Verbieden?

Ohh wij zijn al heeeeellll lang met nee zeggen en verbieden bezig, sinds mike kon buikschuiven is het begonnen. En hier is het zo dat als hij 3 keer hetzelfde doet wat niet mag, dat hij dan in de box gaat. In het begin vond ie dat niet zo erg maar nu is het brullen. Het mooie is dat het wel steeds beter gaat, hij probeert nog steeds uit...eerst ff kijken of we het wel zien wat ie doet. Kan ook niet missen want hij verraadt zichzelf al door het lachje van hem hahahahhaha
Maar het gaat de goede kant op...dus al dat nee zeggen en uhhh uuhhh zeggen is niet voor niets geweest

jen mv mike

Hoi!

Zijn jullie niet bang dat als je je kindje voor "straf" in de box zet, dat je kindje straks niet meer in de box wil omdat hij/zij denkt dat dat een "strafplaats" is?
Ik ben idd voor het nee zeggen en dan afleiden met iets dat wél mag......
Ik ben nu nog veel te blij met de box, daar moet ie graag in willen! hihi

Groetjes van Cissy

Misschien heb je wel gelijk Cissy. Mike zit alleen niet zo heel veel meer in de box. Hij speelt veel liever op de grond met al zn speelgoed en als ik boven iets ga doen neem ik em meestal mee en kan ie boven spelen.
Tis niet zo dat hij altijd gaat huilen als hij in de box gezet wordt, als ik ga stofzuigen of zo dan is er niets aan de hand.
Hij gaat huilen als we em dus gewaarschuwd hebben en misschien is dit nog niet mogelijk maar ik heb het idee dat ie gaat huilen omdat ie weet dat ie 'fout' zat?
Dit hebben we ook als we em waarschuwen en weghalen van de plek waar ie niet aan mag komen...een drammertje dus

liefs jen

Hoi,
Ik leid Skip af met iets anders, of pak hem echt weg bij datgene wat hij niet mag. Hij zat bv. steeds aan de stopcontacten, maar dat is nu helemaal niet meer interessant. Ik pakte hem steeds op en liet hem met iets anders spelen.
Het is een feit dat een kind op deze leeftijd nog geen verschil kent tussen negatieve en positieve aandacht. Als mama heel hard NEEE roept dan krijgt je kind aandacht, vindt hij net zo leuk als positieve aandacht. Dit is ook vaak de reactie van je kleintje, hij lacht als jij hem streng toespreekt. Dan denken ouders vaak, zie je wel, hij weet het wel, maar hij doet het expres toch. Dit is echter helemaal niet de gedachte die je kindje hierbij heeft.
Ook al is dit vaak moeilijk, probeer te bedenken dat je kind pas echt een actief geweten heeft rond de 3 jaar.
Daarbij komt ook dat kleine kinderen verboden/geboden vaak koppelen aan de persoon en aan het moment. Zeg MAMA dat NU iets niet mag, dan mag het bij iemand anders of 1 minuut later gewoon weer wel, ze trekken dit nog niet door naar een algemeen verbod/gebod. Dat komt pas veel later.
Afleiden is in mijn ogen echt DE manier, al word ik daar soms ook wel eens moe van hoor haha. En daarbij bind ik de kat ook niet op het spek, in huis kan er eigenlijk weinig gebeuren, alles is Skip-proof zullen we maar zeggen.

Groetjes, Noortje

Dat afleiden helpt inderdaad, alleen helpt het niet als ik hem bij de magnetron weg wil krijgen. Dat ding is toch zooooo interessant! Die gaat nu ook naar de bijkeuken.

Lucas wil ook nog wel in de box, vooral 's ochtends, dan vindt hij het allemaal prima, maar vanaf een uur of 11 niet meer, maar dat geeft niet, hij moet tenslotte ook zijn energie kwijt.

Ik denk dat de box na de kerstboom niet meer terugkomt, maar voor nu is het nog wel handig. Lucas gaat 3 dagen per week naar de creche en daar mogen ze altijd op de grond en vooral overal aankomen.De box is voor hem af en toe nog echt even een rustpunt.  Ik heb ook met de leidsters afgesproken, dat als hij daar gaat drammen, ze hem ook moeten negeren.

Hij wordt boos als ik nee zeg, maar ik vind het zo belangrijk dat hij een lief jongetje blijft.

Wij hebben nu ook op de keukenkastjes en op de tv kast een magneet geplaatst zodat hij dat kastje niet meer open krijgt. Dat kastje is nu niet interessant meer, maar wel die tv met die knopjes die daar boven staat.

In hoeverre mogen ze nergens aankomen... Natuurlijk is het niet de bedoeling dat hij de planten uit de vensterbank trekt.

Waar ligt bij jullie de grens van waar ze wel en niet aan mogen komen?

Hier is het ook neenee of uhuh. Soms helpt dat en dan gaat hij weer de andere kant op naar zijn speelgoed. Tijs wordt meestal "ondeugend" als hij aandacht wil of wil gaan stappen. Hij gaat dan met een brede glimlach naar het tv meubel of de boekenkast. Als we hem dan daar weghalen wil ie gelijk gaan stappen. Is wel grappig, maar we beginnen daar natuurlijk niet aan, want we gaan ondeugend gedrag niet belonen. We pakken hem dan op en zetten hem weer ergens anders neer. En als hij aan de gang blijft dan zeggen we: "Je gaat maar even lekker in de box spelen." We zorgen er dan wel voor dat er interessant speelgoed in ligt en dan gaat dat heel goed. Geen brulfestijn ofzo. De box vindt hij gelukkig nog heel interessant en brengt daar nog flink wat tijd door. En daarna gaan we dan wel weer met hem stappen of spelen.
Een tik op de vingers vind ik ook niet goed, omdat ze nog helemaal niet snappen dat ze wat verkeerd doen.

Groetjes,
mv Tijs

Een tik op de vingers heeft dus absoluut geen zin.
Van een kind van een jaar kan en mag je nog niet verwachten dat ie snapt dat ie ergens niet aan mag zitten.
Finn zit het liefst met z'n handjes aan het kattevoer en als ik dan "nee" roep kijkt ie me lachend aan en gaat lekker verder.
Afleiden en weghalen is het beste. Ik probeer 'm dan ook niet in de box te zetten omdat ik dan bang ben dat ie er een hekel aan krijgt, maar soms kan het ff niet anders.

Tuurlijk zeg ik nog steeds "Finn, nee dat mag niet" in de hoop dat ie het ooit gaat snappen, maar nu mag ie nog lekker het domme blondje uithangen.

Succes dames, het Grote Opvoeden is begonnen. Hoera!

Tessie

Terug
Bovenaan