Verboden geslacht te zeggen bij 20weken echo?

hoi,

wij hadden dus een echoscopiste die het NIET wilde zeggen:"nee hoor het is geen pretecho mevrouw". Ik dus nog heel begripvol: "ja dat snappen we ook wel, maar als u het nu tegenkomt en makkelijk kunt zien, zou u ons erg blij maken, want we willen het heel graag weten". Kreeg ik geen antwoord op. Bitch! Dus aan het eind van de echo, vroeg ik of ze wat had kunnen zien: nou nee en daar hebben we ook echt geen tijd voor.
Oh ja, je hebt een placenta praevia en als je een bloeding krijgt contact opnmen, tot ziens. Dus....... Daar stonden we dan met onze voorgeschiedenis van 2 miskramen.
Ik hoorde idd ook dat de meesten het te horen kregen met 20 w echo, maar wij dus niet.
Dit was echt een heel onaangenaam persoon. En dat had ik nou net niet nodig. Ik voelde me al zo onzeker door die miskramen. Dat vertelde ik haar ook in het begin al, kunnen ze er toch wat rekening mee houden denk je dan, maar nee. Vanaf week 18 heb ik dus even kunnen genieten van mijn zwangerschap en dit werd door mevr gelijk heeeeeeeeeeeel diep de grond in getrapt, kan ook anders zou je zeggen. Dus toen een afspraak gemaakt voor over 8 weken om te kijken of de placenta omhooggetrokken was. Ik heb direct gezegd niet bij haar! En dat hoefde dus ook niet.
Toen kreeg ik een heel erg aardige gyn die na ons knnismakingspraatje snel zei; ga maar gauw liggen, dan weten we het. En na een paar sec wreef hij al even over mijn arm en zei: alles is okè hoor!
Poeh, lang verhaal geworden, tja het zit me ook nog steeds behoorlijk dwars.

gr Kyra

Wij zagen het zelf... we hadden het niet gevraagd maar hadden een super echografiste. Maar ik heb inderdaad gehoord dat ze er niet speciaal naar gaan kijken. als ze het tegenkomen vertellen ze het wel...
groetjes Mama in aantocht

hoi,

nou nee, de gyn zei ook: als ik het tegenkom zal ik het zeggen, maar ik  ga er niet naar op zoek. Dus wisten we het nog steeds niet.
Maar wij wildn het zoooooo graag weten dus toch maar gekozen voor de pretecho van €70. Baalde ik wel van, maar nu weten we het dan toch.  Die dame zei 100% een jongen,
ja en die verhalen ken ik, dus ik blijf in mijn achterhoofd houden dat het ook een meisje kan zijn. Mijn dochter blijft erbij (zonder dat ze het gehoord heeft) dat het een jongen is.
Zegt ze al vanaf het begin en als ik zeg: en als het nu een meisje is, dan wordt ze boos en zegt:"Neeheee!!! Ik zeg toch een jongen!! Dat weet ik gewoon! ( madam is 4 jaar, hihi). Dus...

gr Kyra  

Terug
Bovenaan