Verdriet is groot maar diagnose is rond

Hoi Mariska,

zo'n dubbel gevoel: opluchting dat er een diagnose is, maar pijn om afscheid te nemen van je toekomstbeeld. Ook al had je de ervaring dat het anders ging als dat je je voorgesteld had.
Ik wil jullie ontzettend veel succes wensen in de zoektocht van hulpverleningsland. Misschien kan die hulpverlener die 1x pw kwam e.e.a. voor jullie uitzoeken/regelen? Zij weten de weg vaak beter en worden er ook voor betaald...

Ik begeleid voor het werk een jongen met pdd-nos&adhd en vind dat pittig. Terwijl ik er dan een middag ben. Ik kan me er iets van inleven hoe pittig het voor jullie is.

Al iets bij Sanodome gepland??

Een virtuele knuffel,

Jannetje

ik weet ff niet wat ik hier op moet zeggen,maar ik weet wel dat je het niet gemakkelijk hebt...ppfff mijn complimenten aan jullie als ouders..ik hoop dat je het zoals je zelf aan aangeeft een plekje kan geven..dikke knuffel aan je mannetje en aan jou.liefs,karin

Hallo Mariska

Ik zit jou verhaal te lezen en ik voel mij enorm schuldig.Als ik kijk wat jullie doormaken.
Wij hebben destijds heel veel verdriet gehad, omdat wij geen kinderen konden krijgen.Wij hadden toen een begrafenis van de oma van mij man.
Wij stonden aan het graf en wij zagen haar eigen kinderen om het graf heen staan wie verdriet hadden.
Wij kwamen later thuis samen en wij hebben gehuild als ik dit nu aan het schrijven ben lopen mij de tranen weer over het toetsenbord.Wij dachten als wij dood gaan zijn er helemaal geen kinderen wie ons kunnen begraven.
ik heb hier zelf heel erg mee in de knoop gezeten en als ik er nu op terug kijkt is die heftige periode van ifv iccsi ons heel veel waard geweest wij hebben er z`n mooie dochter van gekregen.en nu zijn wij notabenen spontaan zwanger van onze tweede kindje en als gaat tot nu toe goed.
Als ik dan altijd jullie zorgen lees dan denk ik wat heb ik mij altijd aangesteld.Jullie hebben het veel zwaarder en ik vind dan ook dat jullie een enorme pluim verdienen en wij hopen ook dat jullie langzamerhand beetje bij beetje iets meer rust zullen krijgen en doormiddel van hulp dat het allemaal beter te doen is.
Echt groot respect voor jullie
En een dikke knuffel van onze kant.

Willy

Lieve lieve mama,s

Wat is het toch fijn om zo een forum als dit te hebben. Jullie virtuele knuffels doen erg goed :) Ieder heeft zijn eigen pakket Willy ook wij zijn 3 jaar bezig geweest met veel pijnelijke medische behandelingen om zwanger te mogen raken van Zifjon. Soms komt dit zo hard aan en denk je WAAROM moest dit zo zijn.Het enigste wat ik wilde was een gelukkig gezinnetje met een relatief gezond kindje. Ieder draagt zijn eigen vracht en ik geloof dat god mijn de kracht geeft dit te kunnen dragen. We komen er door heen en gelukkig is niet elke dag een drama. Onze hulpverleners en thuiszorg regelen alles voor ons en dat is fijn. Maar overal is je toestemming voor nodig dus ondertussen ben je toch nog druk in de weer.

Maar soms komt er hulp uit onverwachte hoeken en dat is enorm fijn. Morgen nog een spannende dag en dan is deze hectieke dag voorbij.

Ik heb vandaag voor Zilvian een nieuwe babykamer kocht (2e hands) vond dat hij dit waard was en niet meer in de 4e hands kamer te hoeven slapen die zijn broer afgeracht heeft. Dus meiden als jullie nog een mooie hemel hebben die je kwijt wilt hij is welkom bij mij :)

Merk dat ik Zilvian extra dingen wil geven en niet het gevoel krijgt dat hija tlijd in d eschaduw van zijn broer staat.

liefs van Mariska trotse mama van mijn 2 kereltjes

Hey Mariska,

Ja dat is idd dubbel, maar het is toch fijn om te weten wat het is, ook om hulp te krijgen zal het beter zijn dat je het een naam kan geven!!
Wat is trouwens MKD en PGB?
Zifjon kan blij zijn met zo´n lieve moeder die ondanks alles elke keer aan hem denkt als een zonnestraaltje.
Iedere moeder wil natuurlijk dat hun kinderen gelukkig/gezond zijn en ondanks dat deze diagnose gesteld is gaat dat vast helemaal goed komen met zulke toegewijden ouders!!

Liefs MJ

@Willy: waarom voel je je schuldig?? dat hoeft toch niet meid, iedereen krijgt een portie minder leuke dingen in zijn/haar leven, maar het feit dat dingen erger kunnen wil niet zeggen dat het niet al erg genoeg is... snap je wat ik wil zeggen!??

Volgens mij waren we tegelijk aan het type,,haha
Misschien kun je dadelijk als zifjon opvang heeft wat extra dingen doen met zilvian, dat zou wel fijn zijn toch? ik vind babyzwemmen heel leuk?!

Ieder draagt zijn eigen vracht..dat is een mooie omschrijving.

Gr MJ

MKD= Medisch Kinderdagverblijf
PGB= Persoons Gebonden Budget

Mariska,

Als eerste ook een knuffel van mij! Wat zal het veel zijn om te verwerken. De toekomst van je kind is zo onzeker. Wat zal hij in de toekomst kunnen, wat niet. Moeilijk hoor.
Wat goed dat je nu al tijd en aandacht voor Zilvian vrij kan maken.
Ik hoop dat er snel rust komt bij jullie thuis.

Hoi Mariska,
ik heb tot op heden niet vaak gereageerd op je verhaal, maar wel mee gelezen.
Wat moet het zwaar voor jullie zijn!
Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen en hoop dat het stukje bij beetje beter zal gaan doordat er nu concreet hulp kan worden gezocht/geboden.

Groetjes, Bianca

Terug
Bovenaan