Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich niet begrepen voelt bij de vk. Bij mij gaat het gelukkig maar om een week verschil, maar ik heb er gewoon een rotgevoel over. Bij mijn eerste bezoek aan de vk kreeg ik al een datum te horen, waarvan ik wist dat dat echt niet klopte. Mijn cyclus is erg kort en ik voel mijn eisprong, maar ze gaan er bij een vkpraktijk gewoon vanuit de je cyclus tussen de 28 en 32 dagen is. Uiteindelijk was ik dus een week minder ver volgens hen dan dat we zelf dachten. Twee weken geleden hadden we de eerste echo en daar werd ons vermoeden direct bevestigd, want volgens de echoscopiste (overigens niet in de vkpraktijk) waren we zeker al een week verder! Wij dus helemaal blij, omdat deze nieuwe datum ook beter klopte met onze datum! Maar nu heb ik de vk gebeld en vertellen ze me fijn dat ze hun datum aanhouden, omdat het kan dat de echo niet klopt. Ik ben daar best wel boos over, maar als ik nu jullie verhalen lees, moet ik me maar niet te druk maken.
Overigens en dit is niet zo leuk voor de meiden bij wie het echt een aantal weken scheelt: er is pas in mijn omgeving een babytje dood geboren, omdat ze niet twee weken overtijd liep (zoals de vk had berekend) maar al 4 weken en het kindje is toen uitgedroogd geraakt! Ik wil jullie hier niet mee afschrikken, maar luister naar jezelf en je lichaam en als je dus overtijd gaat lopen eis dan dat de bevalling op tijd word ingeleid!