Ik wilde zonder pijnstilling. Maar alles liep anders. Bevallen met een vergiftiging die snel erger wordt, betekent veel draadjes en slangetjes en pilletjes enzo, en ik mocht mn bed niet uit. Mijn ontsluiting tot 4 cm was eigenlijk niet erger dan menstruatiekrampjes. Maar van 4-7 cm had ik een weeenstorm en dat ging heel snel. Rond 7 cm raakte ik in paniek en ik mocht geen ruggenprik meer. Ik heb een remifentanyl pompje gehad. Dat had het minste effect op de baby van wat nog over was. Ik wil dat spul nooit meer hebben. Kan me voorstellen dat als je verder een vrij normale bevalling hebt, en niet angstig bent, het fijn is om een beetje out of it te zijn. Maar dat gold in mijn geval niet. Ik heb de rest van mijn bevalling niet goed op een rijtje kunnen zetten, en er schoten achteraf constant nachtmerrieachtige nare flitsen van herinneringen boven. Samen met de arts en de kraamhulp heb ik kunnen puzzelen hoe het liep en dat het allemaal goed gegaan is. Maar toch hielden de nachtmerries tijdens het slapen maanden lang aan. Maargoed, ik denk dat de vergiftiging en vroeggeboorte daar ook een groot aandeel in hebben hoor.
Het was verder wel fijn dat het me rustiger maakte. De pijn voelde ik nog, maar ik trok het beter. Viel tussen de weeen door in slaap. Dat deed het middel wel. Moest daardoor ook wel weer de weeen wat opwekken, want die vielen ineens een beetje weg. Dat vond ik ook wel een nadeel.