Verboden terrein: Roken...

O ik vind het zo verschrikkelijk als ik een zwangere vrouw zie lopen die rookt (als je dat niet eens voor je kind over hebt!) Ja ik weet dat dat hardt klinkt, maar volgens mij proberen rokers altijd wel een excuus te zoeken op wel te blijven roken.

Groetjes Anne

Hoi Anne,
Als je dat niet eens voor je kind over hebt????? Sorry hoor, wat ben jij bekrompen zeg, het lullige is namelijk dat iedereen dingen doet die je beter niet kan doen, zwanger of niet!!
Roken is alleen iets wat iedereen veroordeeld omdat je het ziet.
Wat is tegenwoordig allemaal slecht??
Meer dan de helft van de vrouwen geeft niet eens borstvoeding, waar denken die dat die borsten voor zijn, iedereen weet dat dat het beste is voor je kind, maar iemand die het niet wil, krijgt de horen met de fles worden ze ook groot,,pfff
Roken-Lightproducten-zoetstoffen-ongevarieerd eten-niet bewegen-medicijnen slikken- een wijntje drinken- te dik zijn-stress, mijn hemel moet ik doorgaan?
Jij doet/hebt al die dingen niet?
Ga lekker eerst eens naar jezelf kijken, miss perfect!

hoi mj,

ik wil toch heel even inhaken op je boosheid van borstvoeding geven
ook heb ik geen borstvoeding gegeven.
ik heb het 3 dagen geprobeerd, maar esmee wou niet drinken van mijn borst en ik krijg er max 3 druppels uit.
dus ja, soms kan het ook onmacht zijn.
nu ik zwanger ben van de 2e heb ik besloten om geen borstvoeding te geven, gewoon omdat ik geen zin heb om te kolven voor niks.
en ja, iedereen doet wel eens wat wat niet goed is tijdens de zwangerschap.

nou meiden, succes met zwanger worden/zijn/

Hoi mama van esmee,
Het gaat mij niet erom of je bv geeft of niet, alleen het feit dat als iemand eens een sigaretje rookt dat die persoon direct veroordeeld wordt, terwijl iedereen bepaalde dingen doet die niet altijd even goed zijn, geen bv geven of een ander voorbeeld wat ik noemde zijn ook dingen waarvan je kan zeggen heb je dat niet voor je kind over, dat is toch belachelijk, iedereen doet zijn best, het stoot mij voor het hoofd dat iemand zo reageerd terwijl deze meid alleen advies vraagt, als ze te dik was, zouden dit soort reacties niet komen terwijl dat ook niet de beste optie is voor een ongeboren kind, daarom zeg ik, laat iedereen in zijn waarde, want we hebben allemaal 'fouten' maar elke moeder wil het beste voor haar kind!
Groetjes

ps; ik ben het natuurlijk wel eens dat je beter helemaal niet kan roken hoor! maar dat is de discussie niet

hahaha hier miss perfect!!!

Ok kan ik verwachten he een vel antwoord! Geeft ook niet want iedereen heeft inderdaad zijn mening.
En MJ (ook van het maart forum he!) nu vind ik jou vergelijking met borstvoeding en roken een beetje raar.
Er zijn genoeg vrouwen die dolgraag borstvoeding willen geven maar waar het gewoon niet bij lukt! En roken is een keuze toch?

En sorry maar je weet dat als je een onderwerp over roken start dat je er reactie op kunt krijgen. Ben hier echt niet om mensen aan te vallen, maar roken tijdens de zwangerschap is gewoon zo'n ding waar ik gewoon niet bij kan.

Groetjes Anne

Je hoeft daar ook niet bij te kunnen en je mag best aangeven dat het niet goed is, maar om te zeggen, heb je dat niet voor je kind over dat vind ik een gemene opmerking, die meid vraagt om advies, niet om lullige antwoorden!
En begin niet over vrouwen die geen bv kunnen geven want die bedoel ik uiteraard niet, maar 50% begint er niet eens aan, dat is wel een keuze!

Gr van een maartmama idd die netjes gestopt is met roken

ps, had trouwens nog meer vb genoemd hoor en die hebben ook wel degelijk met vrije keus te maken!

Hallo MJ,

Ik denk nee ik weet wel zeker dat er heel veel vrouwen zijn die zo over het roken denken. En die opmerking is in het algemeen want de dame die dit onderwerp start wil ook stoppen en heeft het dus voor haar kind over! En over die andere voorbeelden heb ik het niet omdat het daarover niet gaat.

Maar ik vind inderdaad dat als je weet dat je zwanger bent je leef en eetpatroon daar op moet aanpassen! Er groeit iets bijzonder en heel dierbaars in je lijf.

Dus denk jij vooral aan je stres, de light producten, niet te dik worden, de drank enz. En steek er vooral nog 1tje op.
OP JE o nee op Je KIND ZIJN GEZONDHEID wil ik maar zeggen!!!

Terug
Bovenaan