Verboden geslacht te zeggen bij 20weken echo?

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Klopt het dat wanneer je de 20wekenecho krijgt, de echoscopist het geslacht van de baby niet zal vertellen , ook al wil je het graag weten? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben heel benieuwd hoe het bij andere mensen is gegaan die het ook graag wilden weten.
Maar natuurlijk hoop ik bovenal dat alles met t kindje goed zal zijn, heel spannend allemaal.

als jij aangeeft het te willen weten zal die het vertellen en als je aangeeft het niet te willen weten kijken ze er zoiezo niet naar en zal die niets zeggen.

ik sluit me aan bij ponyville, als jij het wil weten dan moet je dat zeggen en dan zullen ze jouw het geslacht vertellen, als je het niet wil weten zullen ze niks zeggen.

Hoi Amber,

Klopt idd wat de anderen zeggen. De 20 wk echo is een medische check van je baby (hierbij hoort geslachtsbepaling dus NIET). Maar als je aangeeft het graag te willen weten zullen ze wel voor je gaan kijken.
De echoscopist die wij hadden wilde wel kijken maar  liet op voorhand weten  geen 100% zekerheid te kunnen geven. Maarja onze beep was zo beweegelijk dat de echoscopist helemaal niks kon zien. Het allerbelangrijkste is dat met de beep alles prima is.

Hoop dat je net zo gaat genieten van de 20wk echo als wij hebben gedaan. Echt heel bijzonder wat ze allemaal kunnen zien. De echoscopist vertelde ook uitgebreid wat hij zag, dat was super.

Geniet er van! Groetjes Sylvia

Bij ons was de VK duidelijk niet onder de indruk dat we het wilden weten, maar ze ging toch nog even kijken. Helaas lag de beeb met de billetjes heel diep in mijn bekken, dus niets te zien. Inmiddels hebben we een pretecho achter de rug, maar guess what... hetzelfde probleem, dus weer niets (qua geslacht) te zien. Inderdaad is het natuurlijk veel belangrijker dat de kleine gezond is en daar zijn we dan ook erg gelukkig mee !! Morgen hebben we weer een pretecho, dus wie weet.... (ben dan precies 26 weken)

hoi meiden

ik heb gehoord dat ze ook aan de hartslag kunnen horen of het een jongen of een meisje is.
ik weet niet of ik het wel wil weten vind de verrassing ook wel iets hebben. als we het perongelijk zien is het ok maar ga er niet naar vragen. al kan ik me wel heel goed voorstellen dat andere heel nieuwsgierig zijn

groetjes happydays

dat is onzin hoor, van die hartslag...

en de meesten willen het wel zeggen hoor, behalve sommige christelijke ziekenhuizen schijnen het niet te doen.

Dat de VK aan de hartslag van je baby kan horen of het een jongen of meisje is klopt wel.
Mijn VK zei bij mijn 1e en 2e zwangerschap dat het hartje van een meisje veel sneller gaat dan  van een jongetje.Zo'n 20 keer per minuut sneller.En daarom is vaak al bij een normale controle bij de VK te horen of het een jongen of meisje is.Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar uit mijn ervaring klopte het tot 2 keer toe nog ook.Twee zwangerschappen telkens enorm snelle hartjes te horen, ik heb inmiddels 2 dochters.Nummertje 3 is onderweg.
Gr.Missmama.(7wkn4dgn)

Terug
Bovenaan