Verdrietig...

yoehoe hier nog zo een! emma alweer 5 weken maar echt geen zin.. gelukkig al een week ongesteld ohhh erg ben ik he.. weet niet kan er ook nog geen zin in maken.. je bent dus niet de enige hoor.. lastig he zucht..

Kom even binnenvallen van het november forum.
Ik en mijn vriend mochten vanaf week 29 van de zwangerschap geen seks meer hebben vanwege dreigende vroeggeboorte. De bevalling kwam inderdaad te vroeg op gang met 32 weken en 5 dagen.
Ik durfde daarna helemaal niets, ik was bang dat er bij mij wat mis was, dat ik ontstekingen zou krijgen ofzo en die lekkende borsten hielpen ook niet mee. Zo'n 8 weken na de bevalling heb ik weer een afspraak gemaakt bij mijn vroedvrouw, omdat ik bang was en de gyneacoloog geen onderzoek bij me wilde doen. De vroedvrouw deed dit wel om me gerust te stellen en alles was gewoon in orde, maar nog durfde ik niet. Daarbij ook een heel onrustig kindje dat weinig sliep, dus de zin was ook totaal niet aanwezig. Uiteindelijk hebben we het ongeveer 10 weken na de bevalling pas weer gedaan, ik was vreselijk gespannen en daardoor deed het pijn. Inmiddels is onze kleine 25 weken en hebben we 3 keer seks gehad sinds week 29 van mijn zwangerschap... Tsja, ooit komt het wel weer goed hoor, de laatste keer was wel gewoon weer fijn.
Probeer het dus van je af te zetten, ja het kan lang duren, maar gun jezelf die rust. Jij en je lichaam maken veel mee hoor tijdens een zwangerschap en bevalling, dat moet je niet vergeten ;-)

Liefs en succes ermee!
Marieke

Hoi meiden,
Heel erg bedankt voor al jullie fijne reacties! IK ben zo blij te lezen dat ik niet de enige ben..
Ik heb er goed over gepraat met mijn man en hij vindt het echt niet erg...
Toen ik op internet heb opgezocht over vaginisme, zag ik inderdaad vergelijkende dingen..ik hoop niet dat het daartoe leidt...maar het klinkt wel hetzelfde.. Hoop dat het nog te vroeg is on dat echt vast te kunnen stellen.
En eerst met jezelf proberen vind ik ook een super tip! Hebben we zondag meteen uitgeprobeerd..nog niets naar binnen hoor maar gewoon lekker samen bezig zijn en ik vooral bij mezelf. En dat ging goed! Was zo'n opluchting voor ne. Had het van te voren gezegd tegen mijn man en daardoor kon ik me ook echt ontspannen en er niet mee bezig zijn..dus toen geen tranen!
Dus misschien moeten we het zo rustig aan opbouwen.
Ik vind het fijn on te weten dat ik niet de enige ven..dat geeft vertrouwen!
@marieke..wat heftig jouw verhaal zeg..jeetje...

Oh ik was nog niet klaar..

Maar ik ben blij voor je dat je de laatste x het wel fijn vond..lijkt me ook heel moeilijk voor je.

Nou nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden. Doet me echt goed en geeft vertrouwen. (waar zo'n forum wel niet goed voor is hè?)

Ik heb het ook mijn man laten lezen..en hij zei; ik zei het toch dat je niet de enige ben en dat het heel logisch is..maak je er verder niet te druk om..komt allemaal goed..al moet ik nog langer wachten dan is dat zo en geeft helemaal niets! Het komt vanzelf!

Nou daar ga ik gewoon op vertrouwen!! :D

Veel liefs!

Terug
Bovenaan