Verborgen reflux

Dag mama’s,<br /><br />Sinds twee weken ben ik de trotse mama van een dochter.<br />Op dit moment heb ik het onderbuikgevoel dat ze last heeft van verborgen reflux. <br />Het begon een weekje geleden met oprispingen en is nu geeïndigd in al drie nachten tótaal overstuur na een voeding. Ze kan niet meer weggelegd worden op haar rug want ze begint meteen te kuchen, ‘stik’geluiden, oprispingen en terugslikken etc. Ook overdag ‘overstrekt’ ze zich regelmatig en is ze continu aan het kreunen nadat ze een voeding heeft gehad. Tevens ruikt ze zurig uit haar mondje.. ?<br /><br />We houden haar een halfuur tot driekwartier overeind na een voeding en hebben al meerdere adviezen en tips in acht genomen…<br />Ik voel mij echt wanhopig en verdrietig om haar zo te zien..<br /><br /><br />Op advies van de consultatiebureau vpk zijn we vanmiddag gestart met johannes broodpitmeel en een dr brown fles met een prematuur speen (ik kolf nu even borstvoeding).Ook heb ik een afspraak met huisarts gemaakt voor morgenochtend. Ik lees veel verhalen over Zantac dat voorgeschreven wordt bij verborgen reflux.<br />Natuurlijk heb ik liever geen medicatie.. maar áls het haar helpt.. heel graag natuurlijk.<br />Heeft iemand van jullie goede ervaringen met bovenstaande? Ik hoor het heel erg graag!<br /><br /><br /><br /><br />
 
Hoihoi , mijn zoontje heeft het ook, en herken me in jouw verhaal . Ik kreeg hem ook op een gegeven moment ook niet meer rustig .
Ik heb op advies van de cb ook jbpm in zijn fles voeding gedaan . Alleen daarvan raakte hij verstopt . Ik heb toen op adviezen van anderen een afspraak gemaakt bij de osteopaat, zij gaat hem met behulp van knelpunten alles een soort van los masseren . Geen idee hoe het precies werkt maar ik had daarna een totaal ander kind . Zij adviseerde mij hypoallergeen voeding , hier zijn de eiwitten verknipt en is het makkelijk verteerbaar . Het maakt ook minder zuur dus ook minder branderig als het weer omhoog komt . Ik heb een ontzettend rustige baby gekregen ! ?
 
Een aantal jaar geleden ook een baby met verborgen reflux I.c.m. Koemelkallergie. Van alles geprobeerd en 3 soorten maagzuurremmers gehad. Geëindigd met losec mups. Dit heeft haar erg goed geholpen. Daarvoor ranitadine en zantac gehad. Werkte ook wel, maar tijdelijk. Verder het bedje wat omhoog gezet en alle andere gebruikelijke dingen. Eerste maanden voornamelijk in de draagzak geslapen overdag. Huilde +- 8 uur op een dag. Haar slokdarm was echt heel erg geïrriteerd. Ik hoop dat je snel iets voor haar kunt krijgen. Dit is mijn ervaring ermee geweest en gun het geen een kindje! Enorm veel succes gewenst. Overigens na 6 maanden toen ze begon te zitten ging het wel stukken beter. Medicijnen ongeveer tot 1e verjaardag gehad.
 
Herken alles uit je verhaal, hier ook van alles geprobeerd, jbpm zou ik overigens niet met de prematuurspeen doen, gaat er echt niet doorheen en dan is het elke voeding drama.
De M-speen van difrax was de enige die hier hielp en hebben werkelijk alle spenen van difrax en brown geprobeerd helaas. Als je het teveel indikt gaat het trouwens ook niet meer door het ventiel van de brownfles maar bij ons leidde het tot verstopping als het zo dik werd. 1 afgestreken schepje nutriton op 90 was hier de max. 
Verder hebben we esomaprazol gegeven vanaf een week of 6. Dat hielp wel wat maar niet veel. Ons kindje kon ook gewoon niet meer liggen. Na elke voeding een uur overeind houden. Toen na 2x per dag een half zakje esomaprazol. Dat ging iets beter maar tot 4 maanden (hapjes) bleef het drama.
 
 
Probeer haar overdag eens op haar buik weg te leggen als ze gaat slapen. Mijn jongste heeft ook reflux gehad tot een maand of 8. Niet zo erg als jou dat ze overstuur werd, maar wel veel voedingen die terug kwamen. Ik gaf ook borstvoeding en heb verder geen medicatie oid gegeven. Bij haar maakte het trouwens niet uit of ik haar na een voeding lang rechtop hield. Soms kwam er na een uur zelfs nog voeding terug.
Toen ik haar op haar buik liet slapen, sliep ze een stuk beter. Ik legde wel een hydrofiele doek onder haar hoofd voor als er nog wat voeding kwam. Ze kon al vrij snel haar hoofd zelf draaien, waardoor ze al vrij snel ook snachts op haar buik sliep.
 
Dank je wel voor jullie reacties! Ik heb haar vanmiddag eventjes op haar buik gelegd in de box nadat we haar zeker een uurtje omhoog hielden na een voeding en ze heeft zeker eventjes twee uur aan een stuk door geslapen..! ☺️

Heb inderdaad maar geen JBPM door de voeding gedaan in die prematuur speen want ik merkte al bij de gewone dat het met een mespuntje JBPM al wat moeilijker gaat. Lees ook wel weer zulke tegenstrijdige berichten hierover..

Vanmorgen zijn we bij de huisarts geweest en die - verwachte ik al - wilde niets doen omdat ze er verder heel goed uit zag en wél al haar voeding binnenhoudt… Ze wilde wel een verwijzing geven voor de kinderarts en daar kunnen we maandag terecht (dan duurt maandag ineens héél lang als je je kindje zo ziet… ?)

Misschien dat ik een Osteopaat sowieso nog wel kan overwegen..
 
Ik herken me heel goed in jouw verhaal!

Hier ook een kindje met verborgen reflux icm koemelkallergie. We hebben op het begin zo zitten tobben wat er nou aan de hand was. Je voelde je echt machteloos! We hebben vanuit de huisarts medicatie gehad om het te verzachten. Het continu terug spugen en weer wegslikken was echt aan het branden bij haar. Ze rook inderdaad ook helemaal zuur. Medicatie hielp gelukkig wel! Vanuit KA ook andere voeding gehad en dit help ook een stuk beter. Nu is ons kindje 7 maanden en ze spuugt nog veel, maar ze heeft er gelukkig geen last van!

Veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan