Kom even binnenvallen van het november forum.
Ik en mijn vriend mochten vanaf week 29 van de zwangerschap geen seks meer hebben vanwege dreigende vroeggeboorte. De bevalling kwam inderdaad te vroeg op gang met 32 weken en 5 dagen.
Ik durfde daarna helemaal niets, ik was bang dat er bij mij wat mis was, dat ik ontstekingen zou krijgen ofzo en die lekkende borsten hielpen ook niet mee. Zo'n 8 weken na de bevalling heb ik weer een afspraak gemaakt bij mijn vroedvrouw, omdat ik bang was en de gyneacoloog geen onderzoek bij me wilde doen. De vroedvrouw deed dit wel om me gerust te stellen en alles was gewoon in orde, maar nog durfde ik niet. Daarbij ook een heel onrustig kindje dat weinig sliep, dus de zin was ook totaal niet aanwezig. Uiteindelijk hebben we het ongeveer 10 weken na de bevalling pas weer gedaan, ik was vreselijk gespannen en daardoor deed het pijn. Inmiddels is onze kleine 25 weken en hebben we 3 keer seks gehad sinds week 29 van mijn zwangerschap... Tsja, ooit komt het wel weer goed hoor, de laatste keer was wel gewoon weer fijn.
Probeer het dus van je af te zetten, ja het kan lang duren, maar gun jezelf die rust. Jij en je lichaam maken veel mee hoor tijdens een zwangerschap en bevalling, dat moet je niet vergeten ;-)
Liefs en succes ermee!
Marieke