Verborgen reflux/nexium

<p>Wie heeft er nog tips? Wij weten het echt niet meer..</p><p>Sinds dat onze zoon een week of 4/5 is, is hij steeds extremer gaan huilen en niet weg te leggen. In het begin dachten we dat hij gewoon warmte zocht en/of in een sprongetje zat maar helaas.. inmiddels is hij 12 weken en zijn we de wanhoop nabij.</p><p>Hij is een week opgenomen geweest in het zkh en kreeg de welbekende ‘moeilijk en prikkelbare baby’ die maar rust en regelmaat nodig had. Onbegrijpelijk voor ons als ouders, naast dat wij vonden dat we totaal niet geobserveerd is, zien wij gewoon een jongetje met veel pijn.</p><p>Mijn gevoel zei al langere tijd dat hij verborgen reflux heeft maar de k.a vond medicatie onzin. Op aandringen van ons zijn we in het zkh gestart met Nutrilon Pepti, eenmaal thuis was het krijsen zó extreem dat hij soms maar 30 ml dronk. We dachten dat hij de voeding vies vond en zijn na 10 dagen (totaal geen verbetering met Pepti) teruggegaan naar Hero standaard. Na veel zeuren hebben we Nexium gekregen, hier zijn we 8-4 mee gestart. Hij liet soms een hele kleine positieve verandering zien maar eigenlijk is hij nu sinds 2 dagen weer hetzelfde als voorheen, namelijk :</p><p>-niet willen slapen (hij slaapt op zijn buik met het hoofdeind wat omhoog)</p><p>- het uitkrijsen direct na de voeding</p><p>Dit icm met de klachten die hij al langere tijd heeft :</p><p>-ontzettend zuur uit de mond ruiken</p><p>-kokhalzen/spugen</p><p>-iedere keer na het slikken begint het krijsen</p><p>-enorme krampen (hij kronkelt ineen of overstrekt juist)</p><p>-zijn speen willen en meteen uitspugen</p><p>-veel speeksel/kwijlen</p><p>-veel niezen/hik hebben</p><p>Wie weet wat we nog kunnen doen? Ik heb iedere mogelijke zoekopdracht van Nexium al op google gezocht maar veel zijn (hele) oude topics, ik ben benieuwd naar ‘recente’ ervaringen. Hoe lang duurde het voordat het begon te werken?  Hij krijgt een half zakje per dag (weegt nu rond de 4,7 kg).</p><p> </p>
 
Ik ben vergeten om erbij te zetten dat hij nooit een moment tevreden is. Hij is nu 12 weken (9,5 week vanaf de U.D gerekend) en heeft geen interactie met ons. Ook heeft hij nog nooit gelachen. Het is enkel een onrustig, ontevreden en verdrietig mannetje.
 
Allereerst, super vervelend dat het zo gaat.
Ik vraag me af of het niet (een combinatie) met koemelkallergie betreft?
Ons kindje heeft ook erge verborgen reflux, daarvoor krijgt hij omeprazole. Dat gaat nu best aardig, duurde ongeveer 2 weken voor het aansloeg.
Iets anders wat je kunt proberen is gaviscon geven na de voeding, dat is vrij verkrijgbaar bij de apotheek (baby variant dan wel).
Succes en sterkte.
 
[quote quote=10311298]Allereerst, super vervelend dat het zo gaat. Ik vraag me af of het niet (een combinatie) met koemelkallergie betreft? Ons kindje heeft ook erge verborgen reflux, daarvoor krijgt hij omeprazole. Dat gaat nu best aardig, duurde ongeveer 2 weken voor het aansloeg. Iets anders wat je kunt proberen is gaviscon geven na de voeding, dat is vrij verkrijgbaar bij de apotheek (baby variant dan wel). Succes en sterkte.[/quote]
Mijn man heeft vroeger ook extreem gehuild als baby en bleek later een voedselallergie te hebben (koemelk is nooit getest). Onze zoon heeft wel wat rode plekken op zijn lijf maar de K.A vermoedde totaal geen koemelkallergie, we worden dus totaal niet gesteund in onze gevoelens. Zij gaf aan dat onze zoon prima groeit en het dus onmogelijk een koemelkallergie kon zijn.
De pepti sloeg dus niet aan, het enige wat ik me kan bedenken is dat hij pas reactie geeft als er helemaal geen koemelk in de voeding zit, in de Pepti is het natuurlijk nog wel aanwezig maar anders geknipt.
Dus toch wel 2 weken? Duurde het toen vervolgens ook nog wat langer voor het medicijn helemaal werkte? Misschien moet ik nog geduld hebben maar dit is zó zwaar..
 
 
Ja de symptomen die je noemt passen ook bij KMA en het is niet zo dat als je baby groeit KMA uitgesloten is volgens mij.
Wij dachten dat onze baby ook KMA gad, maar nu blijkt dat hypoallergene voeding voldoende “afwijkt” om van de krampen etc af te zijn. Wij hebben ook pepti geprobeerd, maar bij het switchen van voeding raden ze ook aan het minimaal 2 weken te proberen. Misschien is de pepti voor jullie kindje idd nog niet voldoende verknipt, of heeft hij dat echt niet nodig.
De medicatie duurde bij ons even voor het aansloeg, ging na een aantal weken beter en toen weer even een dipje. Nu gaat het weer best aardig.
(Verborgen) reflux is gewoon heel naar voor voornamelijk je baby natuurlijk.
Als je onvoldoende verschil ziet, gewoon weer bij de arts aankloppen. Wij hebben ook moeten aandringen voor een serieuze beoordeling en zijn uiteindelijk van kinderarts geswitched omdat we bij de eerste geen goed gevoel hadden.
 
Wat naar zeg! Vaak is het idd een combo met pepti.


onze dochter wilde ook geen pepti drinken en de kinderarts heeft neocate voorgeschreven ik ben dit rustig gaan opbouwen. Daardoor duurst het wel langer maar de klachten al minder omdat het aantal koemelk minder werd. Wellicht kun je nog neocate vragen?
voedselallergien zijn volgens mij vaak erfelijk dus gek dat jullie kindje daarin niet serieus genomen wordt 
 
Ohja en bij ons werkte de nexium wel, maar toen ze zwaarder werd niet meer toen mocht ik de medicatie verhogen. Vroeger was het ook 1 mg per kilo. Dus ik geef nu 7 mg. 
 
Terug
Bovenaan