Verdiepen in borstvoeding

Hoi, Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en kreeg van mijn verloskundige de tip om me alvast te verdiepen in borstvoeding geven. Hebben jullie boekentips of websites waar je echt iets aan had?<br />
 
Ik vind het Youtube kanaal van Verlosmoeder (en ook haar Instagram en podcasts) erg leerzaam! Ook de podcasts van Mom&Co (vooral degene met een lactatiekundige) vond ik heel interessant. ?

Ook kon ik via onze kraamzorg een gratis webinar bekijken over borstvoeding, misschien even checken of jouw kraamzorg ook zoiets doet?

Succes! Ik ben ook benieuwd naar de tips van anderen!
 
Ik heb van mijn verloskundige een boekje meegekregen over borstvoeding en flesvoeding. Hier staat alles over in, zodat jij de juiste keuze kan maken. Wat voor informatie wil je precies?
 
Ik denk dat ik vooral opzoek ben naar informatie om een goede start te kunnen maken. Ik vertelde de verloskundige dat ik borstvoeding wil geven maar als het erg moeizaam gaat of als er veel tegen zit dat ik dan wel over wil stappen op kunstvoeding. Toen adviseerde ze me om me er goed in te verdiepen. Zodat ik weet waar het vandaan kan komen als er iets niet lukt of moeilijk gaat.
 
Ik heb een borstvoedingscursus gedaan en dit vond ik zeer de moeite waard! Bij mijn eerste ben ik na 6 weken gestopt. Ik dacht van tevoren dat het wel vanzelf zou gaan en had wat dingen op internet gelezen en dat leek me voldoende. Niet dus! Helaas heeft de kraamverzorgster me allerlei verkeerde dingen aangeleerd en ik had geen idee dat het niet klopte. 

Ik raad je dus echt een cursus aan. Die van mij ging via de verloskundige en kostte maar 20 euro. 
 
 
 
Kiind heeft een gratis minicursus borstvoeding: https://kiind.nl/project/minicursusborstvoeding/
Ze hebben ook een uitgebreidere betaalde cursus. 


Verder kun je veel lezen op de website van La Leche League. https://www.lalecheleague.nl/


Ik vind ook het borstvoedingsforum op Facebook eeen fijne groep. Realiseer je dan wel dat vooral vrouwen die probleem ervaren daar posten. 
 
Ik heb een cursus gedaan. Beste tip is, wacht niet te lang met het inschakelen van een lactatiekundige als het niet echt wil. Ik had veel geleerd over waarom het niet op gang kan komen , maar haar uiteindelijk fikse overproductie wat ook echt niet leuk was. Snel genoeg iemand inschakelen, desnoods 2-3x. Uiteindelijk heb ik 1,5 jaar borstvoeding gegeven :). Succes! 
 
Terug
Bovenaan