verdrietig


Hoi allemaal

Het spijt me dat ik dit op het forum doe maar ik moet het even van me af praten, ik ben gewoon zo vreselijk verdrietig en voel me giga rot.
Het zal waarschijnlijk ook wel aan de hormonen liggen, huil de laatste dagen weer wat sneller.
het gaat om het volgende;

Ik ben nu 33 weken zwanger en mijn beste vriendin is nu  16w6d   zwanger.
Hartstikke leuk zou je denken, we komen ook nog eens tegenover elkaar te wonen, dus dat is natuurlijk allemaal heel erg leuk.
nou de laatse tijd twijfel ik een beetje.
we zijn ong tegelijk met de pil gestopt, in okt 2004, en in januari was ik zwanger.
Dat wist ik toen nog niet, ben er pas in maart achtergekomen maar zij werd maar elke maand ongesteld en ze werd er behoorlijk depri van ( wat heel te goed te begrijpen is, begrijp me niet verkeerd)
Het was gewoon een domper voor haar omdat ze verwacht had dat het in 1x zou lukken, nou niet dus.
toen ze wist dat ik zwanger was deed ze wel enthousiast maar gespeeld, ik kon zien dat ze het niet leuk vond en vroeg ook nooit hoe het met me ging, ze heeft de echo foto`s gezien en verder niks.
ik heb de eerste maanden ook nergens last van gehad, in juni belde ze me op, ze was zwanger!
ik was echt blij voor haar maar aan de andere kant ook helemaal niet, het klinkt heel stom maar na al die tijd dat zij geen intresse voor mij had, en ik moest dat ineens wel voor haar hebben.
Maar zij was vanaf het begin wel hele dagen ziek, ik heb dagen geluisterd naar haar geklaag maar als ik eens iets had nou dan had zij iets wat veel erger was.
ik kreeg allemaal adviezen van haar hoe ik het allemaal moest doen, terwijl ik echt dacht van pardon?
om de lieve vrede te bewaren luister ik, maar het ene oor in andere oor uit.
Als ik voorzichtig eens wat advies gaf werd dat meteen van tafel geschoven want zij wist alles beter.
en nu is mijn vriend de pispaal.
en dat voelt het rotst aan van alles.
Mijn vriend, die altijd alles voor een ander wil doen, en die hen ook al vaker heeft geholpen.
het zit namelijk zo, zij hebben als eerste een huis gekocht en zitten nu meer dan een jaar later nog zonder warm water en verwarming, ze hebben een betonnen vloer, plafond is half gesloopt, er moet nog veel aan gebeuren.
ons huis was in betere staat, wij zouden de sleutel 8 april krijgen en dat werd 6 juni en nu doet mijn vriend heel veel naar werktijd.
alleen... hij heeft een hele zware baan, moet daarvoor lange afstanden afleggen en heeft wisselende diensten, soms trekt hij het niet, en dan moet je horen wat een commentaar ze hebben als hij een dag niks doet, want over een paar weken is onze kleine er wel, nou dat weten we zelf ook wel maar wat moet hij dan?
in slaap vallen achter het stuur?
en nu weer wat nieuws dus want ik heb het aan de bekken en mag niks meer doen van de fysio, vind ik   zwaar vervelend.
Is maar goed dat je dat hebt zegt mijn vriendin want anders zet hij je toch alleen maar aan het werk, nou echt, mijn klomp brak, ik wil juist wat doen want ik weet dat hij het niet allemaal alleen kan en ja ik wil niet hulpbehoevend zijn, als het aan mijn vriend ligt doe ik ook helemaal niks, het komt allemaal van mij zelf af en hij krijgt de schuld.
ik wil mijn vriend helpen omdat ik weet hoe zwaar hij het heeft terwijl zij bijna   hele dagen in bed ligt en haar vriend loopt te commanderen.
de kleine dingetjes die ik nog kan die probeer ik te doen, kleine huishoudelijke karweitjes etc dat is toch niet zo gek?
en zo is er nog veel meer, wij hebben de babykamer nog niet compleet en zij al wel, dat moet ik ook elke keer aan horen, maar zij hadden alles al af toen ze de pil nog slikte, ook kolder toch?
het maakt me verdrietig dat zij zo doet, ik ben nu extra gevoelig en het doet zeer.
mijn vriend doet alles voor me en is hartstikke goed voor mij en de baby.
sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het even kwijt.
heeft er misschien iemand ervaring met zo`n vriendschap?

liefs sarah

 
Nou geen ervaring met dit, maar zoals je weet lukte het bij ons niet om zwanger te raken. Waren al bezig met ivf enzo, toen vriendin zwanger raakte. Ze heeft nooit gevraagd hoe met me ging,hoe het spuiten ging enzo. Toen raakte zij zwanger. Ze had beloofd dat ik meemocht naar de vk enzovoorts, maar dat is er nooit van gekomen.
Toen de baby geboren was, ben ik de dezelfde dag nog naar haar toe gegaan. HOe moeilijk dit ook voor mij was, heb zelfs de baby vastgehouden en geluisterd naar hoe verschrikkelijk de bevalling was en hoe mooi het was om een kind te hebben. Nou dat zijn rotopmerkingen hoor, als je zelf niet zwanger kan worden. Een dag later ben ik weer geweest met een kadootje en twee dagen later weer. Ze kon alleen maar klagen,klagen. Geen rekening houdend met mijn gevoelens. Ik kwam helemaal kapot weer thuis. Helemaal verdrietig en toen wist ik; dit is geen vriendschap. Ik heb daarna nooit weer van haar gehoord en heb haar toen met kerst een kaart gestuurd dat de vriendschap over is.
zovan: soms groei je uit elkaar en begrijp je elkaar niet meer. Maar ik wens je het allerbeste. Dit was afgelopen kerst en heb haar nooit weer gehoord.

Ik vind wel dt je vriendin raar doet hoor, ligt echt niet aan jou. Misschien moet je je ook es afvragen of dit echte vriendschap is.

groetjes van mij
 
Hoi Sarah,

Wat een verhaal zeg!! Het is goed van je om het er zo even uit te gooien.
Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar   ik irriteer me wel behoorlijk aan kennissen, zij is ook zwanger en 4 weken eerder uitgerekend dan ik. En zij is ook erg goed in het bemoeien van mijn zwangerschap, wat ik allemaal wel en niet mag doen. Terwijl dit mijn 2e is en haar eerste. Over mijn rug om zit ze dan ook dingen te vertellen over mij.
Vresslijk mens, ik heb haar nooit echt gemogen,maar waren vrienden van mijn vriend. Dus ik ging gewoon met ze om. Maar nu is mijn vriend het ook zat met ze. Hij zit ook hoe behoorlijk overdreven zij met hun zwangerschap om gaan. Ik ben er zelf nogal nuchter over, ik heb ook een vrij druk leven en nog een kleuter in huis rondlopen.
Wij proberen het contact nu zo min mogelijk zo houden.
Het probleem is ook natuurlijk al die hormonen, daar heb jij niet alleen last van maar zij ook!! Maar ik vind het echt belachelijk hoe zij reageerd.   Is echt een moeilijke situatie voor jou en je vriend. Ik ken he tmijn vriend is ook erg druk met zn werk zit ook veel in het buitenland, maar hij is net als jou vriend zo goed voor mij en de baby. Ik kramp ook met bi, en daardoor mag ik echt niks meer doen van hem. Vind ik best moeilijk want ik wil zo graag helpen, maar aan de andere kant moet ik er maar even van genieten want het wordt straks alleen maar drukker voor mij.
Misschien moet je de vriendschap even op een laag pitje zetten, dan kun je je ook niet zo irriteren. Of praat er met haar over of beter met hun met zn vieren.
Tja, is echt rottig. Maar weet wel, samen met je vriend sta je sterk!!

Veel sterkte, Ris
 
Hoi lief meisje,

Klinkt niet zo leuk allemaal dat gedoe met je vriendin. Herken je haar gedrag een beetje uit het verleden of deed ze zo normaal nooit. Jullie zitten nu natuurlijk allebei onder de hormonen door de zwangerschap en zijn nu beiden anders dan anders.
Ik denk dat je voor jezelf het beste kunt proberen inderdaad (wat je al probeert) het ene oor in en het andere uit (al is dat soms moeilijk).
En iedereen doet toch ook de dingen op zijn/haar manier. Maar het is absoluut niet leuk dat zij iedere keer weer commentaar heeft. Kan je even wat afstand van haar nemen?
Verder kun je misschien een keer met haar bespreken dat je de omgang tussen jullie op dit moment niet zo heel leuk vindt gaan en dat je daar verdrietig van wordt, maar dat je dat graag wilt veranderen omdat je wel graag dikke vrienden wil blijven (ze woont straks toch tegenover je). Hopelijk werkt dat.
En als jullie straks allebei mama zijn is vast weer heel gezellig om te kletsen over de babies.

Succes ik hoop dat het weer gezellig wordt tussen jullie.

gr cc
 
Hoi

Misschien is het inderdaad een idee om de vriendschap wat   op een lager pitje te zetten. Ik herken er wel het een en ander in. Wij hebben 3miskramen gehad voordat ik zwanger werd van mijn dochter Anne. Een vriendin van ons werd meteen zwanger en kon alleen   maar klagen. Ze had overal last van en moest zoveel opgeven. Terwijl ik er alles voor over had om zwanger te zijn van een gezond kind.
Ik heb geprobeerd eerlijk te zijn, maar zij liep ook over van de hormonen. Hierdoor reageerde ze voor mijn gevoel raar. Het liep gewoon niet meer tussen ons. Zij had nu haar eigen dingen en mijn gevoelens daar kon ze niks mee of daar wilde ze niks mee.
Ik heb toen bewust afstand genomen. We zagen elkaar wel op verjaardagen enzo en dan deed ik gewoon aardig. Ben ook op kraamvisite geweest enzo.
Nu zijn we allebei zwanger van de tweede. Ik 20 weken en zij 14 weken. En doordat we toen afstand hebben genomen en het ieder op onze eigen manier gedaan hebben, gaat het nu weer goed.
We bellen weer af en toe en als we elkaar zien is het weer als van ouds.
Wel hebben we het uitgepraat. Zij gaf ook aan dat ze het heel moeilijk vond om met mij mee te leven, terwijl ze zelf zwanger was en ze wist dat ik dat ok graag wilde. Ze wist gewoon niet hoe ze dat moest doen. Nu achteraf kan ik me dat ook wel voorstellen. Niet dat ik het vergeten ben, want ik weet nu wel wat ik aan haar heb.
Ze zal nooit meer een hele goede vriendin worden, maar een gewone vriendin is ook geod en gezellig.

Succes ermee en geniet van je laatste weken zwangerschap!!!

Groetjes Ria
 
He hoi,

Waardeloos zeg zo'n 'vriendschap'. Ik vind dat zwangerschapshormonen geen excuus zijn voor abnormaal en asociaal gedrag. Ook al zijn we wat emotioneler, we kunnen toch nog wel normaal nadenken? Ik vind het echt stijlloos hoe zij met jou en jouw vriend omgaat. Ik zou de vriendschap op een lager pitje zetten. Ik heb zelf ook een vriendin die ik wat meer op afstand hou. Ik dacht dat zij mijn beste vriendin was, maar toen in januari mijn vader vrij plotseling overleed heb ik weinig van haar gezien of gehoord. Ik had geen zin om daar wat van te zeggen, ik had genoeg aan mezelf. Toen ik 3 maanden later, heel verrassend, zwanger bleek te zijn heb ik haar als laatste gebeld (als alles goed had gezeten had ik het wel persoonlijk verteld) met dit goede nieuws. Bleek zij ook zwanger, drie weken minder ver dan ik. Vanaf dat moment ben ik wel weer 'interessant' om te bellen en te mailen, tot die tijd had ik het idee dat ze mijn telefoonnummer en mailadres kwijt was. Ik kan nu dus niet gezellig met haar zwanger zijn, zij is ook de enige 'vriendin' die totaal voorbij gaat aan het feit dat het sowieso moeilijker is voor mij om helemaal te genieten, het was mijn vaders grootste wens opa te worden... Andere vrienden vragen hier regelmatig naar en steunen me echt, zij wil alleen maar leuke zwangerschapsklets. Ik wil dit nu niet uitpraten (al die hormonen...) en hou haar zoveel mogelijk op afstand, spreek zo weinig mogelijk af en hoop dat het contact zo doodbloedt. Zo niet, dan ga ik een gesprek aan, als we allebei 'ontzwangerd' zijn.
Voor jou echt de tip: denk aan jezelf, je baby en je vriend. Zij is je energie niet waard. Zij zou jou nou moeten helpen, nu jij niet veel kan en zij nog wel. Daar heb je vrienden voor en niet om maar kritiek te hebben of je in de steek te laten als je ze nodig hebt.

Sterkte verder en vergeet niet te genieten!!!!!

Jootje
 
Hallo!

Jeetje wat een verhaal zeg! Het is sowieso een lastige situatie omdat ze tegenover je komt te wonen... Ik denk ergens dat ze  misschien een beetje onbewust  jaloers op je is dat jij al veel verder zwanger bent dan zij... Ook zullen de hormoontjes zeker wel meespelen.... Het lijkt me voor haar ook moeilijk hoor, dat ze zo lang heeft gedaan over zwanger worden en dat jij 'eerder' was. Maar dat geeft haar absoluut niet het recht om jou vent en jullie huishouden te becommentarieren.. als ze weer van wal steekt, moet je maar gewoon opmerkingen maken als: 'kun je het nog gezellig houden?'   Ik zou haar gewoon vragen waarom ze op sommige momenten zo naar doet... Verder zou ik het meeste geklaag gewoon het ene oor in andere oor uit laten gaan en dan op een ander onderwerp overspringen...

Ik zou zeker niet de vriendschap verbreken ofzo, want hoe lang zijn jullie al bevriend?  eerst een goed gesprek, bovendien komt ze tegenover je wonen, jullie kids zullen buurtjes worden  en misschien zit ze zelf gewoon niet lekker in dr vel waardoor ze zo reageert, vervelend voor jou, maar zet het idd anders gewoon even op een laag pitje en knoop na je bevalling de vriendschap weer aan...

groetjes en veel succes

Manky
 
Wat vervelend voor je dat je vriendin zo doet.
Ik heb hier gelukkig zelf geen ervaring mee, heb wel een vriendin die ook zwanger is en 5,5 week eerder is uitgerekend, maar daar kan ik 't prima mee vinden.
Wel heb ik voor de zwangerschap afstand genomen in een vriendschap omdat dat meisje mij teveel energie koste, ik ben overspannen geweest en heb geleerd dat vriendschappen die je meer energie kosten dan dat je er energie voor terug krijgt beter op een afstand kunt houden. Dit klinkt misschien egoistisch maar je moet er niet zelf aan kappot gaan en zeker niet minder gaan genieten van je zwangerschap.
Nou veel succes ermee en genietse van je zwangerschap

Groetjes,

Jolanda
 
Terug
Bovenaan