Verdenking groeiachterstand

Bedankt voor jullie reacties! 
Heeft jouw kleintje nog in de couveuse moeten liggen? Ik heb geen flauw idee of er een marge aan gewicht aan zit. 
Wel spannend allemaal inderdaad. Ik hoop dat ik gewoon te druk ben geweest en dat, dat de groei belemmerd heeft. Ben echt een bezig bijtje en stil zitten is niet mijn ding. Nu dus iets rustiger aan en even uurtje liggen in de middag in de hoop dat er een groeispurtje komt.. 

Hier een soortgelijk verhaal. Met de 20 weken echo was alles goed qua groei. Met 30 weken een echo gehad en toen zei de vk dat ons mannetje achter bleef in groei. Met 33 weken opnieuw een groei echo en daaruit bleek dat hij niet tot nauwelijks was gegroeid. We moesten dezelfde week nog naar de gyn en die bevestigde het vermoeden. Ons werd aangeraden de kleine te laten komen met 36 weken. Ik voelde mijn zoontje heel goed bewegen en met hem was verder alles goed. Uiteindelijk wilde hij niet langer dan 35+3 weken blijven zitten en ben ik doormiddel van een spoedkeizersnee (zijn hartslag daalde) bevallen van een klein mannetje (1818gram). Inmiddels is hij 5 maanden en weegt hij 7200gram dus heeft het heel goed ingehaald. Het was erg schrikken dat hij zo klein Was, maar verder is hij heel sterk en heeft hij er niets aan over gehouden. (Ja, 6 maanden ijzerdrankje voor zn hersenontwikkeling)
Geen zorgen maken, ook al is je kindje misschien aan de kleine kant.. Dat hoeft niets te betekenen voor later :)

Ik had al eve gereageerd ( lastig te zien zonder naam?) Maar ik ben nu 34.5 weken zwanger en bij 36 wkn gaan ze weer een groei echo doen.Zo’n groei echo  doen ze om de twee weken. Elke week zou geen betrouwbaar beeld geven Aldi’s de gynaecoloog.
F

Terug
Bovenaan