Verdrietig: weer mislukt

<p>En ik was er inmiddels zo zeker van. Verloor bruin bloed, zo minimaal en dat was weer gestopt. Ik had totaal geen pre-menstruatie kwaaltjes/klachten die ik normaal wel heb. Begon vandaag meer en meer te geloven dat het nu écht zover was, dat ik innestelingsbloeding had gehad. Ik was klaar om morgenochtend de test te gaan doen, de spanning werd nog groter dan ‘ie al was. Maar helaas, ga net naar het toilet en verlies stukjes vlies, dus waarschijnlijk is de innesteling mislukt. :’( Nu vijf maanden aan het proberen, hopelijk wordt volgende maand onze lucky maand dan maar...? Fingers crossed. En verdrietig.</p>

Aaah waardeloos is dit hè! Bij elke maand dat het langer duurt, groeit te onzekerheid en begint het steeds meer een ding te worden! Je hebt er niks aan, maar ik had in ronde 5 na 2 dagen overtijd een mega heftige menstruatie met stolsels en heel veel emotie. En in ronde 6 was het raak en nu bijna 20 weken zwanger! Het is waardeloos, je hebt er niks aan, maar je moet door! Lekker flink van balen vandaag en morgen en daarna met goede moed voor de volgende ronde! Sterkte! 

[quote quote=10347105]Aaah waardeloos is dit hè! Bij elke maand dat het langer duurt, groeit te onzekerheid en begint het steeds meer een ding te worden! Je hebt er niks aan, maar ik had in ronde 5 na 2 dagen overtijd een mega heftige menstruatie met stolsels en heel veel emotie. En in ronde 6 was het raak en nu bijna 20 weken zwanger! Het is waardeloos, je hebt er niks aan, maar je moet door! Lekker flink van balen vandaag en morgen en daarna met goede moed voor de volgende ronde! Sterkte![/quote]
Dankjewel Anoek! Inderdaad, om moedeloos van te worden. Het beheerst alles steeds meer. Ik drink niet, let op wat ik eet, houd mijn cyclus bij, vul de data waarop we sex hebben in... Alles zou moeten “kloppen” om het te laten lukken en nu voelt dat allemaal voor niks. Vanavond maar een grote reep chocola, hier en daar een traan en dan weer schouders er onder. 

Precies, even overgeven aan de ellende en dan weer door! Ik heb op een gegeven moment ook expres wat dingen gedaan die ik een tijdje niet had gedaan omdat dat niet kon als ik eventueel zwanger was, om het lot te tarten haha. Zo ben ik bijvoorbeeld bloeddonor gaan worden en ging ik tijdens de two-week-wait enorm borrelen met heel veel rauwmelkse kazen en rode wijn. Achteraf was ik toen zwanger en dacht ik wel hmm, maar het voelde zo bevrijdend en nu was het de perfecte afsluiter hihi!

Ik zou proberen de weken dat je weet dat je niet zwanger bent en ongesteld wordt wel het wat losser te laten (dus bijv wel een drankje, weliswaar gezond eten, maar wel lekker sushi of carpaccio als je daarvan houdt).
Ik weet dat "loslaten" het meest gehate advies ooit is en dat begrijp ik ook zeker - heb zelf tenslotte ook in de situatie gezeten dat zwanger worden echt het liefste is wat ik wilde en liever gister dan morgen zegmaar. Maar ik ben wel blij dat ik mezelf niet in de zwanger-word tijd heel veel heb ontzegd! Als je dat liever niet doet na je eisprong enzo snap ik ook wel, maar die weken ervoor kan het niet zoveel kwaad.
Succes! Toen wij probeerden had ik ook een keer een hele rare menstruatie, met heel weinig bloed en ook overtijd enzo. Nooit gehad daarvoor en ook nooit geweten wat dat nou was. Twee maanden later was ik zwanger. Ik hoop dat het bij jullie ook zo snel gaat!

[quote quote=10347116]Precies, even overgeven aan de ellende en dan weer door! Ik heb op een gegeven moment ook expres wat dingen gedaan die ik een tijdje niet had gedaan omdat dat niet kon als ik eventueel zwanger was, om het lot te tarten haha. Zo ben ik bijvoorbeeld bloeddonor gaan worden en ging ik tijdens de two-week-wait enorm borrelen met heel veel rauwmelkse kazen en rode wijn. Achteraf was ik toen zwanger en dacht ik wel hmm, maar het voelde zo bevrijdend en nu was het de perfecte afsluiter hihi![/quote]
Haha ja groot gelijk ook! Ik hoop dat je een heel fijne rest van je zwangerschap hebt! 

[quote quote=10347120]Ik zou proberen de weken dat je weet dat je niet zwanger bent en ongesteld wordt wel het wat losser te laten (dus bijv wel een drankje, weliswaar gezond eten, maar wel lekker sushi of carpaccio als je daarvan houdt). Ik weet dat “loslaten” het meest gehate advies ooit is en dat begrijp ik ook zeker – heb zelf tenslotte ook in de situatie gezeten dat zwanger worden echt het liefste is wat ik wilde en liever gister dan morgen zegmaar. Maar ik ben wel blij dat ik mezelf niet in de zwanger-word tijd heel veel heb ontzegd! Als je dat liever niet doet na je eisprong enzo snap ik ook wel, maar die weken ervoor kan het niet zoveel kwaad. Succes! Toen wij probeerden had ik ook een keer een hele rare menstruatie, met heel weinig bloed en ook overtijd enzo. Nooit gehad daarvoor en ook nooit geweten wat dat nou was. Twee maanden later was ik zwanger. Ik hoop dat het bij jullie ook zo snel gaat![/quote]
Dankjewel Mikkie! Ik denk meer een meer dat zo de focus er op leggen en er mee bezig zijn eerlijk gezegd slechter is dan af en toe een borrel of rauw vlees... lekker in je vel zitten is namelijk ook erg belangrijk om zwanger te worden. Natuurlijk met mate, maar goed dat is altijd! Punt is gewoon dat toen we het besloten het dan in mijn hoofd ook “meteen” moet gebeuren. Dus dan is 5x mislukken wel pittig. Goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ah, ik begrijp je heel goed! 
Iedere menstruatie is ook even een klap voor ons. Maar wij hebben afgesproken om heel even te balen, dan elkaar te knuffelen en hop, door naar de volgende ronde! 
En maak het ook leuk voor jezelf! qua eten en drinken, pak lekker wat je niet mag als je straks wél zwanger bent en geniet! maar ook qua sexy time- wij bedenken alvast iets leuks om te doen voor nieuwe ronde proberen in de slaapkamer, dat maakt het ook extra leuk om weer te proberen en zonder teveel druk of frustratie. 
Ontspanning, genieten en plezier is toch echt veel prettiger dan alleen maar te balen. 
En als laatste, ga er vanaf nu van uit dat het nog minimaal 5 rondes duurt of langer voordat het zover is. Hoe moeilijk ook, ik probeer echt te denken dat het zomaar een jaar of langer kan duren. En dat is heel normaal. 

Terug
Bovenaan