(verborgen) Reflux

Ik vroeg me af hoe de ervaringen zijn van moeders waar van de kleien reflux heeft en eventueel tips.

Mijn zoontje heeft dus verborgen Reflux. Vorige week woensdag naar de huisarts geweest en voor hem Losec tabletjes gekregen. De huisarts heeft de kleine niet onderzocht. Donderdag en Vrijdag leek het alleen maar erger te worden. Donderdag alleen overdag niet in zijn bedje willen slapen en vrijdag van half 6 s’ochtens tot kwart over 2 s’nachts met de kleine in de weer geweest. De tabletjes waren moeilijk oplosbaar in zijn fles. Vrijdag nog bij de huisartsen post gezeten omdat de kleine man zo een pijn had dat ik het niet kon verdragen. Nu Losec zakjes gehad en die zijn makkelijker te gebruiken voor in de fles en ik heb het idee dat het werkt. Zaterdag heeft de kleine man de hele dag en nacht geslapen. We moesten hem wakker maken voor zijn flessen. Volgende week woensdag terug naar de huisarts.

Ik gebruik zo inbaker doek voor het slapen. Werkt wel voor zijn onrust. Verdik zijn fles met johannesbroodpitmeel. Ik heb het idee dat dat niet echt werkt,want ik zie dat hij nog melk opgeeft en weg slikt en soms kleine beetjes spuugt als hij in zijn bedje ligt. Bedje staat schuin. Ik houd hem +- een half uur recht op. Alleen door de vermoeidheid valt hij in slaap tijdens het voeden(drinkt wel zijn fles leeg). Als ik dan geluk heb kan ik hem zo in het bedje leggen en slaapt hij door tot de volgende voeding anders ben ik hem continu in zijn bedje aan het weg leggen.

Ik kreeg het advies hem om de 2 uur te voeden maar als hij eindelijk slaapt krijg ik het niet over mij hart om hem weer wakker te maken. Overdag laat ik hem niet langer dn 4 uur slapen. Herkennen jullie het ook dat de kleine erg hongerig is omdat de melk de slokdarm verzacht ? nu moet ik ook toe geven dat mijn kleien man ook een flinke eter is en ook mag gezien zijn geboortegewicht.

Ik vroeg me af hoe het s’avonds gaat met slapen. Gister zijn we tussen twee voedingen door van half6 tot half 11 bezig geweest voor hij eindelijk in slaap viel(continu huilen). Ik heb hem half 2 s’nachts wakker gemaakt voor zijn fles. Daarna als een blok weer in slaap gevallen en hij kwam zelf om half 7 en ligt nu nog steeds te slapen. Dus ga hem half11 wakker maken als hij zelf niet komt.
 
Kom ik even inbreken mijn zoon nu bijna8 maanden heeft ook verborgen reflux....
Eigenlijk wat je doet is allemaal goed!
Hoeveel jbpm die je in zijn fles wij zaten echt op 2 van de maatschepjes op 180cc dus echt flink verdikt.
Maar je moet je ha bellen voor een verwijzing voor de ka want het lijkt erop dat de med niet goed aanslaan en dat je iets anders nodig hebt!
Daarbij de ka onderzoekt je kleine en misschien heeft je kleine wel med voeding nodig!
Wij hebben maanden bij de ka gelopen was heel fijn goede begeleiding enz.
Verder doe je het gewoon kei goed en heb je alle juiste maatregelen getroffen.
Ik ben van het maart 2011 forum en daar zitten met mij ook meerdere moeders met reflux baby's dus wil je nog wat vragen of weten dan weet je me te vinden sterkte en ga naar de ka helpt echt!

groetjes louise
 
Hoi Brenda,

Wat een ellende hè, reflux... Mijn zoon (2,9jr nu) heeft er ook heel erg veel last van gehad. Erg onrustig, niet in z'n bedje willen (kunnen) liggen, veel spugen, slikken, kreunen en huilen...

Je doet al veel voor je zoontje, zoals indikken (zou ik wel blijven doen als hij er geen last mee heeft met ontlasting, het komt toch minder snel omhoog) bedje schuin, lang rechtop houden etc.

Jasper kreeg van de kinderarts destijds zantac (neutraliseert zuur, net als Losec) en Motilium, dit zorgt voor een snellere passage van de maag naar de darmen. Beide waren vloeibaar en de dosis werd elke x aangepast aan z'n gewicht. Pas na 1 jaar kreeg hij een Losec tabletje, die hij toen ook gewoon doorslikte met een lepeltje pap.

Wij hebben best wat afgetobt met hem, heb hem uiteindelijk veel in de draagdoek gedragen, zodat hij toch sliep en ik tenminste Iets kon doen...

Hij bleef veel mondjes spugen, dus trok ik hem effen shirtjes aan en investeerde wat meer in leuke slabben. Ik dikte zelfs z'n fruithappen in, had een grote handdoek onder z'n matrasje in de kinderwagen, zodat hij ook daarinniet plat lag.

Refluxkindjes schijnen ook prettiger te liggen op hun buik, dit durfde ik echter niet aan (al zou ik t nu ws wel doen) zodra hij zelf kon draaien heeft ie nooit meer anders gelegen.

Drinken verlicht de pijn, waardoor ze graag vaak willendrinken. Ik heb iig nooit grotere flessen dan 180cc gegeven.

Meestal wordt het minder wanneer ze meer gaan zitten, hier echter pas met 2 jr, maar dat is uitzondering hoor en met de medicatie had hij zelf geen klachten meer.

Bij ons meisje lijkt het goed te gaan, ze is nu bijna 3 wkn, maar merk dat ik wel erg alert ben op tekenen van reflux of slecht slapen..

Sterkte!
 
Oja en zoals Louise zegt zou ik ook naar de ka willen, zij hebben veel meer en recentere ervaring en kunnen evt verdere onderzoeken doen, zoals een slikfoto of ph meting en ook ik vond de begeleiding en t begrip erg prettig bij de ka...
 
Ik ga morgen ook gelijk de ha bellen voor een doorverwijzing naar de ka. Ik vind het ook typisch dat de ha Jochem niet heeft onderzocht. Mij man en ik hebben op internet de symptomen opgezocht en die kwamen met Jochem overeen maar we zijn geen arts. Voor het zelfde geld hebben wij het mis
 
wij hadden idd buiten zuurremmer ook motilium zetpillen deze zorgden ervoor dat voeding "wat"sneller de maag verliet waardoor het spugen minder werd dit heeft bij ons goed geholpen!
sucses bij de ka ik kom van de week nog ff lezen hoor ben benieuwd!
 
vanochtend de ha gebeld vanmiddag met Jochem er heen. Gelijk bij de assistent aangegeven dat ik een doorverwijzing wil voor de ka. dus dat heeft ze er bij gezet.
 
Ik kom ook even spieken hier.
Hier ook een kindje met verborgen reflux.
Het is zo sneu als je ziet hoeveel pijn de kleintjes hebben.
Goed dat je een doorverwijzing heb gevraagd voor een ka. Dat hebben wij destijds ook gedaan.
Ons zoontje nu 2 jaar 5 maand heeft helaas nog steeds last en veel medicatie (is echt een uitzondering hoor).
Mijn tip is wel om ook bij de ka te blijven aandringen als je het gevoel hebt dat het niet goed gaat met jullie kindje. Wij zitten nu na 2,5 jaar eindelijk in het WKZ, en daar nemen ze ons wel serieus.

Groetjes Redaro (december 2011 mamaclub)
 
Terug
Bovenaan