verbijstering

Nou moet me toch even iets van het hart!!!
Gisteren zat ik Tyche de fles te geven en ondertussen was ik naar Max op nl 2 aan het kijken (ja er was niks anders op).
Ze hadden Wolter Kroes te gast.
Hij vertelde (even in het kort) dat ie had moeten afvallen dus flink aan het sporten en dieten was gegaan. En dat ie injecties had gehad.
Maar hij had dus injecties gehad met het hormoon (sorry dat ik de naam er niet van weet) dat ze halen uit de urine van zwangere vrouwen.
Ik stond helemaal versteld!!!!!
Dat kunnen ze toch niet maken! Elke zwangere vrouw wordt gevraagd (door MOEDERS voor MOEDERS) haar urine af te staan voor vrouwen die daarmee geholpen kunnen worden om zwanger te worden en nu hoor ik dat het (ook) hiervoor wordt gebruikt en ze dus vette winst kunnen maken!
Hoe kan dit!!??
Weet je, ik voelde me best schuldig dat ik niet mee had gedaan met moeders voor moeders. Maar hun route lag niet hier en ik moest dus 7km rijden om zelf de urine op een afleverpunt neer te zetten. Ik kon dit gewoon niet opbrengen en heb me er echt schuldig over gevoeld. En nu dit!!!!!!!!!!
Groetjes Kirsten

Hoihoi,

Maar die urine komt waarschijnlijk niet van voor moeders.. hoop ik dan..
Maar was hij er wel mee afgevallen? Want ik zag hem bij sbs met die sonja bakker dieet hield ie ook maar even vol... En hij heeft/had een maagband.. Ik denk niet dat er iets werkt bij hem hij heeft er weinig motivatie voor... maar dat is weer wat anders

Gr,

Bianca

Jep, dat klopt van dat spul van moeders voor moeders, wist je dat niet??
Is heel raar, ze gebruiken het voor vrouwen die niet zwanger kunnen worden, maar ook voor mensen die willen afvallen.
Volgens mij een stofje uit HCG hormoon.
Eigenlijk best wel gek hè, die vrouw die de intake bij mij had, vertelde dat ook, dat mensen die overgewicht hebben, dit spul gebruiken. Raar maar waar. Ik zal eens gaan googlen, misschien dat ik er iets over kan lezen.
Zo terug.
X

Daar had ik zelf nog nooit van gehoord.. Ik zelf heb namelijk een maagbandje en ik ben heel veel afgevallen..En ik ben best wel op de hoogte van afval middelen maar dit is nieuw.. Ik vindt dat gewoon voor vrouwen moet blijven die zwanger willen worden niet voor mensen die willen afvallen maar dat is mijn mening.

gr,

Bianca

Artikelen over de “hCG-afslankkuur” verschijnen regelmatig. Deze omstreden kuur, ook wel aangeduid als Simeonstherapie bestaat uit het volgen van een streng dieet (500 Kcal) in combinatie met het inspuiten van hCG. Dat deze methode omstreden is kunt u ook lezen op www.ivf.nl/Simeonstherapie.htm Ieder jaar wordt ons regelmatig om uitleg, toelichting of reactie gevraagd en die geven wij graag. Moeders voor Moeders, Diosynth en Organon hebben een offcieel standpunt wanneer het gaat over hCG en afslanken. De reactie op oneigenlijk gebruik (afslanken)luidt: hCG heeft een aantal indicaties: Bij vrouwen: ovulatie-inductie voor in vivo-fertilisatie en gecontroleerde ovariële hyperstimulatie voor in-vitrofertilisatie. Bij mannen: stimulatie van testosterone-productie bij mannen die uit zichzelf te weinig hormoon produceren om zaadcellen aan te maken. Afslanken is GEEN indicatie voor de toediening van het hCG-hormoon. Er is geen medisch wetenschappelijke ondersteuning beschikbaar om te stellen dat het hCG-hormoon als afslankmiddel werkzaam zou zijn. Het recept-plichtige geneesmiddel (bijvoorbeel Pregnyl © van Organon) zou dus absoluut niet mogen worden voorgeschreven voor behandeling buiten de officiële indicaties. Het gebruik van het hCG-hormoon buiten de officiële indicaties wordt dan ook ten sterkste afgeraden, en zowel door Moeders voor Moeders als Organon actief ontmoedigd. Gelukkig wordt maar een zeer gering percentage van het hCG-hormoon door artsen oneigenlijk voorgeschreven ten behoeve van het afslanken. Het merendeel wordt door artsen gebruikt om vrouwen en mannen te helpen die verminderd vruchtbaar zijn. Dat is gelukkig voor veel zwangeren dan ook de belangrijkste motivatie om mee te doen met Moeders voor Moeders.
Even gecopied.
X

Ik moet zeggen dat ik Wolter Kroes (niet mijn smaak muziek) eigenlijk niet echt ken maar schijnbaar was ie wel afgevallen. Idd door 500 kl te eten ofzo + die injecties.
Maar ik vind het echt heel erg stom want ik denk dat ze wel winst maken door die injecties en dat door 'onze' urine zeg maar. Ik kan er met mijn hoofd nog niet bij, sorry.

Meiden,

Ik heb zelfs weleens begrepen via een vriendin die in de varkens zit, dat HCG ook gebruikt wordt bij varkens om ze vruchtbaar(der) te krijgen. Tja.....dat soort verhalen hoor je dus niet van moeders voor moeders,,,,

Da77

Terug
Bovenaan