Verdiepen in borstvoeding

Het Nieuwe Borstvoedingsboek van Stefan Kleintjes en Gonneke van Veldhuizen. Was een tip van mijn verloskundige en heb ik heel veel aan gehad! Succes!
 
Die tip van het inschakelen van een Lactatiekundige is trouwens goud! Hier is in de eerste week ook iemand langs geweest en daar hebben we zó veel aan gehad! Ook onze kraamhulp wist trouwens erg veel!
 
Wat goed dat je je al zo goed wil voorbereiden!

Wat mij heel goed geholpen heeft is door te starten met handkolven vanaf week 37 in je zwangerschap. Uiteraard in overleg met je verloskundige of lactatie deskundige.

Hiermee heb je al een voorraadje die je kan gebruiken in de eerste dagen als het nog niet zo goed loopt. Ook stimuleer je snel de productie ermee zodra je kindje er is. Ook fijn om die voorraad te hebben mocht je toch kiezen voor flesvoeding en wel graag die colustrum geeft.

Verder zijn er echt talloze filmpjes beschikbaar over hoe borstvoeding geven werkelijk is. Welke keuze je ook maakt alles is goed onthoud dat! Een blije moeder is een blije baby :)
 
Ik lees vaak de tip van een borstvoedingscursus, ik ga eens kijken of ik die hier in de buurt kan volgen of online. Het borstvoedingsboek heb ik op mijn lijstje gezet! De tip van een lactatiedeskundige hou ik in mijn achterhoofd voor na de geboorte. Ik wist helemaal niet dat je al kan beginnen met kolven net voor de geboorte, dit klinkt zeker goed, ook omdat ik heb gelezen dat het even kan duren voordat de borstvoeding op gang komt, tegen die tijd ga ik dit bespreken met mijn verloskundige. 
Thanks voor alle tips, ik wist even niet waar ik moest beginnen maar ik kan nu aan de slag! :)
 
Kleine sidenote (waar ik geen ervaring mee heb, maar alleen over heb gelezen/gehoord van lactatiekundige): Kolven voordat je bent bevallen is inderdaad belangrijk om eerst te bespreken met je verloskundige, want dit schijnt ook de bevalling in gang te kunnen zetten. Er zijn volgens mij ook redenen om het juist niet te doen, geloof ik (maar zo is dat met alles ;)). Bespreken kan altijd! Maar in ieder geval goed om niet zomaar uit jezelf mee te beginnen.
 
Terug
Bovenaan