<p>Een beetje een lastig onderwerp vind ik dit, want ik ben zelf altijd erg van het leven en laten leven. Het zeuren om verbouwingsgeluiden hoort daar dan ook eigenlijk niet bij, maar toch zou ik graag weten hoe anderen hiermee omgaan (dit gebeurt vást vaker).</p><p>We hebben net nieuwe buren die het appartement naast ons hebben gekocht. Het is allemaal nogal gehorig hier (jaren 30 bouw in de stad) en kregen heel keurig een briefje in de bus met dat ze gingen verbouwen. Niet ideaal, al helemaal niet deze thuiswerkperiode, maar wel begrijpelijk en het hoort gewoon bij het leven met buren: gebeurt wel eens.</p><p>Ze zijn deze week begonnen, alleen waar ik dus een beetje mee zit is dat ze telkens echt heel veel lawaai maken (slopen, boren, drillen echt) 's avonds ook, tot een uur of 22. En het zijn precies de buren aan de kant van het huis waar ook mijn zoon slaapt.</p><p>Nu hebben we niet de beste slaper aller tijden en dat is helemaal prima, maar nu is het dus elke keer feest 's avonds (hij valt wel in slaap maar wordt daarna telkens wakker geboord) en overdag is het óók zo, omdat er de hele dag door geklust wordt, dus ook tijdens zijn dagslaapjes. Inmiddels dus een redelijk prikkelbaar oververmoeide baby, die zowel overdag als 's avonds (begin van de avond) niet goed kan slapen. Na tienen 's avonds krijgen we hem met de grootste moeite weer in slaap - met daarop volgend een onrustige nacht met veel wakkere momenten voor hem en dus ons. Hij sliep nét door voor dit alles begon, en nu dit.. Aargh.</p><p>We hebben hen gister, na de vierde avond op rij, een berichtje gestuurd. Natuurlijk verder heel aardig gebleven - we hebben zelf ook ooit verbouwd dus we weten dat het erbij hoort - maar wel met de vraag of het ok was (zoveel mogelijk) niet 's avonds laat (ik vind 22u redelijk laat tegenwoordig haha) meer veel lawaai te maken, ivm een slapende baby. De reactie was matig, iets van dat het er nou eenmaal bij hoort, bij wonen in de stad, en ze het tot een minimum proberen te beperken, maar niks kunnen garanderen. En dat het tot 22u mag. Ik snap het allemaal ook wel, maar ik weet ook niet goed hoe we hier dan doorheen moeten?! Dit trekken wij (en onze zoon) echt niet nog heel lang en de verbouwing zal waarschijnlijk (volgens hen) nog zo'n 6 weken duren.</p><p>Heeft iemand tips? Oordoppen speciaal voor baby's misschien? Ik zeg dit wel voor de grap, maar we hebben serieus geprobeerd onze zoon met een koptelefoon tegen geluid (voor baby's) op in bed te leggen. Werkt natuurlijk niet, want hij is 10 maanden en alles wat op zijn hoofd zit moet er vanaf.</p><p>Elk topic dat ik plaats gaat tot nu toe over slapen. Hopelijk zijn hier nog meer mensen met een soortgelijke ervaring . </p>