verboden te praten over zwanger worden ;-)

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,
momenteel zit ik op het wachtbankje. Mijn NOD is pas 6 april zodus heb ik nog eventjes te gaan. Omdat ik mijn  hoofd vorige keer zo gek heb gemaakt, (of mijn hoofd mij, kan ook) heb ik me voorgenomen om me er niet zo op te focussen. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. En dan is er ook nog die drang om toch hier regelmatig is een kijkje te komen. Het helpt er natuurlijk allemaal niet aan. Dus heb ik me voorgenomen om me bezig te houden met een nieuw 'project' en zodat mijn aandacht van het 'project' zwanger worden, wat wordt afgeleid. Dus mijn nieuw 'project' zou zijn om onze slaapkamer in orde te brengen. Er moeten nieuwe kleerkasten komen, de andere gaan naar de kinderkamer, kleren sorteren, dingen die weg mogen, wegdoen, enzoverder. Het is maar een manier om mezelf wat af te leiden zodat ik niet bij elk ding dat ik voel 'ik ben zwanger, of toch niet?'.
Dus nu wou ik eens horen of er nog dames zijn die zich bezighouden met 'projecten' om zichzelf wat af te leiden en dan kunnen we daar wat over kletsen en gaat het allemaal misschien wat sneller vooruit. Dus praten over zwanger worden=verboden .
Veel groetjes!
Bisous
Alysse

Hoi Alysse

Wat jij nu doet heb ik ook gedaan, heb het hele huis opgeruimd, maar ik moet je eerlijk bekennen, dat het mij niet echt geholpen heeft, overdags wel gelukkig, maar snachts in bed en zeker als je op het wachtbankje zit dan dacht ik er heel veel aan. Ik weet precies wat je voelt en wat je bedoelt. ik kan je alleen heel veel succes wensen, en wil best met je over andere dingen praten, maakt mij niet uit.

Succes en tot schrijfs

Gr Wendy

ZOOOO herkenbaar! Ja, er relaxt mee om gaan is echt heel moeilijk. Tegenwoordig kunnen we niet meer zo geduldig wachten. Zodra we er aan toe zijn moet het ook gelijk zover zijn..... beetje ondankbaar is dat best wel. Alles moet gepland en op onze tijd.... dan denk ik aan alle mensen die jaren moeten vechten  voor een zwangerschap dmv  vruchtbaarheidsbehandelingen, wat zullen ze ons ondankbaar vinden.... wij die net aan het klussen zijn (ben ondertussen klussen-af en heb al een gezonde dochter, maar zo stond ik er toen ook in).... en elke maand super teleurgesteld zijn.... dus probeer afleiding te zoeken en wel op tijd vrijen, maar gewoon niet teveel verwachten en zeker niet de eerste 6 maanden! Want het kan even duren.... als jullie beiden gezond zijn zal je ongetwijfeld binnen anderhalf jaar wel zwanger zijn.... pffff... wat een eind!

Hoi Alysse,

Ik kan me het ook helemaal voorstellen en vind het een goed idee van je om deze nieuwe topic te openen!! Ik ben er de afgelopen maanden erg mee bezig geweest om me te richten op andere 'projecten / doelen' !! Ik ben in december nl echt even ingestort (waren net verhuisd en het klussen was echt een aanslag op mijn lijf en geest! Tjee vond het echt zo super zwaar) en daarbij nog de decembermaand (tja had toen ik in juni stopte met pil ergens toch wel de hoop dat ik in december zwanger zou zijn en dat we het dan leuk konden vertellen.... ja helaas pakt dat dan anders uit). En toen ook nog bijna al mijn vriendinnen zwanger bleken te zijn (die allemaal later gestopt waren) stortte ik echt even in!! Ik heb ongeveer 6 weken thuis gezeten van het werk, daarna gelukkig weer opgekrabbeld. Het belangrijkste wat ik geleerd heb is inderdaad proberen je met andere dingen bezig te houden (maar o,o wat is dat soms moeilijk!!). Zo had ik me samen met een vriendin aangemeld bij de sportschool, daar hebben we een tijdje een soort kickboxen gedaan (zo heerlijk, alle agressie eruit), helaas vertelde deze vriendin in januari dat ze zwanger was... Dus ja daar ging mijn goede voornemen (in mijn eentje vond ik er niks aan). Nu heb ik me een paar weken geleden met een andere vriendin opgegeven om te gaan tennissen (kwam ze vorige week ook met groot nieuws, ja je raadt het al ook zwanger). Nu ben ik dus ook op zoek naar weer een nieuw doel (het oorspronkelijke doel, nl een reis naar Laos gaat waarschijnlijk ook niet door omdat mijn vriend erge last van zijn knie heeft en daarvoor naar het ziekenhuis moet..). Ik denk dat ik me net als jou ga richten op ons nieuwe huis (daar moet her en der nog vanalles gebeuren, met name leuke foto's ophangen etc.). Dus ik kom graag met je kletsen, inderdaad te hopen dat de tijd dan een beetje sneller vooruit gaat! Wat zal mijn vriend blij zijn (de afgelopen maanden had ik het echt helemaal gehad met het huis en geen zin meer om alles af te maken, maar nu vind ik het tijd worden om weer mijn handen uit mijn mouwen te steken!!).

Toi, toi, toi!!

Ben je al begonnen met de slaapkamer??

Liefs Lien.

Hoi Alysse,

Wat een goed initiatief!
En ik herken je verhaal volledig (eigenlijk mag ik hier ook niet komen van mezelf, hi hi)
Wij zijn deze maand begonnen om weer zwanger (we hebben al een dochtertje) te worden en zit nu op het wachtbankje.

Ik heb niet echt een doel om mijn zinnen te verzetten (dat zou ook wel weer heel erg vroeg zijn). Maar ik weet van de eerste keer dat ik het wel echt nodig had.

Vanavond heb ik een leuke vriendinne avond!
We beginnen met een djembé workshop en daarna gaan we naar de bios. We gaan naar die shop aholic film. Ik ben namelijk echt dol op die boeken!

Ik zal je z.s.m. verslag doen van deze gezellige avond.

Wat lezen jullie graag? Ik ben ook dol op de ouders van nu!

Veel plezier met je slaapkamer! Ga maar lekker helemaal los!

X Suzanne

Hoi!
Leuk dat jullie mee komen kletsen!

@Lien: Goed dat je terug bent rechtgekrabbeld na zo'n moeilijke periode. Ik kan mij inbeelden dat het niet makkelijk was. Sporten is inderdaad een goede afleiding en 't is nog leuk ook, maar liever met 2 dan alleen en als die 2de dan wegvalt, is de pret er wel af. Ik ken dat. Ik zou graag gaan zwemmen maar op een of andere mnaier komt dat er niet van. En als ik dan eens een moment heb waarop ik denk, nu zou ik wat kunnen gaan zwemmen, lig ik zo lekker in m'n zetel dat ik de moed niet heb om op te staan.
Wij zijn ongeveer een kleine 2 jaar geleden verhuisd. Het meeste is wel in orde maar hier en daar mogen nog wel wat dingetjes gebeuren. Zoals die nieuwe kleerkasten. Onze oude deden heel goed dienst, maar onze zoon groeit stilaan uit zijn kleren en die steek in dan weg om bij te houden voor de volgende. Maar dat vraagt uiteraard plaats en die moet ik nu creëren. Maar 'k vind dat wel leuk, zo alles organiseren en alles een plekje geven (m'n man noemt me soms Monica uit Friends, maar zo erg is het niet hoor). Niet dat dat altijd even goed lukt wat hier thuis kan het soms serieus overhoop liggen. Maar dan steek ik dat maar op het feit dat ik dus niet genoeg kasten heb. Ik ben er nog niet aan begonnen. Binnenkort is het vakantie en dan heb ik 2 weekjes de tijd om het in orde te brengen. 't Wordt nog een hele onderneming, ik ga die kasten halen in IKEA en dat zijn van die hele grote (236 cm) dus heel zwaar en groot en om die dan thuis te krijgen en in elkaar te steken, het zal wat worden. Ik weet nu al dat ik mijn man ga moeten inschakelen en hopelijk heeft die er wat zin voor (het is niet de eerste keer dat ik hem daarvoor inschakel :)) En dan moet ik nog zien dat ik me niet laat verleiden door het komende goede weer want in de tuin kan ook nog heel wat gebeuren. Ach we zullen wel zien, heb er wel zin in. En wat staat er bij jou eerst op het programma? Of ga je kijken waar je op het moment dat je er gaat aan beginnen, zin voor hebt?

@Suzanne: een djembé workshop, tof zeg! En dan een bioscoopje, dat wordt een super avond. Het is weer een tijdje geleden dat ik nog naar de bios ben geweest. De laatste film die ik heb gezien is die van Yes man, met Jim Carrey. Dus dat is al wel eventjes. Maak er maar een gezellig avondje van en geniet er van!

Ah en wat het lezen betreft, libelle lees ik wel graag en af en toe ze eens een roddelblaadje. Verstand op nul en lezen, altijd wel is leuk.

Ziezo, heb weer wat kunnen vertellen. Het is niet het meest spannende dat je ook gelezen hebt, maar ja.
Nog een hele fijne avond aan iedereen!
Groetjes
Alysse

Hoihoih

ik ben net bij de bibliotheek gegaan misschien dat lezen ook roddelblaadjes zal gaan helpen, wie weet, proberen kan geen kwaad.

Fijne avond.

Gr Wendy

Haai!
dan kan je ons misschien ineens op de hoogte houden van al de nieuwste roddels?  Ook goed wat babbelvoer!
Veel leesgenot!
Alysse

Terug
Bovenaan