verder heen dan de vk zegt

A

Anoniem

Guest
ik heb een termijn echo gehad want het was onzeker van wanneer de kleine is(had toen erg veel stress) toen voerde de vk in dat het wel van de 2e datum moest zijn wat het vruchtje was te klein voor de eerste datum ondanks dat ze wist dat ik erg veel stress had toen, maar ik blijf het idee houden dat mijn eigen telling klopt volgens die van hun zou ik nu bijna 33 weken zijn en volgens mijne bijna 35 weken en ook volgens alle dingen wat op die schema`s vanw eek tot week staat weergeven en ik heb dit al diverse keren aangevevn maar dat nemen ze niet serieus want ik heb 3 verloskundiges wie kent dit? want je zou zeggen die 2 weken verder of niet scheelt niet veel maar als je kijkt met 35 weken kan je nog niet thuis bevallen en met 37 weken wel dus het scheelt wel degelijk. wie herkent dit en hoe heb je dat aangepakt?

Ik zou me er maar niet druk over maken zolang je nog niet aan het bevallen bent.
Komt tijd, komt raad.

Petra

Ik heb hetzelfde: volgens de echo ben ik nu 15 en een halve week, volgens m'n eigen berekening ben ik twee weken verder. Met m'n eigen berekening ga ik uit van m'n laatste menstruatie en aangezien ik al een paar dagen voor m'n NOD lage buik- en rugpijn had, ga ik ervan uit dat m'n eisprong gewoon netjes op tijd was, (ik heb hem oom getempt en bovendien ben ik altijd superregelmatig).
Maar goed, ik testte pas met 2,5 week overtijd positief en de echo zegt dus ook later. De eerste echo zei 3 weken later, (zou ik nu dus 14,5 week zijn), maar die was niet helemaal duidelijk. De volgende echo zei dus 2 weken later, dus tegen m'n man grap ik al: bij de 20-weken echo gaan ze straks zeggen dat ik toch 21 weken ben en bij de bevalling blijkt dan dat ik gewoon zit op de termijn die ikzelf uitgerekend heb, :)
De laatste keer bij de VK (was voor de laatste echo), zei die op basis van de hartslag dat ik waarschijnlijk dichter bij m'n eigen datum zat dan bij de echo-datum. En omdat m'n man en ik beiden als kind ook maar kleintjes waren, (we zijn uiteindelijk beiden wel doorgegroeid naar gemiddelde lengte), heb ik zoiets van: Ja, we krijgen gewoon een kleintje...
Maar goed, ik ga van de week de verloskundige weer spreken en dat mar eens droppen... Als ik jou was zou ik straks nog eens om een echo vragen en dat ze op basis van hoe het kindje zich ontwikkeld heeft, bekeken wordt of je wel of niet thuis mag bevallen bij vroeggeboorte...
Zou me er niet al te druk om maken: als het uiteindelijk maar gezond geboren wordt, toch?

Ik heb hetzelfde gehad.....volgens mijn menstruatie was ik 16 september uitgerekend, de gyn bleef 25 september volhouden. Helaas luisteren de vk's alleen naar de gyn en werd er geen gehoor aan gegeven dat het misschien niet klopte.....Ook niet toen ik met 30 weken een extra echo en een suikertest moest doen, omdat de baby ineens wel heel hard groeide!! (volgens de echo was de baby groter en zwaarder dan normaal bij 30 weken). Ook met deze info is niks gedaan en uiteindelijk is Maaike op 28 september 2007 geboren en was ze 4685 gram en 56 cm!! (wat niet paste, dus werd keizersnee)

En toen zei de gyn opeens dat ze er misschien toch naast hadden gezeten...
Hou het in de gaten en laat je niet gek maken!
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

ja hier beetje hetzelfde ik zou zover zwanger zijn maar volgens mijn eigen telling (met testen voor de eisprong e.d. kwam ik op andere datum uit, uiteindelijk ben ik met 38 weken ingeleid en zei mijn gyn dat het wel vaker voorkwam dat ze er 1 of 2 weken naast zitten vandaar dat je vanaf 37 weken gewoon mag bevallen en ook 2 weken over tijd mag lopen...fijn hoor als ik zelf geen actie had ondernomen had ik een vette tienponder gehad!!

dat heb ik dus ook want met 21 weken zwangerschap was de kleine al zwaarder dan de duur van de zwangerschap al een echt dikzakje met lange benen en ben nu 33 weken

kan trouwens ook een groeistuip zijn dat het nu weer een paar weken rustig blijft met de (extreme)   groei enzo gewoon goed vragen om groeiecho's e.d. dat ze je dan niet over tijd laten lopen enzo...

Ben net vanmiddag bij  de VK geweest en nu hebben die stomme lui van de echo aan hun toch weer de eerste datum doorgegeven, (omdat de meting van het hoofdje wel later uitkwam en dus toch 3 weken later zou zijn). Grrr...

Maar goed, wel even overlegd en idd, als tegen die tijd de baby gewoon voor ligt op groei uitgaande van hun datum, dan begin ik er wel weer eens over, :) We zien wel, ik ben in ieder gevl niet iemand die zich af laat schepen en maar braaf luistert naar wat anderen zeggen, en nu met al die zwangerschapshormonen in m'n lijf al helemaal niet meer, :-D, dus als ze tegen die tijd stug volhouden, terwijl de baby wel groter is, dan krijgen ze een lastige aan me, :p

Terug
Bovenaan