Verborgen reflux

Poeh ja, machteloos is het juiste woord. Als ik dit zo lees herinner ik me nog hoe ontzettend lang het leek tot de volgende dag laat staan de volgende afspraak. En dan kwamen we telkens zo weinig vooruit.. hoop dat jullie goed geholpen worden bin de kinderarts. Mijn ervaring is dat ze je heel graag willen afschepen en je echt hard moet maken waarom het niet te doen is zo.
Wij hebben veel aan het boek "baby reflux" gehad. Heb het in tranen gelezen ivm alle herkenning, wanhoop en frustraties. Hierdoor hadden we ook anel door dat het om reflux ging. Helaas oas veel later dat die veroorzaakt werd door koemelkallergie. De kinderarts zei "dat dit niet kon".
 
Ik herken ook alles. Laat je niet afpraten van je borstvoeding zou ik je willen meegeven (alleen als je zelf wil stoppen uiteraard). Dat blijft de beste voeding, en om die reden (en omdat het nooit bewezen is dat het helpt) heb ik nooit voeding ingedikt, full time kolven met een kindje met refluxziekte is ONMOGELIJK. Bestel het boek Reflux baby en zoek hulp bij een fijne osteopaat maar ook bij een huisarts/cb arts die je echt serieus neemt. Hier werd het ook met 2 weken steeds duidelijker en toch was er een opname nodig met 4 maanden omdat ik niet serieus genoeg genomen werd door de kinderarts. Dat was ook het type ‘als ze niet afvalt en geen bloed kotst is er niks aan de hand’, ik kan er nog boos om worden... Ik had veel eerder een andere moeten nemen achteraf. Het is echt heel naar als je kindje zoveel huilt en zich zo naar voelt. Weet dat er ook een fb pagina is voor kindjes in NL en BE met tips en steun. Veel sterkte, laat je horen voor je kindje en zorg als het enigszins kan voor jezelf. Laat je partner op tijd bijvoorbeeld wat minder werken zodat je elke dag even kan bijslapen of zoek een lieve oma die een paar uur per dag wil knuffelen zodat je even kan slapen. Nog een tip is om je partner mee te nemen naar de consulten. Ik zat er (ivm Corona) altijd alleen en artsen reageren niet zo goed op hormonale, uitgeputte moeders en denken dat ze ze moeten gerust stellen door te zeggen dat er niks mis is met hun kindje en het vanzelf wel over gaat.
 
Terug
Bovenaan