Verborgen reflux?

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is momenteel bijna 8 weken en al sinds haar geboorte heb ik het gevoel dat ze onrustig is en ‘ergens’ last van heeft. Ze lijkt niet blij, huilt veel en is soms moeilijk te troosten.

Bijkomende dingen die me opvallen:
- ze ruikt zuur uit haar mondje
- ze spuugt soms melk terug, als ze plat ligt, sinds we haar bed schuiner hebben gezet is dit een stuk minder
- ze heeft iedere dag minimaal 1 keer de hik, dit had ze tijdens de zwangerschap al.
- ze krijgt momenteel 5x 150cc nutrilon standaard 1
- Ze is al sinds haar geboorte verkouden, rochelt veel

Tijdens het geven van de fles kijkt ze vaak ‘moeilijk’ en trekt pijnlijke gezichtjes. We laten haar al 3x tussendoor boeren omdat ze anders melk terugspuugt.

Na de voeding overstrekt ze zich vaak, hoofd naar achter en ze kan heel wild met haar hoofdje schudden.
We houden haar al een half uur rechtop na iedere voeding.

Ze groeit goed volgens het consultatiebureau. Nu ongeveer 4,4 kilo (3,2 bij haar geboorte)

-ze is geboren met een vacuüm, we zijn gestart met een osteopaat.

Ook zijn we begonnen met A.R voeding in combinatie met nutrilon standaard. Hiervan kon ze weer moeilijk poepen dus hier zijn we mee gestopt. Ze krijgt nu alleen nutrilon standaard.

Onlangs bij de huisarts geweest hij raadde maagzuurremmers voor. Ranitidine. Wie heeft hier ervan mee en werkt het?

We zijn ten einde raad. Ze huilt veel. Ook inslapen op haar rug (ingebakerd) verloopt moeizaam. Op haar buik naast ons in bed slaapt ze beter...

Maar de onrust en het huilen blijft. Wie heeft de gouden tip voor ons en vooral benieuwd naar de ervaringen met ranitidine

Als aanvulling:
- Als ze op haar rug ligt hoor je
haar slikken en herkauwen zeg maar
- ze steekt gedurende de dag haar tong heel veel uit
wie herkent dit? 

Hoi,
Ons zoontje had dit ook. Vooral tongetje uitsteken en een soort gek, laag gekreun. Ook wringen met zijn lijfje. Wij hebben johannesbroodpitmeel gebruikt. En Nutrilon AR. Dat hielp bij ons wel wat. Verder was het vooral wachten...het gaat een keer over...
Sterkte

Mn zoontje had in het begin ook dezelfde klachten veel slikken en hikken spugen, overstrekken. Ik kreeg geen medicatie van de kinderarts, ik ging ook zn fles verdikken met nutriton waardoor hij minder ging spugen. Hij is nu 5 maanden en heeft eigenlijk nergens meer last van. Ik ben zelf geen voorstander van medicatie op zo een jonge leeftijd. Achteraf ben ik blij dat ik geen medicijnen heb gekregen. Want dat moet je weer afbouwen. Ik zou de melk verdikken en bedje schuin houden en met de tijd komt het wel goed!

Onze dochter precies zo, maakte ook vaak hoge HIEP geluidjes, toch echt reflux. Bij haar was er ook koemelkallergie. Ze kreeg op een gegeef moment nutramigen puramino, hierdoor dronk ze ook meteen rustiger na ong een paar weken was hierdoor de reflux ook weg. Waarschijnlijk dus reflux door allergie. Heeft ze ook uitslag? Veel buikkramp? Stink windjes?(rotte lucht) 

Onze dochter heeft reflux. 9 weken heb ik rondgelopen met een meisje wat huilde, schreeuwde van de pijn. Ze sliep alleen als ik haar recht op bij mij hielt. Zodra ik haar neerlegde kwam de voeding weer omhoog en werd ze huilend wakker. Ik zag haar heel vaak slikken, ik hoorde het omhoog komen, spuugde veel, heel vaak de hik per dag, boerde heel veel, overstrekte constant en huilde bijna alleen maar. Begonnen met voeding indikken met nutriton (johannesbroodpitmeel) hierdoor kwam de voeding nog steeds omhoog alleen niet meer uit haar mondje. Veel gezocht naar de juiste dosering. Uiteindelijk spuugde ze ook wat bloed omhoog. Toen per direct begonnen met ranitidine. Wondermiddel! Het duurde wel een week of 3 voor het volledig was genezen maar we hebben weer een vrolijk meisje wat eindelijk kan gaan slapen! Wel in combinatie met nutriton. We kunnen gedurende de dag nog steeds niet super druk met haar doen want dan komt het evengoed nog omhoog (zelfs 4uur na een voeding nog) maar daar houden we rekening mee en het doet haar oog geen pijn meer. 
Tips:
- nutriton gebruiken want dan kan je zelf de dosering en dikte bepalen
- laat haar zoveel mogelijk op haar buikje slapen. Dan komt het minder omhoog dan op de rug (mijn dochter kon ook absoluut niet op de rug, dan stikte ze er in)
- zet het bedje schuin (niet te schuin, hooguit een boek eronder is genoeg)
- mijn dochter kon de eerste dagen ook heeeeel slecht poepen van de nutriton. Maar na een tijdje ging dat beter en nu poept ze elke dag. De darmen moeten eraan wennen dus geef het even de tijd.
- ranitidine is wondermiddel bij ons maar wel in combi met nutriton. Anders blijft het omhoog komen dus blijft ze ongemak houden.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Succes!!

Dankjewel voor de tips!
Hoeve schepjes nutriton gebruik je
per fles? En na hoeveel dagen kon
kindje weer normaal poepen?
Ik ga de nutriton dadelijk halen.
Ik ben benieuwd in combinatie met
de medicatie

Luister naar je gevoel wat dit soort dingen betreft. Bij een kleintje wordt verdikken ban de melk met volgens mij nog afgeraden. 
Plast ze verder wel oké? En poept ze Regelmatig?

Terug
Bovenaan