Verborgen reflux?

Het plassen gaat super.
iedere keer bij het verschonen
een volle luier. En poepen iets onregelmatiger
1x per dag ongeveer, soms zit er iets langer tussen
maar wel zachte ontlasting

Ik gebruik momenteel 2 afgesproken scheppen nutriton op 180+6 voeding. Maar dit kan verschillen per kindje. Dit is een dosering waarmee je waarschijnlijk mort gaan spelen voordat je de juiste gevonden hebt. In het begin had ze 3 dagen niet gepoept, de 4e dag pas weer. Toen 2 dagen later weer, toen weer 3 dagen niet en toen ging het steeds beter.  

Kim, zwaar is het, hè? En beangstigend... Ik ben weken lang opzoek geweest naar gouden tips om het makkelijker, dragelijker te maken, voor de kleine en voor ons, en die heb ik gevonden, maar het blijft super intensief... En dat is afzien. De eerste weken gingen supervlot. Ik was in de zevende hemel, op de roze wolk, voelde me verliefd en energieker dan ooit. En toen met 5 weken werd onze kleine meid bleek, viel ontzettend veel af en inderdaad dat "herkouwen" - dat werd steeds erger en erger! Zo erg, dat we zes dagen lang, 24uur per etmaal Vi rechtop moesten houden! Ik vanaf 3/4uur s ochtends tot in de middag, mijn man de resterende uurtjes. Een lange zoektocht was voor ons begonnen opzoek naar wat onze kleine meid toch had en hoe we haar konden helpen. Pas twee maamden later, na lang zeuren bij de huisarts (ik bleef maar terug gaan) kreeg ik een doorverwijzing naar de kinderarts. Nu is Vi aan de Ranitidine en het helpt. Ze ruikt minder vaak en minder heftig zuur. Er zijn dagen dat ze helemaal niet zuur meer ruikt. We gebruiken het 1,5week. Na twee weken het gebruikt te hebben stoppen we om te zien of de klachten weg zijn. Zo niet - dan mag ze nog 3 maamden aan de ranitidine. 
Nadat wij eindelijk de diagnose door de kinderarts bevestigd kregen, en Vi eindelijk medicatie kreeg donderde ik van mijn roze wolk. Het besef van het impact hiervan sloeg bij mij als een bom in... Ik moest heel erg afscheid gaan nemen van het idee dat we een gezonde, makkelijke baby hadden, die ze de eerste weken leek te zijn en accepteren, dat we een zorgenkindje blijken te hebben en we een moeilijkere fase zijn ingegaan. Ik weet niet hoe dat bij jou is gegaan, ik heb nu nog alleen jouw eerste bericht gelezen en dit is mijn allereerste bericht op deze forrum, maar bij mij moest het een plekje krijgen. Daarom heb ik het boek Baby Reflux van Stephanie Lampe besteld en doe ik nu een poging om met andere ouders in contact te komen... Zodat ik uit de slachtoffers rol stap en actief word. Er het beste van maak.

Dingen die bij onze Vi helpen:
- Zo veel mogelijk rechtop dragen in een draagdoek, ook de dutjes laten doen in de draagdoek. 
- voeden in kleinere hoeveelheden vaker op een dag.
- rechtop voeden, minimaal half uur rechtop houden na de voeding.
- wanneer ik dragen in de draagdoek echt niet meer trek, zet ik de Maxi-Cosi stoeltje in haar bedje en zet de Maxi-cosi schuin door er een paar handoeken aan het hoofdeind te schuiven zodat ze meer rechtop erin ligt.
- white noise knuffel in haar bed (wij hebben de MyHummy)
- chicco bedje next 2 me op de hoogste stand aan het hoofdeind 
- nu ze 14 weken is, zet ik haar in de box in een hoekje rechtop en vouw het voedingskussen om haar heen zodat ze niet om kan vallen. Zo zit ze als het waren in een soort van donut, waaruit ze niet kan vallen.
Mijn tijd is helaas op. Ik zou nog veel meer hierover kunnen schrijven. Wie weet de volgende keer.

Heel veel sterkte, en het is een cliché, maar probeer vooral te focussen op alle leuke momenten van de dag, en de slechte heel snel te vergeten.
Liefs, Odet

Oh ja wat ook heel erg hielp was de fysio en de osteopaat! De klachten zijn niet weggegaan, maar ze is een heel stuk meer tevreden.

Hallo Odeta,
Bedankt voor je uitgebreide reactie. De eerste weken vond ik erg pittig. Ze huilde heel veel en leek niet tevreden. Inmiddels is ze 19 weken en een stuk vrolijker. Ranitidine hebben we geprobeerd, dit leek niet echt effect te hebben.
Ook bij de osteopaat geweest. Dit heeft vaak maar 1-2 dagen effect. 
Inmiddels veel weken verder. En ze is vrolijker. Waarschijnlijk omdat ze ouder is, is het klepje nu volgroeider waardoor ze minder last heeft. Ze slaapt op haar buik. En na iedere voeding houden we haar 30 minuten rechtop.
Bij de kinderarts een verwijzing voor de neocate voeding gevraagd (zonder koemelk en lactose). Deze verwijzing ook gekregen en nu enkele weken aan de neocate. We merken echt verschil! 

Dus misschien als tip. Probeer deze voeding eens 2 weken uit. Veel kinderen met reflux hebben daarnaast een overgevoeligheid voor bepaalde bestanddelen. Onze dochter heeft het enorm geholpen. 

Hallo allemaal, 
Dringend hulp gezocht! 
Mijn zoontje (toen 7 weken) heeft een ernstig ongeval meegemaakt, mijn vriend haalde hem naar onder voor zijn laatste voeding, ons werd aangeleerd door de kraamhulp om hem half liggend met de wijsvinger en de duim zijn beentje vast te houden terwijl je naar onder loopt, op het moment dat hij naar onder loopt, haalde mijn zoontje een voeding op wat als gevolg dat het bleef hangen in zijn keelgat waardoor hij dus stikte, zoontje kreeg geen lucht meer, hij werd vuurrood, tranen rolde over zijn wangen en zijn tong werd blauw, heb met spoed de ambulance gebeld, terwijl ze onderweg waren kwam alles er gelukkig uit doordat mijn vriend ehbo kende en hij de juiste manier toepaste, vervolgens 24 uur ter observatie gelegen in het ziekenhuis maar ze konden niks vinden, heb de term verborgen reflux aangegeven aan de kinderarts en die zei me dat het niet bestond, en dat terwijl mijn zoontje vrijwel alle sympthomen had,
-Hikken, overstrekken, niet willen liggen, pijn met slikken, onrustig, af en toe stoppen met ademen en vervolgens schrikken en lucht happen, enz.
Volgens de kinderarts waren we maar bezorgde ouders, 
2 dagen later dat we thuis waren verslikte hij zich weer royaal en ik hals over kop weer naar de HAP, konden weer niks vinden en zeiden maar dat we hulp moesten zoeken voor onszelf, uiteindelijk hebben ze ons nutriton aanbevolen en dat ging een tijdje goed, 
Helaas van korte duur hij is weer onrustig heeft pijn met slikken ong. 2 uur naar de voeding, hij is onrustig, veel huilen en overstrekken, wil niet liggen want dan krijst hij alles bij elkaar, slaapt weer 2 dagen amper en drinkt heel gulzig.
Het is heel erg dat geen 1 arts je gelooft en het volgens hun allemaal maar meevalt, ik en mijn vriend gaan hieraan onderdoor en we weten het gewoon echt niet meer. We slapen slecht, eten slecht en hebben zelfs waanideeën dat er ooit nog eens een keer iets echt gruwelijk mis gaat,
Iemand die ons kan helpen? Morgen moeten we naar de huisarts en meschien krijgen we medicatie, mits het van de kinderarts mag, 
Bvd een bezorgde moeder

Bij ona zoontje waren deze signalen ook. De verloskundige kwam langs in de kraamweek en raadde aan om continact met de kinderarts op te nemen. Zo zijn wij in het ziekenhuis beland voor observatir en krijgen wij vanuit het ziekenhuis een kinderfysio die ons handvatten gaat geven hoe om te gaan met reflux. 
Je zou dus de huisarts eens kunne bellen die ziu je door kunnen sturen..

Terug
Bovenaan