Verbieden?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af wanneer je moet gaan beginnen met verbieden? Is het al te vroeg om nee te gaan zeggen?

Groetjes!

Ha Cynthia,,,,

Wat dat betreft ben ik heel makelijk, ik waarschuw 2 keer, en daarna gewoon een tik op de vinger. nog 2 keer hetzelfde er achteraan? ok in de box of in bed....

Bijvoorbeeld alle tijdschriften onder de tafel vandaan plukken, het houd een keer op...

Weet dat een hele hoop mama`s deze mening niet delen, maar mijn ventje heeft een echte   harde hand nodig, anders gaat t niet goed! dan weet hij het......
En hij krijgt er echt helemaal niks van!!!

En hij vind het zelf ook niet erg, hij snikt even maar dan troosten we m en speelt hij weer vrolijk verder~@!!!

succes!

hoi,
ik zeg wanneer kaylin iets doet wat ik niet wil twee keer nee.
vaak gaat ze dan al huilen omdat ze weet dat ze het niet krijgt of mag doen.
wanneer ze het nog een keer doet pak ik haar op en leid ik haar af met iets anders wat ze wel mag.
dan is ze het snel vergeten.
groetjes sylvana

Ik waarschuw ook 2 keer en bij de derde pak ik hem op en zet ik hem in de box ofzo. Hij kan dan hartverscheurend huilen, maar ik pak hem pas wee rop als hij stil is. Ik denk dat dit best de leeftijd is waarop ze weten wat wel en niet mag hoor.

Gr. Natasja mv Jamie

Echt snappen doen ze het niet hoor, dat verbieden.... Wél leuk: die aandacht van mama. Mijn oudste kroop destijds al nee-zeggend naar de tv/contactdozen/krantenbak ik noem maar wat. Ze herhalen wat jij zegt, en alle andere woorden die je zou gebruiken hebben hetzelfde effect. Ze moeten het allemaal nog leren. Probeer je dus, wat mij betreft dan, in te leven in het belevingswereldje van een dreumes van net 1. En de belevingswereld is groot, maar het begrijpend vermogen nog niet.

Vermanend toespreken ben ik voor, tik op de vingers ben ik tegen. Wat nu het beste helpt hier: neenee zeggen en vervolgens afleiden met wat anders (en dat  zo ongeveer  100 keer per dag met een beetje pech....). En dan wordt ze ook wel boos, want dat snoertje was nou net zo leuk, maar het is ook zo weer over. Straffen enzovoort: volgens mij helpt het op deze leeftijd gewoon nog niet, maar dat is mijn mening.

Tegen de tijd dat ze snappen dat ze iets doen wat niet mag, treed je wat strenger op lijkt me, maar dat heeft nu volgens mij nog geen zin.

Succes ermee
Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

Bedankt voor jullie reacties! Lucas is momenteel echt heel erg bij de hand. Van de week had ik al 10x gezegd dat hij niet aan de magnetron mag komen.(die moet ik nu ook hoger gaan zetten) In de magnetron zit zo’n glazen draaischaal en dat is gevaarlijk als dat valt.
Dus ik ga netjes laag bij hem op de grond en zeg NEE Lucas. En wat doet hij? Hij gaat lachen en knijpt zo met zijn vingers mijn mond dicht en gaat vrolijk verder. Ik moest er eigenlijk wel om lachen, maar dat heb ik niet laten merken.
Ik denk ook dat als ik het nu niet indam, hij echt een drammer gaat worden en ook af en toe die drift buien, ik heb hem laatst heel lang laten brullen tot hij stil was en toen heb ik hem inderdaad gepakt.

Laatst hoorde ik dat je nog niet moet verbieden omdat ze het niet kunnen onthouden en het daarom 5 minuten later weer doen. Maar volgens mij kun je beter gelijk beginnen met regels stellen. Dat is nu dan wel moeilijk, maar je hebt er later veel profijt van denk ik.

Maar….. het is wel moelijk!

Haha Cynthia, wat kunnen het toch eigenwijsjes zijn he op deze leeftijd! Leuk verhaal van de magnetron! Ik ben overigens helemaal vóór consequent gedrag en aanleren wat wel en niet mag. Waar ik nu, op deze leeftijd wel wat huiverig voor ben, is het principe van straffen en/of belonen. Dat  begrijpen ze gewoon niet, ook lijkt het wel zo af en toe of ze álles doorhebben.....

Succes met je kleine ontdekkingsreiziger!

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

ps. las net ook je verhaal bij de augustusmama's: heftige start hebben jullie gehad zeg met die kleine man, kreeg er kippenvel van. Kan me goed voorstellen dat je nu dubbel en dwars geniet van je ventje!

Hier gaat het zo: nee Liselotte dat mag niet. Als ze doorgaat pakken we haar daar weg. Dat is even vermoeiend, maar ik heb de indruk dat ze het zo het snelste leren. Zo hebben we het MF ook geleerd.

Ik ben ook tegen een tik op de vingers trouwens.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan