Verborgen reflux? Hoe Kwam jij er achter

<p>Hallo, </p><p>Ik zou eens willen weten van jullie hoe jullie er achter kwamen dat je kind verborgen reflux had/heeft.</p><p>Ze s 4.5 maand heeft nu 4 weken extreem last van onrust. </p><p>Wij dachten aan KA maar ik denk niet dat dit t is.  Gister met een voedingsdeskundige over de klachten gehad.  Zij zei verborgen reflux. Hoe zij dit beschreef zag ik meteen mijn dochter in.  Maar toch twijfels weer ik wil niet constant overstappen op wat anders.  Dus zou graag eens wat meerdere willen horen. Al schijnt t heel uiteenlopend te kunnen zijn. </p><p>Slecht slapen overdag en s nachts. ( Gaat nu beter sinds we fles nutramigen geven kreeg eerst bv)</p><p>Destijds met de bv gretig aanhappen en los laten</p><p>Buikkrampen veel windjes</p><p>Over strekken</p><p>Trappelen met benen</p><p>Tong uitsteken</p><p>Vaak onrust met drinken</p><p>Vaak hoesten tijdens drinken (bv teveel melk) met fles gaat t beter</p><p>Wat voeding langs en in de mond slikt ze weg. </p><p>Wel liggend spelen niet liggen in bed.  (Gaat nu wel beter)</p><p style="text-align: left;">Sinds deze week spuugt ze vaker golven uit.  </p>

Hoi hoi, 
mn dochtertje van 10 weken heeft ook verborgen reflux, wij gebruiken nu 3 weken medicatie. Ik heb dit als heel heftig en verdriet ervaren.. mn dochtertje heeft bijna 24/7, 5 weken lang gehuild van pijn, je zag ook dat het pijn was. Ze overstrekte, klonk hees, hoeste veel, voeding kwam omhoog en ze slikte het weer door, heel de dag kauw bewegingen aan het maken, met haar tong aan het ‘spelen’, zo ontzettend vaak de hik, ze rook zuur, heel veel windjes laten, gebalde vuistjes hebben tijdens het huilen van de pijn, constant willen drinken, niet kunnen slapen van de pijn, overdag en in de nacht niet, totaal niet willen liggen 24/7 in draagzak en ik geloof dat ik nu zo een beetje alles heb opgeschreven. Haar slokdarm was dus al zodanig geïrriteerd door het maagzuur, dat de enige oplossing medicatie was. Huisarts en kinderarts deden heeeeeeel moeilijk, ik heb 5 weken lang aan iedereen lopen trekken, het was zo ongelofelijk frustrerend dat niemand mij geloofde. Nu na 3 weken medicatie heb ik het idee dat haar slokdarm rustig is. 

Wij zijn gestart met medicatie voor reflux als laatste 'redmiddel' eigenlijk. Onze zoon van toen 6 weken sliep namelijk overdag niet meer. Hij was constant aan 't strikken, 10x per dag de hik, ontroostbaar als je 'm neerlegde, rook zuur uit z'n mond en kokhalsde als je 'm 's nachts uit z'n bedje haalde.
We waren als eens bij de HAP geweest, omdat hij super veel hoestte, spugen, piepend adem haalde (toen 3 weken). Daar hielden ze 't op een verkoudheid, maar neusspray hielp voor geen meter. We zijn met 4 weken overgestapt naar Nutrilon Pepti, hielp wel, maar loste 't probleem niet op. Rust, ritme, regelmaat deed ik op het neurotische af. Niks zorgde ervoor dat hij ging slapen. Toen heeft onze jeugdverpleegkundige Nexium aangeraden. Als dat niet zou helpen, moesten we door naar de KA. En het hielp. Na 2 dagen medicatie sliep meneer als een roosje. 

Bedankt voor jullie reacties. Mijn huisarts denkt ook totaal niet mee. Stuurt ons naar huis met een zalfje voor de eczeem. Hoort andere klachten niet aan. Ik ben 2x geweest en ik durf gewoon niet meer een afspraak te maken voel me niet gehoord. En dan allemaal vrolijk doen hoe lief tevrede ze eruit ziet.  
Ja mijn meid is heel lief en ook als ze wakker is vaak tevrede aan t rond kijken en spelen.  Met kreunend geluid of dergelijke dingen. 
De verpleegkundige van cb denkt wel mee maar toch het gevoel dat ze t ook niet weet wat ze met ons meisje moet. 
Hebben jullie johannesbroodpitmeel geprobeerd? 

Het is inderdaad echt vreselijk.. ze doen alsof je gek bent. Ik kreeg te horen ja mevrouw iedere baby huilt en heeft reflux. Ja mevrouw dat weet ik ook wel vanwege het maagklepje, maar de ene baby heeft geen verdere klachten bij reflux en gaat het prima en de andere baby krijgt klachten en heeft pijn aan de slokdarm en anno 2019 hoeft een baby geen pijn te hebben. Nou dan had ik ze hoor en zeiden ze niks, maar ging ik alsnog met lege handen naar huis. 
Ja ik heb jbpm gebruikt, maar bij mn dochtertje werkte het averechts, omdat het zo dik was en als het dan omhoog liep, stikte half in haar voeding, heb wat naast haar bed gestaan met trillende benen.. ik hoorde haar gewoon kokhalzen en snakken naar adem. En omdat het dikker wordt duurt het veel langer voordat het verteerd is en bij reflux moet het maagje eigenlijk zo snel mogelijk ‘leeg’ zijn en ze kon er 5 dagen niet van poepen en dat werkte ook niet echt mee, maar goed dat is mijn ervaring hoor en zijn ook mensen met goede ervaringen met jbpm 

Nog even een aanvulling op mijn vorige reactie: wij kregen de medicatie ook niet zomaar. Het CB gaf aan dat we daarmee konden starten, HA wilde het niet geven (een waarnemer) . Ik heb echt op m'n kop gestaan, maar kreeg het niet. Toen heeft mijn man het CB gebeld dat er een KA moest bellen naar de HA (dat ging niet heel vriendelijk). Binnen 10 minuten was het geregeld. Volgens mij hebben ze het toen vooral gegeven om van ons af te zijn. Onze eigen HA is namelijk wel een voorstander van medicatie indien nodig. Hij vindt (gelukkig!) rust en stabiliteit belangrijker bij baby's. 

[quote quote=10182595]CB had het niet door, HA had het niet door, kinderfysio zag het meteen.[/quote]
Wat waren bij jou de klachten? 

Terug
Bovenaan