verborgen reflux en obstipatie

ze heeft nu dagelijks med voor dr chronische obstipatie, ze spuugt nu alleen erg veel, dus as vrijdag naar ka daarvoor.

om 11u lactulose gebruikt, en ojoei hij heeft een buikpijn gehad erger dan met kindikol, effe afwachten of poep komt, tot nu toe nog niet, hij slaapt nu ik heb hem vast, dus verplicht zitten. We geven het ff de tijd, maar zooo zielig en je kunt er niets aan doen, maar het is net of we een deja vu hebben met onze dochter. pfffff.

 
Hier ook twee kinderen en beiden ook last met de ontlasting. De oudste was ruim een half jaar toen de klachten begonnen. Lactulose hielp hier niets, gaf alleen veel kramp. Uiteindelijk na heel veel ellende en slapeloze nachten doorverwezen naar de KA. Er bleek niets mis te zijn en ze konden het ook niet verklaren waarom zijn darmen vol met ontlasting zaten. Ik heb toen movicolon meegekregen en dat hielp hier goed.

Nu mijn jongste (4 mnd) Hij heeft al sinds zijn geboorte last met het poepen. Hij poept om de 4 dgn en dan is het dus net klei. Hij krijgt ondertussen lactulose (geen krampjes van) olie door de flesvoeding en ik ben begonnen met vruchtensap (geperste sinaasappel en roosvicee laxo) heeft hij gehad. Ik mag as donderdag naar de KA kijken of er een ander middel is wat het makkelijker kan maken.

Gelukkig is mijn jongste er gewoon goed te pas onder en erg vrolijk het slapen is ook geen probleem. De HA hier was niet te spreken over JBPM in zijn ogen zorgen teveel vezels voor verstopping. Dus daar zijn we mee gestopt (hij spuugde namelijk ook) Het spugen is nu aanzienlijk minder. Ik denk dat ze ook sneller spugen doordat de darmen tegen de maag drukken. Op die manier komt de voeding ook sneller terug.

Mijn oudste is na 3 mnd movicolon van zijn problemen af. Ik geef hem wel iedere dag een kiwi en dat werkt hier goed. Ik hoorde ook dat witbrood goed kan zien. Ik dacht ook dat het stopte, maar ik heb mensen gesproken die dus een andere ervaring hebben met witbrood.
 
Poepen is hier ook een probleem door de JBM. Eerst lactulose gehad, maar veel kramp erdoor dus nu forlax.
We hebben ranitidine.. En moet zeggen, ben blij dat hij het krijgt.. Scheelt een boel huilen, het neemt niet de refux weg (ook verborgen) maar wel de pijn.
Ranitidine is het bestandsdeel van zantac maar dan in een ander soort drankje. De apotheek kan er alleen niet erg makkelijk aankomen. Vandaar dat het niet vaak wordt voorgeschreven
 
onze kraam gaf als tip bij flesvoedding dan hoor het volgende

gedroogde pruimen koken
afgekoelde water gebruiken in de fles (ong 10 of 20 cc) rest gewoon water....

werkt net als bij ons met laxo tijdfens de zwangerschap :-0
 
Vandaag huisarts geweest en die adviseerde toch echt nog een week te proberen met jbpm en olijfolie door zn flesvoeding, als het niet werkt weer teruggaan, nu willen we ons eerst concentreren op zn reflux want daar heeft hij eht meeste last van, poepen doet hij 1 kee rper dag.

Hoe vaak poepen jullie kindjes???
 
die van mij poept ook 1x per dag,ze heeft volgens mij ook verborgen reflux [veel spugen in het begin]daardoor adviseerde het cb mij nutrilon omneo met xtra jbpm erbij,dat heeft ze al va de 4 de week ze is nu 11 weken oud en het gaat heel goed nu.ze moeten ook eerst wennen aan de[andere] voedingen.
gr
 
Terug
Bovenaan