Verdrietig, stoppen met bv?????

Hallo meiden,

Ik ben zo moe, echt gewoon op! Vooral als ik borstvoeding geef en zelfs als ik kolf.
Beide gaat erg goed en mijn kleine vent is tevreden en groeit als kool maar ik heb het idee dat het mij echt sloopt.
Zit hier nu huilend achter de computer, ruzie met mijn man en waarom, om niks.
Ik ben gewoon moe en kan niks hebben, ik merk het alleen altijd te laat. Ik ga maar door en door en dan opeens is het op!

Moet ik nu stoppen met borstvoeding omdat dat beter voor mij zal zijn? Eigenlijk wil ik gewoon nog door gaan want het gaat verder erg goed.
Zijn er meer meiden met het zelfde probleem?

Groetjes Fennie

Sorry, ik ken het probleem niet, maar ik vind het heel erg voor je. Hoe oud is je kindje? Als je het zelf vol wilt houden, dan moet je dat doen. Maar ga niet nu beslissen. Door ruzie maak je verkeerde keuzes. Praat er morgen ofzo even over met je man (of vanavond als jullie het goed hebben gemaakt).
Sterkte hoor!
Liefs Phira

Hoi,

Zelf geef ik geen bv maar kv.
Ik zou inderdaad als het allemaal lekker gaat niet nu beslissen of je wel of niet wilt doorgaan met bv. Misschien moet je als het lukt iets meer rust nemen.
Als je kleintje slaapt ook even een uurtje plat (meestal komt er niets van en moet je nog even dit of even dat). Of lekker een boek lezen iets waarbij je je even kan ontspannen.
Ik heb makkelijk praten natuurlijk, ik weet ook even niet meer of je meer kindjes hebt.
Ik denk dat je er even rustig over moet nadenken en praten met je man of hij misschien iets kan doen zodat jij er even uit kan ofzo.
Nou sterkte en misschien heb je er wat aan.

Lilian

He fennie,
Ik geef zelf ook borstvoeding, ben ook regelmatig moe, ga ook vaak na de laatste voeding meteen naar bed en we schieten na de eerste voeding meteen terug naar bed, anders kan ik het ook niet trekken.
Ik zou als het verder goed gaat niet stoppen met borstvoeding, volgens mij krijg je daar spijt van.
Misschien beetje meer op je voeding letten, zorgen voor voldoende ijzer en bouillon drinken, word je ook minder flauw van, doe ik altijd als ik me een beetje lam voel.
Er zijn ook vitamine voor bv mama's, misschien kom je die wel een beetje tekort.
Succes ermee.
X

Hoi Fennie,

Wat je zou kunnen proberen is Floradix vita- en kruidenmix en B complex forte van Davitamon. In mijn kraamweek heb ik buikgriep gehad en was ik oververmoeid door verschillende omstandigheden. Om aan te sterken werd mij beiden geadviseerd. Vitamine B helpt bij vermoeidheid en in Floradix zit veel ijzer. Uiteindelijk heeft het bij mij voor de BV niet mogen baten helaas. Mijn lichaam had toch teveel energie nodig om weer op krachten te komen dat ik niet voldoende energie binnen kon krijgen om de BV goed op gang te krijgen. Dus na 2.5 weken ben ik de BV gaan afbouwen binnen een week was het helemaal afgebouwd, zo snel liep het terug. En ik knapte zienderogen op!

Maar wat erg belangrijk is bij BV, is dat het voor jou en voor je baby leuk moet zijn. als het voor één van de twee niet leuk is, of als jij eraan onderdoor gaat is het verstandiger om te stoppen. Dus ga niet kosten wat kost door met BV geven, alle tijd dat je BV hebt gegeven is geweldig en je moet je echt niet schuldig voelen! De KV van tegenwoordig is ook van zeer goede kwaliteit. Uiteraard verdiend BV nog altijd de voorkeur, maar niet ten koste van één van beiden!

Liefs,
mama van Tijs

hoi Fennie,
ik geef ook nog volledige borstvoeding en ik geniet ervan. Ik ben het helemaal met leeuwtje eens: bv moet leuk zijn voor moeder en kind, dus als je echt het idee hebt dat dit hetgene is dat je zo sloopt zou ik er zeker mee stoppen. Tuurlijk is het jammer, maar een flesje geven is ook heel gezellig hoor! Borstvoeding is fantastisch als het goed gaat, maar je moet er zelf niet aan onderdoor gaan!
Heb je geprobeerd om MEER te eten en te drinken? Het gaat niet zo zeer om ijzer enzo; met borstvoeding verbrandt je dagelijks 600 calorieen en je moet uitgaan van een extra liter water per dag!! Onvoldoende water kan je ook uitgeput maken.
Verder zou ik ook proberen, zoals hierboven ook al gezegd is, om meer te slapen.

Ik moet wel zeggen dat ook ik de nodige nutteloze ruzies heb met mijn man! Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat iets te maken heeft met borstvoeding maar meer met vermoeidheid, en nog meer: met hormonen!! Je lijf heeft gemiddeld zo'n 9 maanden nodig om te ontzwangeren. Tot 9 maanden na de bevalling gieren je hormonen dus nog als een idioot door je lijf en ben je lichamelijk gewoon nog niet helemaal hersteld!

Ik wens je heel veel succes en laat je nog even weten wat je hebt besloten??
liefs Stephanie

Hallo meiden,

De ruzie is natuurlijk alweer over en de rust is terug gekeerd!

Bedankt voor jullie tips en adviesen. Ik ga zeker nog niet stoppen met de bv, het is me te waardevol.
Denk wel dat ik eens wat extra vitamines etc. ga proberen en toch wat vroeger weer naar bed.
Ik ga eigenlijk al niet laat, meestal rond 22.00. Vindt het soms zo ongezellig, zie mijn man bijna niet omdat ik zo moe ben en vroeg naar bed wil.

Maar ach, ik moet maar zo denken: die kleine doet het in iedergeval goed en is erg tevreden!

Bedankt, groetjes Fennie

Terug
Bovenaan