verdriet om borstvoeding

Hoi Tina,
Misschien mis ik iets hoor... maar waarom moet je nou stoppen met bv? Met de Mirenaspiraal komt het vaker voor dat je heel weinig of helemaal niet meer bloedt (alleen de eerste   3 maanden) en het hormoon wat er af komt is heel minimaal. Heb je dit met je ha besproken?
Ik heb maar 1 week bv kunnen geven, daarna moeten kolven (heb borstoperatie gehad) en ik zou er heel wat voor over hebben om het wel gekund te hebben... ik ben stinkjaloers op iedereen die het wel kan. Dus ik denk dat ik het wel begrijp. Enne.. het is verplicht om een ruimte voor je te zoeken waar je kan kolven anders mag de 25% van je werktijd gebruiken om naar je kindje toe te gaan.
Sterkte!
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi tina,

Ten eerste wil ik je sterkte wensen de koemende dagen.
Maar toch begrijp ik nog steeds niet waarom je moet stoppen met bv. Maar misschien heb ik alles niet goed gelezen.
Die wettelijke regeling mbt tot het kolven enzo (25% van je werktijd) geldt inderdaad tot 9 maanden dus daar kun je je niet meer op beroepen. Maar zoals ik al eerder schreef kun je toch gewoon 's-avonds en 's-ochtends bv geven en rest van de dag kunstvoeding?
Maar ja misschien voor je gehele gemoedstoestand is het beter om helemaal te stoppen.......
Sterkte
Groetjes Chantal

 
Hoi Tina,

Ik herken mezelf heel goed in je verhaal, ik heb zelf 9mnd BV gegeven en vond het echt heel erg om te stoppen, maar mijn zoontje beet zo hard dat het echt niet meer ging, ik heb borstontstekingen spruw kloven en alles gehad en dat was heel zwaar maar met 8,5mnd ging hij zo hard bijten en trok zich dan los dat het echt niet ging.
Maar ik wel al die tijd anticonceptie gebruikt speciaal voor BV, die kun je gewoon bij de huisarts krijgen!!
Ik ben wel al die tijd licht ongesteld geweest, niet dat dat gebruikelijk is hoor!!
Ik ben nu een maand weer aan de gewone pil, maar ben nog steeds ongesteld ik word er helemaal gestoord van.
Maar goed je hoeft dus niet te stoppen voor anticonceptie daar  is een pil voor en die werkt net zo goed als de gewone pil..

Groetjes Mary jane  
 
Terug
Bovenaan