Verdrietig om gesprek met Verloskundige over gewicht

bekennen is de eerste stap naar genezing zeggen ze toch? jij weet wat je minpunt is en ik neem aan dat je je daar ook echt bewust van bent en dus de eventuele risico's die het met zich mee brengt ook kent. Ik snap dat ze jou dat nog f op je hart willen drukken maar als ze jou daar pijn mee doen vind ik best dat jij dat mag zeggen. Je bent zowiezo al kwetsbaar nu. Dus naar mijn mening hebben ze het recht niet om jou dit steeds onder je neus te wrijven. Wat meer positiviteit mag gerust!!!!
Veel sterkte meis en hou ons op de hoogte!!
liefs Mandy

Lieve mensen

Onwijs bedankt voor jullie reacties, ik heb redelijk geslapen en kan t weer wat naast me neerleggen.
Ben vast besloter er wat van te gaan zeggen.
Ook zal ik wel proberen er wat aan te doen, ondanks het feit dat ik al zwem in me broeken.
Maarja daar krijg je geen compliment voor.
Ik ga proberen er van te genieten, de paps heb ik ook even gesproken hier over er die staat aan mijn kant.
Das wel even fijn......
Ik ga proberen te genieten, hoef gelukkig zoals het er nu uit ziet pas weer over 2 weken heen.
Ben ik wel ff blij om, ff rust en geen ziekenhuis.
Ben nu in 1 week 3 geweest..... Dus zat !
OVer 2 weken nu GYN over 3 Weken Combinatie test en over 4 weken dan weer GYN, en bloed prikken elke 2 weken hahah....Ben ik gelukkig niet bang voor.
Nou meiden thanks nogmaals voor jullie steun.

Kus Marielle

sjee...wat vervelend zeg! ik moet zeggen dat ze er bij mij gewoon niks over zeiden..en ik ben ook gewoon dikker.heb inmiddels de 126kilo berijkt en ben 1.68! ik heb dus ook zwaar overgewicht.ik vind het echt niet kunnen van jou verloskundige! ook bij mijn eerste was ik op het einde 135 kilo en in het begin 104..denk maar zo..wij bewijzen weer dat dikkere vrouwen wel gewoon zwanger kunnen raken!!!! ook ik had na mijn 1ste weer een gewicht van 80 kilo berijkt maar na het stoppen met roken zat ik snel weer op de 100! en ik kan zelfs een dame van 180 kilo die een gezond 4 gezonde kinderen heeft gekregen! zelf wil ik ook na deze zwangerschap weer wat afvallen,maar ga me er niet zo druk om maken..het enige waar ik wat last van heb is mijn hart..dat heeft het nog wat zwaarder nu met al dat extra bloed!
meid laat ze praten..jij gaat gewoon 2 gezonde kindjes op de wereld zetten en gelukkiger dan ooit zijn! heel veel succes!
liefs kim (23 wkn)

Hoi Jari

Oh wat een opluchting om jou verhaal te lezen, jij bent voor mij ook weer het zoveelste bewijs dat ik het goed doe.
Tuurlijk wil ik minder zwaar zijn, maar kan niet nu stand a pede afvallen met 2 wondertjes
Ik herken me er zo in , alles gaat goed met me.
Ik ben alleen misselijk en erg moe.
En haha me bloeddruk meten ze altijd na zulke opmerkingen en dan vinden ze t gek dat hij hoger is.
Ohja en dan ook nog t feit dat me suiker volgens hun te hoog is belachelijk. Ik werk in de zorg en weet dat mijn waarde niet fout is.....
Maar ja ik moet het loslaten en het volgende keer aankaarten....

Bedankt voor je bemoedigende woorden.

zwangerschap is al eng genoeg, en mensen moeten niet zo overdrijven. vrouwen zijn al miljoenen jaren in alle maten aan het bevallen. mannen kozen juist vollere vrouwen omdat wij beter kinderen kunnen krijgen, brede heupen maakt het makkelijker etc. daarnaast heb je meer reserves om op te teren. er zijn dus ook hele goede kansen dat het gewoon goed gaat.
daarnaast heb ik het zelf ook gemerkt, ik heb maat 46, vol maar niet echt dik dacht ik. begint de vk over mijn gewicht en wat voor trap ik heb. ik dacht al wat zeurt dat mens over mijn trap, dat gaat haar helemaal niets aan. zegt ze: gezien mijn gewicht levert dat problemen bij een thuisbevalling op. Nou ik wil helemaal nooit thuis bevallen. als ze dat nu eerst gevraagd had. Ik ben heel duidelijk geweest dat dit mijn figuur is en dat niet ff verandert wordt voor de zwangerschap. Het is toch van de gekke dat je erop aangekeken wordt. probeer duidelijk te zijn en aan te geven, dit is jouw lichaam, dit is jouw zwangerschap en het is hun taak om jouw kind gezond en wel op de wereld te zetten. en als ze nog een keer zo beoordelend zijn of je bang gaan maken dien je een klacht in en verzoek je een andere vk.
succes ermee

Je moet lekker gaan genieten meid! Ik zelf heb ook een overgewicht van 20 kg. Heb twee gezonde dochters ben allebeide keren vlot zwanger geraakt. Bij de 2e zelfs in de 1e ronde. En ze zijn alle twee zonder problemen en heel snel thuis geboren. Ook na die tijd snel weer op de been en gewoon bv gegeven. Dus ook met een overgewicht kan het gewoon volgens het boekje gaan. Succes met je zwangerschap.

Liefs Linda,

Wat een vervelend gesprek zeg. Sommige mensen zou je wel dicht willen plakken met ducktape... Hoewel ik wel begrijp dat ze moeten waarschuwen, maar dat kan ook anders.

Sterkte (en met 2 op komst is het onvermijdelijk dat je dikker wordt ;-)

Terug
Bovenaan