verdrietig


Bedankt voor al jullie reacties, ik denk dat ik haar idd maar even met rust laat, en dat als zij toch wat zegt wat ik niet leuk vind, moet denken ene oor in, andere oor uit.
Ik ben nu 5 jaar met haar bevriend en vind het jammer om die vriendschap te moeten verbreken.
misschien probeer ik nog wel eens met haar te praten, maar op dit moment maar even niet vanwege het hoge hormonen gehalte!
in ieder geval jullie allemaal bedankt!

liefs sarah
 
Hoi Sarah,

ja, het is inderdaad een lastige situatie. Ik kan me ook wel voorstellen dat je het jammer vind om op deze manier een vriendschap te verliezen.
Ik zil je een tip geven en dat is, schrijf het allemaal eens op. Dus, schrijf je vriendin een lange brief waarin je aangeeft hoe je erover denkt en wat je zo teleursteld. Je hoeft die brief natuurlijk niet eens op te sturen maar het kan je een stuk helpen om je argumenten duidelijk te krijgen. Eventueel stuur je de brief op of ga je een gesprek aan met je vriendin. Ik zou in elk geval een poging wagen om haar duidelijk te maken hoe je je voelt, want waarschijnlijk heeft ze dat niet eens door. Ik denk dat ze,  nu ze eindelijk zwanger is, zoveel met zichzelf bezig is, dat ze gewoon weinig tijd heeft om zich in een ander in te leven.  Dat is voor jou heel vervelend, maar wel iets wat je volgens mij best kunt aankaarten. Veel te verliezen heb je er ook niet bij toch, dus als ze er slecht op reageert, dan heb je in elk geval je best gedaan, en misschien gaat ze er dan toch over nadenken en komt het wel weer goed.
Mijn andere ervaring is dat je vrienden verliest maar er ook weer nieuwe vrienden bij krijgt, er komt weer wat anders voor in de plaats, zeker weten!

Succes ermee en natuurlijk ook met je BI.Misschien kan je vriend een weekje vrij nemen? Kan hij ook even lekker uitrusten! En hoef jij je ook geen zorgen te maken over dat hij het niet trekt. pas in elk geval wel goed op jezelf  hoor, want BI hoeft niet over te zijn na de zwangerschap en dan kun je nog heel lang klachten houden. Dat moet je ook niet hebben. Maar dat weet je natuurlijk ook wel!

groetjes
Klarie
 

Hoi   Liefmeisje
Je bent echt een lief meisje als ik het zo lees...
Ik ben nu 19 wk en kan me soms ook heel erg verdrietig voelen om niks maar wat jij nu beschrijft vind ik niet niks hoor! Ik ben het ook met Helmus eens.. is dit wel een vriendschap? Jij laat je helemaal uitputten door zo iemand joh.. jij hebt je energie nu harder nodig voor andere dingen! En je vriend doet zoveel als ie kan dus daar moet ze ook niet over zeuren. Je hoeft niet over je heen te laten lopen hoor! Zeg er gewoon iets van, kom maar voor jezelf op! Misschien lucht dat ook voor jou op... want dit is niks natuurlijk. Ik kan me jouw situatie wel goed indenken en je gevoel ook..

Ik wens je succes met deze   "vriendin"

xx Bren.
 
Terug
Bovenaan