<p>Ik wilde graag kort mijn verhaal kwijt, omdat ik mij zo eenzaam voel. Ik heb gezonde kindjes, waar ik erg dankbaar voor ben. Ik heb deze samen met mijn man, die zich behoorlijk narcistisch kan gedragen. Hij heeft niet de stoornis, maar met de trekken ervan, heb ik het zwaar. Ik word niet serieus genomen en toch ook wel geestelijk mishandeld, d.m.v. negeren, mijn gevoelens ontkennen, verdraaien. Emotionele diepgang ontbreekt. Hij doet natuurlijk ook wel dingen goed, maar dat zijn vooral de praktische zaken.</p><p>Mijn partner is altijd al egocentrisch geweest, en hoewel ik me daardoor regelmatig heel gekwetst heb gevoeld, bleef ik voor de kinderen. Emotioneel gezien leef ik in een warzone. Als ik me kwetsbaar opstel, word ik neergesabeld, ook al doe ik nog zo mijn best om vanuit de ik-vorm te spreken. Eigenlijk zijn gesprekken niet mogelijk. Daar kon ik me inmiddels overheen zetten middels steun van vriendinnen. Mijn hartegeluk haal ik wel uit mijn kindjes. </p><p>Totdat de oudste begon ‘tegen te spreken’. Toen werd mijn man, tegen een kleintje van amper 6, verbaal en soms fysiek agressief. Hijzelf vindt het niets voorstellen, maar ik vind het afschuwelijk. Nu hebben ze bijna dagelijks conflicten en ben ik chef scherven opruimen. Ik probeer aangedane schade om te keren en probeer mijn man in te laten zien hoe het anders kan, beheerst en zonder geschreeuw, geruk en geduw.</p><p>Nu bleek ik een aantal weken geleden in verwachting. Dat was niet de bedoeling... ik ben net bevallen en ik voel me niet veilig. Ik hou niet eens persé meer van mijn partner. Hij is mijn partner, ja. Maar ik kan hem niet verder binnenlaten dan goed voor mij is.</p><p>Na lang wikken en wegen besloot ik dat abortus de enige ‘oplossing’ is, ook voor de veiligheid van mijn andere kinderen en dit ongeboren kindje. Maar het past niet bij wie ik ben en dit is de zoveelste grens die overschreden is in mijn hart. Hoe kan ik hiermee leren leven? </p><p> </p>