zeggen en vervolgens afleiden met wat anders (en dat zo ongeveer 100 keer per dag met een beetje pech....). En dan wordt ze ook wel boos, want dat snoertje was nou net zo leuk, maar het is ook zo weer over. Straffen enzovoort: volgens mij helpt het op deze leeftijd gewoon nog niet, maar dat is mijn mening.
Tegen de tijd dat ze snappen dat ze iets doen wat niet mag, treed je wat strenger op lijkt me, maar dat heeft nu volgens mij nog geen zin.
Succes ermee
Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie