Verdrietig en baal er van!

A

Anoniem

Guest
Hai meiden, moet even mijn ei kwijt.
Zoals jullie weten ben ik 2 weken gelden geopereerd (galblaas verwijderd), alles ging prima tot gisteravond.
Het litteken bij mijn navel was al wat rood en geirriteerd en vanochtend kwam er wat vuil uit.
Moet morgen ochtend naar het z'huis, ik hoop dat het wel mee valt want we gaan natuurlijk vrijdag op vakantie naar Kreta.
Als dat wondje open blijft kan ik waarschijnlijk helemaal niet zwemmen.

Ik baal er zo van en ben echt erg verdrietig, we kijken hier al zo lang naar uit en dat gaat alles goed en dan opeens dit weer.

Wat denken jullie, kan ik ook van een vakantie genieten als ik niet mag zwemmen?
Ik weet het even niet meer?

Annuleren of dat soort ellende werkt waarschijnlijk ook niet want daar moet je echt ziek voor zijn om je geld weer terug te krijgen.

Groetjes Fennie

Hoi Fennie,

Wat een domper op de feestvreugde. Ben je juist vóór je vakantie geopereerd om onbezorgd er van te kunnen genieten, en nou dit.
Ik heb zelf een buikoperatie ondergaan, 2 jaar geleden (met een enorme rits / wond). Tegen het vocht had ik een maandverbandje er tegenaan gelegd, maar dat is GEEN goede tip! Het werd er broeierig van met als gevolg dat de wond niet goed geneest.
Probeer zoveel mogelijk rust te nemen (ja, lastig met een kleine en vlak voor de vakantie, ik weet het) en de wond zoveel mogelijk aan de lucht bloot te stellen, dan heelt het het snelst. Is de wond nog open als je op Kreta bent, dan mag je idd niet zwemmen, maar het is daar wel makkelijker om de wond aan de lucht bloot te stellen (ieder nadeel...enz).
Succes morgen!

Groetjes,
Ellen

Een vakantie zonder zwemmen is net zo leuk!!
En daarbij kun je ook lekker door het water wandelen.. toch?

Laat je vakantievreugde niet verpesten door dit voorval. Je gezondheid gaat toch voor zwemmen? Lekker opknappen staat op nummer één en de rest zal je weer een flinke oppeper geven in Griekenland.

Lekker genieten van het zonnetje, het eten en je gezinnetje!
Niet teveel zorgen maken!!

Beterschap!

Esmé mv Kay

Nou meiden, ben nu helemaal in tranen, ha ha!
Ben soms zo blij met jullie!

Het zal ook allemaal wel goed komen maar je hebt natuurlijk niet voor niets een appartement met zwembad aan zee!
Ben ook bang dat als ik niet af entoe kan afkoelen ik ga koken ofzo.

En het ging allemaal juist zo goed met me, had Jente weinig getild etc.
De andere 3 littekens zien er keurig uit maar deze bij mijn navel (echt een rot plek, helemaal als je wat dikker bent) is gewoon klote!

Groetjes Fennie

Hey Fennie,
Je hebt van die gelpleisters tegenwoordig. Die sluiten de wond af en het schijnt dat het sneller geneest.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe groot je litteken is, maar misschien is het een optie.
Ik heb die dingen es gekocht maar ik vind ze zo groot... voor een sneetje in je vinger is het niks. Kan je dus helaas niet vertellen hoe mijn ervaring met zo'n ding is.

Succes en een hele fijne vakantie.

Liefs,

Tessie

Ach lieve meid! Huil maar lekker uit hoor! Het is ook super vervelend!. Maak je tranen nu maar op en ga vrijdag met een lach het vliegtuig in! Ga lekker genieten! Lekker met je blote buik (niemand die je kent) rond lopen dan droogt het misschien goed en kan je als nog zwemmen (niet verbranden he)
Een hele dikke knuffel van ons
Esther en Thomas

He Fennie, dat is balen voor je zeg! Hopelijk komt alles goed.

Ik ben net terug van twee weken Kreta en kan je garanderen dat het ook leuk is als je niet kan zwemmen. Ik heb veel minder gezwommen dan normaal. Dit had twee redenen. De eerste, je kan niet de hele tijd met je kleintje zwemmen want dat trekken ze gewoon niet (koud) maar je moet er toch voor je kleine zijn en spelen op het strand is ook erg leuk.

De tweede reden is dat ik vanwege mijn oren niet teveel het water in wilde. Maar zoals ik als schreef puur het feit dat je lekker met je kleintje weg bent maakt heel veel goed en heerlijk op het strand spelen is een genot op zich.

Veel succes in elk geval!

Annemieke

Hallo Fennie,

Dat is vervelend zeg. Dat litteken zo onder je (half in je) navel is echt een rotplek. Bij mij zat hij zowat in mijn navel en ik heb er ook wel aardig wat last van gehad. Was erg gevoelig en was steeds een beetje nattig. Ik heb het toen regelmatig met een hydrofielluier (waar zijn ze niet goed voor??) gedroogd en met een nat puntje de boel goed schoongehouden. Ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jou uitziet en of het al wel goed dicht is, maar wie weet valt het mee.
Laat even weten wat ze je in het ziekenhuis vertelden.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Terug
Bovenaan