Verdrietig............

Hey allemaal,

Ten eerste sorry dat ik zo lang niet geschreven of gereageerd heb, vraag ik eerst aan jullie of ik ook mee mag schrijven, vervolgens schrijf ik niet meer

Maar kwam door het volgende; zoals ik jullie verteld heb , heb ik een dochtertje, Famke.
Ze kreeg nog borstvoeding, maar de laatste tijd had ik het gevoel dat het behoorlijk aan het teruglopen (nou ja, rennen!!) was. Vanochtend moesten we met beide kinders op controle bij de kinderarts en ze was niets bij gekomen. Dus nu is toch de tijd gekomen dat ik langzamerhand moet gaan stoppen. Ik vind het zo erg , heb al heel wat traantjes gelaten vandaag, had zo graag tot de zes maanden gevoed.

Maar dit is de reden dus waarom ik al lang weinig van me heb laten horen, sorry daarvoor!!

Groetjes Janneke, moeder van Jelle 18 mei 2007, en Famke 23 december 2008

Hoi Janneke,
ten eerste, je hoeft je niet te verontschuldigen hier hoor, hebben allemaal weleens een periode dat we wat minder aanwezig zijn hier.
Ten tweede wat vervelend voor je dat het niet meer wilt lukken met de bv. ik heb zelf mijn dochter tot 18 maanden bv gegeven, ik was niet van plan om het zolang te doen (wilde ook stoppen bij 6 maanden) maar het ging zo goed dat ik eigenlijk niet wilde stoppen. Maar na 18 maanden vond ik het toch wel mooi geweest en ging ik afbouwen en stoppen. Ik me goed voorstellen dat je een traantje laat want dat had ik toen ook. Je bent toch heel intiem met je kindje tijdens de bv, ik vond het wel een gemis.
Nou veel sterkte,

groetjes van Sonja.

Hey Janneke,

Ik kan me voorstellen dat er wat tissues aan te pas zijn gekomen. Ik zou het ook heel erg vinden om te moeten stoppen. Ik heb Sam 9 maanden BV gegeven en hoop echt dat het bij Dani net zo lang  goed gaat.
Was verder alles goed met de kids??

Groetjes

Ja, das niet zo leuk, als je voor jezelf had besloten om voor een half jaar te gaan en het lukt niet....

Maar je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik heb ook weleens tijden dat ik hier niet zoveel te vinden ben.

Hoi Janneke,

Heel erg vervelend voor je dat je moet stoppen. Weet zelf ook heel goed hoe dat voelde.. bij mijn dochter ging het ook niet meer.. voelde me erg schuldig en verdrietig... Maar je moet maar zo denken , je hebt het toch al een aantal maanden kunnen doen!!!   En dat is toch al hartstikke goed voor je kleintje.. de basis heb je al meegegeven..

Meid toch sterkte en blijf lekker genieten van je kleintjes.

gr. Ilone

Hey Jannetje,

Ik snap wel hoe je je voelt... Mijn dochtertje Birgit wordt 2 juli 2 en ze krijgt soms nog steeds de borst.. ik heb nou niet t idee dat ze er echt nog voeding aan heeft, maar soms heeft ze gewoon even de behoefte om tot rust te komen en ze slaapt ook niet door, dus dan is dit de manier om haar weer rustig in bed te leggen.

Ik heb nogal wat te voorduren gehad, ik wild met 3 mnd stoppen omdat ze een huilbabie was, nou toen wilde ze geen fles, Ik heb nog wat andere pogingen gedaan...

Begin dit jaar moest ik een neusspray gaan gebruiken waarvan niet bekend was of t schadelijk was, de eerste arts zei: stoppen.. Nou een RAMP: ik trok t niet en ben gaan minderen, de arts erna zei dat t geen kwaad kon... nu ben ik inmiddels wel zo ver af, dat t af en toe is, soms een dag niet...

Wat ik je wil zeggen, je hoeft echt niet van de een op andere dag te stoppen, je kan in bepaalde gevallen altijd je dochtertje even aanleggen, als je denkt dat ze daar behoefte aan heeft toch? en zo te horen is ze niet te zwaar dus is t echt niet erg!

Succes, Evelien

Hoi Janneke,

Bij mijn oudste (Eva) was BV geven een ramp. Ik heb toen zes weken gekolfd, maar daarna ben ik gestopt. Bij Bas had ik er dan ook niet veel van verwacht....
Tja, dat liep anders. Die heb ik binnen 5 minuten aangelegd en we zeggen wel eens voor de grap dat hij de eerste 4 maanden niet meer los gelaten heeft. In het begin had ik wat last van overproductie, maar al snel ging het heel goed.
Helaas ging het met mijn gezondheid minder goed. Ik heb reuma en ik moest op een gegeven moment weer medicijnen gaan gebruiken en daarom MOEST ik stoppen met BV. Iets wat ik nooit verwacht had, gebeurde toch.... Ik heb de laatste keer met tranen over mijn wangen zitten voeden. Ik was er zo van gaan genieten.

Is het bij jullie geen idee om 1 of 2 borstvoedingen per dag te blijven geven? Misschien kun je een lactatie deskundige raadplegen. Misschien heeft zij nog tips over hoe de productie toch weer beter zou kunnen worden?

En gaat dat allemaal niet, probeer je dan niet schuldig te voelen (zo makkelijk gezegd). Je wil het allerbeste voor je kleine meid, en als dat nu flesvoeding is, so be it!

Succes,
Karin

PS geniet nog van de laatste voedingen! Laat er wat foto's van maken ook!

PS2 verontschuldig je nooit voor af en toe wat minder schrijven hier. Dat hebben we namelijk allemaal wel eens!

Is het anders misschien een idee om de voedingen niet helemaal af te bouwen? Dat je bijv. flesvoeding en borstvoeding geeft?

Ik heb tot 16 maanden gevoed en mijn dochter heeft dat zelf afgebouwd. Ik heb heel lang alleen de eerste en laatste voeding gegeven (overdag at ze toen al vaste voeding). Dat waren hele fijne momenten. Op een gegeven moment gaf ze aan niet meer te willen. De voeding was toen al zover teruggelopen dat ik er niets meer aan hoefde te doen.

Wellicht kun je dus nog een of twee voedingen doen, zoals bijv. voor het naar bed gaan? Dat vond Lotte altijd de fijnste, lekker intiem nog even wat drinken voor het slapen. Werd ze lekker loom van.

Succes!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan