Verborgen reflux/nexium

Heel herkenbaar allemaal wat je schrijft. Ik weet hoe ontzettend wanhopig je je kunt voelen in zo'n situatie..Helaas ook ervaring met kinderartsen die je niet serieus nemen. Wij hebben twee dochters met zure reflux die daarvoor Nexium gebruiken. Het effect daarvan was na ongeveer 1-2 weken te merken, maar na een tijdje leek het weer te verergeren. Toen zijn wij ook zelf gaan denken aan KMA (dat was ook mijn eerste gedachte toen ik jullie verhaal las), maar aangezien de klachten voor de kinderartsen niet duidelijk genoeg zijn (lees: niet exact volgens het boekje en o.a. dus geen eczeem maar vooral maag-darm- en luchtwegklachten en slechte groei), daarin ook nooit gehoord. Wij zijn op eigen intiatief Nutramigen gaan geven (nadat pepti ook onvoldoende werkte en verstopping gaf) en hebben daarmee duidelijke verbetering gezien. Dus willicht valt dat nog te proberen als de pepti niets lijkt te verbeteren (daar zit nog wel deels koemelkeiwit in), maar ik zou inderdaad elke voeding wel minstens twee weken de kans geven hoe moeilijk dat ook is in zo'n situatie. Veel sterkte ermee
 
Heel herkenbaar jouw verhaal
Mijn zoontje heeft esomeprazol (nexium dus) en krijgt pepti. Haal je 1 van de 2 elementen weg, dan krijg je weer jouw verhaal. Dus ook verborgen reflux en kma. 
Ons kindje heeft ook altijd goed gegroeid en geen eczeem. Maar heeft dus echt kma. 
Wij zijn ook op eigen kosten begonnen met pepti en toen bleek dat gewone voeding voor verslechtering zorgde heeft onze huisarts de pepti alsnog voorgeschreven.
Echt op je strepen gaan staan hoor!
 
Mijn zoontje had koemelk allergie en reflux maar de koemelk allergie is nooit bewezen dus ik moest helaas elke week 30 euro betalen maar voor je kindje doe je alles. Toen hij 1 jaar werd en nutrilon niet meer langer nodig was bleek dat hij er overheen gegroeid was. Kort daarvoor had ik het nog geprobeerd af te bouwen maar dat was geen succes dus ik was al op zoek naar voeding zonder koemelk. Hoe gaat het nu bij jullie?
 
Het is alweer eventjes geleden dat ik gepost heb in dit topic, bedankt voor de reacties!
Na een second opinion in een ander ziekenhuis bleek hij inderdaad een koemelkallergie te hebben, we zagen hem opknappen op de Neocate (icm Nexium).
Helaas is het nu ook een stukje 'aangeleerd' gedrag dus zijn er nog steeds momenten van onrust.
Hij wordt ook behandeld door de chiropractor, dat lijkt ook verbetering te geven!
 
Terug
Bovenaan