Verdrietige mama

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn dochter is nu net 18 weken en doorslapen doet ze snachts niet meer. Ik heb gehoord van de slaapregressie maar word gewoon gek. Knetter-GEK </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ze gaat in bad, liedjes erbij, gezellig insmeren etc. Dan krijgt ze een flesje. Dit doe ik rond 19/19.30 uur. Ik geef het laatste flesje (a 240ml, nutrilon omneo) rond 23.30 uur , verschoon haar dan ook, knuffeltje erbij etc etc. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Dan ineens word ze wakker rond 02 uur of rond 04 uur heel onrustig met dr armpjes zwaaien en beentjes schoppen in de slaapzak. (Ik check altijd btw of ze een vieze luier heeft) Speen erin en dan slaapt ze weer door, soort van. Want ze blijft gerust 2 uur lang zo onrustig doen. Heel beweeglijk. Of ze begint keihard te huilen als de speen eruit floept. Ik loop elke keer heen en weer. Ik heb zo een groot babyjem kussen waar ik haar in leg naast mij in bed maar dan is alles hetzelfde en ik vind het fijner dat ze in dr eigen bed slaapt want dan kan ik niet uit moeheid per ongeluk een verkeerde beweging maken. Ik ben alleenstaand en trek dit niet langer. Zij slaapt niet en ik ook niet. Heel soms laat ik haar even uithuilen en dan slaapt ze daarna rustig verder. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Dat is ook geen doen. Ik vind het zielig en weet het allemaal even niet meer!! Op mijn ouders kan ik niet rekenen en vrienden.. sja die hebben allemaal hun eigen gezin. Ze zou eventueel wel een dagje naar een vriendin kunnen maar daarmee is niks opgelost.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ben er best verdrietig van omdat ik een keer flink uit mn plaat ging en ik zo niet ben. Ik hou heel veel van mn dochter maar ben doodmoe. Ik werk fulltime bij de rijksoverheid, huishouden etc alles doe ik alleen en heb hier geen oplossing voor.  </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Op de crèche zeggen ze dat dit het verwerken van dagelijkse indrukken is.. Wat doe ik fout??</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);"> </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Graag jullie eerlijke advies. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Bedankt xx</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p>

Snap dat dit heel pittig is als je alles alleen moet doen. Maar het is echt geen gek gedrag van je kindje.. veel kindjes slapen een poosje door en dan toch niet meer. Iedereen denkt maar dat als kindjes eenmaal doorslapen, ze dit altijd blijven doen maar zo werkt het helass niet. 
Mijn dochter sliep door met 8 weken, maar vanaf 14 weken niet meer en ze heeft niet meer doorgeslapen tot ze 1 jaar was. Ze had vaak s nachts toch nog een flesje nodig ofzo. En dan krijgen ze last van tandjes, dromen, verlatingsangst etc.. t is steeds wat. Nu is ze 18 maanden en alsnog wordt ze af en toe huilend wakker s nachts.
De enige tip die ik je kan geven, is dat je moet proberen er zo relaxed mogelijk mee om te gaan. Geef haar een flesje en hopelijk slaapt ze dan weer. Ga er niet uit als ze ligt te woelen, alleen als ze echt huilt. Probeer zoveel mogelijk te slapen als zij ook slaapt (zelfs ik slaap nog wel eens s middags als mijn dochter slaapt, ook al is ze al 1.5 jaar)
Sterkte en ik hoop dat ze gauw weer even een nachtje goed slaapt, al is het er maar één.. dan kun je ff bijtanken!

Snap dat dit heel pittig is als je alles alleen moet doen. Maar het is echt geen gek gedrag van je kindje.. veel kindjes slapen een poosje door en dan toch niet meer. Iedereen denkt maar dat als kindjes eenmaal doorslapen, ze dit altijd blijven doen maar zo werkt het helass niet. 
Mijn dochter sliep door met 8 weken, maar vanaf 14 weken niet meer en ze heeft niet meer doorgeslapen tot ze 1 jaar was. Ze had vaak s nachts toch nog een flesje nodig ofzo. En dan krijgen ze last van tandjes, dromen, verlatingsangst etc.. t is steeds wat. Nu is ze 18 maanden en alsnog wordt ze af en toe huilend wakker s nachts.
De enige tip die ik je kan geven, is dat je moet proberen er zo relaxed mogelijk mee om te gaan. Geef haar een flesje en hopelijk slaapt ze dan weer. Ga er niet uit als ze ligt te woelen, alleen als ze echt huilt. Probeer zoveel mogelijk te slapen als zij ook slaapt (zelfs ik slaap nog wel eens s middags als mijn dochter slaapt, ook al is ze al 1.5 jaar)
Sterkte en ik hoop dat ze gauw weer even een nachtje goed slaapt, al is het er maar één.. dan kun je ff bijtanken!

Wordt ze om 23:00/23:30 zelf wakker? Anders zou je die fles lekker weg laten en geven wanneer ze komt in de nacht? 
Als ze dan lekker rustig slaapt is het bijna zonde om haar wakker te maken.
Wellicht als ze dan om 2:00u haar flesje krijgt ze lekker rustig verder kan slapen met een vol buikje?

Ik wil je graag een hart onder de riem steken en zeggen dat ik zo veel respect voor je heb dat je het allemaal alleen doet. 
Je houd zielsveel van je kindje maar dat het je soms allemaal te veel wordt lijkt me doodnormaal. Vermoeidheid kan lichaam en geest soms echt ziek maken. 
Ik heb zelf met mijn dochter ook deze fase gehad rond de zelfde tijd. Inderdaad de eerste slaapregressie periode. En het gaat echt weer over. Het hoort bij de ontwikkeling en ik denk ze snel niet dat je er iets aan kunt doen. Ik heb er op een gegeven moment we voor gekozen om mijn dochter op de buik te laten slapen en dat hielp wel voor mijn gevoel. 
En haar een nachtje weg brengen lost inderdaad niks op maar op deze leeftijd kun je nog niks goed/fout doen mbt slapen. Het komt zoals get komt. Dat jij dan een nachtje kunt opladen lijkt me wel heel waardevol. 

Succes! You can do this mommy!!!

Wow echt respect voor je! Lijkt me heel pittig zo in je eentje. Je hebt de eerste 4 maanden overleefd en de volgende 4 gaan je ook lukken. 
Vond het een goede vraag in eerdere reactie of ze zelf wakker wordt voor die late fles rond 23.00? Zo niet misschien het proberen waard te kijken hoe het gaat als je haar daar niet voor wakker maakt en haar zelf laat komen. Bevalt het niet kun je het altijd terugdraaien. 
En verder ga zelf vroeg naar bed! En je doet echt niks fout. Je hebt nu eenmaal niet invloed op alles.

Idd die fles van 23.00 weg laten als ze er niet wakker om wordt!
En slaapt ze op haar eigen kamer of staat haar bedje bij jou op de kamer? Leg haar op haar eigen kamer.. dan hoor je het wel als ze huilt, maar niet als ze ligt te draaien en wakker ligt te zijn.. het is beter als je niet elke scheet hoort ;)

Sluit me helemaal aan bij alles wat al gezegd is. Heel knap hoe je het doet en het is zeker niet altijd makkelijk. 
Iets waar ik nog aandacht is de hoeveelheid voeding rond 23.30. Ik zou inderdaad ook je kindje niet voor deze voeding wakker maken. Maar ik vind 240ml ook wel veel. Zou het kunnen dat ze te veel binnen krijgt, en er later last van krijgt? Misschien het proberen waard.. 
succes!!

Terug
Bovenaan