Verdrietige mama

ik herken niet echt wat je schetst, want ik heb niet zoveel met het hele jonge baby-zijn en kan bijna niet wachten tot mijn babietje wat ouder is en ook zelfstandig kan gaan spelen.
Toch kan ik het wel begrijpen hoor. Ik zal straks het onbeperkt knuffelen ook gaan missen, maar er komen nog genoeg leuke momenten maar dan op een andere manier. 
Ik weet niet hoeveel je werkt en of dat misschien minder kan? Ik werk zelf 16 uur per week en vindt dat ik zo genoeg tijd heb voor mijn kindje, maar als ik meer zou werken zou ik me ook erg schuldig gaan voelen. En hoe zit het met de opvang, heb je daar genoeg vertrouwen in?
Het is geen gek gevoel wat je hebt hoor. Ik denk dat er meer zijn die dat zo hebben. Maar toch zou ik als ik jou was genieten van de momenten die jullie samen hebben en van haar spel. Straks is ze nog ouder en nog wat later gaat ze naar school en dan zul je haar ook moeten missen. Loslaten is de kunst. En tijd voor jezelf maken... Voor wie je was voordat je dochter er was.

Wat fijn al deze reacties!
om even op wat dingen te antwoorden:
ik werk 24 uur per week. De dagen dat ik werk is ze twee dagen op de opvang. De opvang is echt super en daar had ik in het begin zelfs meer rust bij dan bij mijn schoonmoeder. De andere dag gaat ze dus naar mijn schoonmoeder. En dat gaat nu wel goed. 
Ik heb het toen ik pas begon met werken ook wel net zo heftig gevoeld. Maar toen ook een hele tijd niet meer zo. 
Dus het zal vast echt te maken hebben met die zelfstandigheid. Dat ik merk dat ze mij niet meer ze nodig heeft. En ik mis gewoon het in slaap vallen bij mij ook heel erg. Terwijl ik het soms ook wel heel beklemmend vond toen dat vaak gebeurde (of nodig was). 
Ik ga het er misschien eens met de huisarts over hebben. Ik weet niet of het me nu zo veel belemmerd maar ik denk er wel vaak aan. En ik heb bijvoorbeeld ook moeite met eerder naar huis komen van werk om even iets voor mezelf te doen (bijv sporten) en haar daarna ps ophalen van KDV. Daar kn ik me dagen schuldig over voelen. ??‍♀️

Terug
Bovenaan