• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

verborgen reflux en obstipatie

Afgelopen vrijdag erachter gekomen dat ons zoontje van bijna 6 wkn verborgen reflux heeft en obstipatie, nu is mijn vraag wie gebruikt er een middel tegen verborgen reflux, een medicatie heb ik eht over, jbpm doen we al dooe nutrilon omneo, dus voeding om obstipatie tegen te gaan weer indikken werkt dus weer averechtws en heeft hij weer obstipatieklachten echt half uur persen zonder dat er iets uitkomt,
en de reflux, bedje omhoog goed erchtop na drinken, goed boeren sfles difrax, gistern bij hap geweest en die zei dus die jbpm erbij doen en doorbijten en ze zei dat ze liever geen zantac voorschreef omdat er veel bijwerkingen aanzaten.
MAar een kind wat overdag absoluut niet slaapt door reflux en obstipatie is ook niet fijn. Vandaag weer bij hap geweest wel andere en daar kreeg ik lactulose van, kijken of dat lukt.

Gebruiken jullie zantac of losec? Of iets tegen obsipatie?

Alle tips zijn zeker welkom, maar de huis tuin en keukenmiddelstje hebben we allemaal al geprobeerd,het is zo zielig als je kindje heel de dag zuur heeft in zn mond en wil blijven drinken, en ook nog last heeft van zn poep.

Gr WEndy
 
Mijn zoon heeft wel zantac gebruikt, onze kinderarts zei juist dat het een zeer goed med. was vanwege de weinige bijwerkingen en goed effect.... Nexium hoor je ook wel, maar vlgs hem was daarover nog niet zo goed bekend wat het bij baby's doet. Losec kreeg hij toen hij t pilletje door kon slikken, deze lost moeilijk op in water. Mijn zoon kreeg hiernaast ook Motilium, voor snellere passage van de voeding van maag naar darmen.
Mijn zoon is nu bijna 3 en heeft dit z'n eerste 2 jaar gebruikt.

Sterkte echt heel zielig voor je kindje en heftig voor papa en mama!
 
En lactulose werkte bij m'n nichtje erg goed!! Heb je t idee dat de jbpm de voeding beter op z'n plek houdt? Dat hebben we hier nl niet, ze spuugt niet meer of minder met jbpm... Daarom speentje maatje kleiner en dat lijkt ook te werken.
 
Hij heeft nu speentje m en dat heeft hij echt nodig hij doet er dan het gewone tempo over, zeker omdat het al wat dikker is door de nutrilon omneo en jbpm. MAar ik ga zeker nog een keer naar mn huisarts ik moet as vrijdag naar kinderarts voor mn dochter van 4 jaar en 9mnd eerst zijn we daar jaren in behandeling geweest voor obstipatie dat is nu dmv medicatie onder controle, maar nu spuugt ze om de haverklap, ook op school als ze gaat spelen echt overal en waarom??? Dus we zitter er met 2, maar ik houd hoop dat het gewoon goedkomt.

iig erg bedankt voor je reactie ik ga wat regelen.
 
Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux. Hij kreeg losec en ik moest zijn voeding indikken met jbpm. Hij was er nog erg onrustig van na de fles en ook moeilijk slapen veel huilen en hij kreeg diarree van de jbpm.. Ik loop nu ook met Jochem bij de ka. Inmiddels gestopt met de maagzuur remmers en overgestapt op andere voeding op advies van de ka. Enfamin AR(deze dikt pas in, in de maag door de maagzuur sappen). Deze voeding haal ik bij de apotheek kost 11.95 per bus maar ik heb een machtiging van de ka voor 3 mnd dus krijg ik het vergoed van de verzekering. Nu heeft hij wel harde ontlasting.(ik ben woensdag met deze voeding begonnen) ik ga zo VSM Kindicol druppels halen voor het verzachten van de ontlasting. Verder laat ik hem nu onder toezicht op zijn buikslapen in de box. En dat gaat nu geweldig(wel in overleg met de ka gedaan en dat het alleen overdag is onder toezicht). Hij slaapt nu minimaal 2 uur en voorheen misschien een half uurtje. Ik durf hem nog niet voor de nacht op zijn buik neer te leggen. Dus vannacht was het bal ondanks het inbakeren, vind hij het echt niet lekker om op zijn rug te liggen.
 
Kindicol hebben we al meteen in huis gehaald, maar dat werkt ook niet, olijfolie werkt ook niet geweldig. MAar erg bedankt al voor jullie reacties
 
Terug
Bovenaan