Verf

Waarschijnlijk is deze vraag al meerdere malen gesteld, maar ik kon het zo snel niet terug vinden.

Onze 5 katten gaan binnenkort lekker "op vakantie" bij mijn ouders, zodat wij in alle rust de babykamer kunnen afmaken. Spatwand bij de wastafel betegelen, muren verven en vloer leggen en dit alles zonder het prachtige relief van kattenharen ;-)

Maar nu hoorde ik dat je geen verf op loodbasis mag gebruiken. Wij beginnen erg vroeg aan de babykamer (ik ben pas 16 weken), dus ik vroeg me af of die verf alleen schadelijk is vanwege de "gassen" of srraks als het kindje er is ook nog? Ik bedoel, mijn man schildert de muren en we hebben ruimschoots de tijd om de boel lekker te laten luchten.
Persoonlijk dacht ik ook dat er in muurverf geen lood zat, maar misschien vergis ik me daarin.

Mijn moeder maakt een mooie (hopelijk) kastschildering en in die verf zal dan waarschijnlijk wel lood zitten.

Heeft iemand een idee of je verf zonder lood ook gewoon bij gamma/praxis kunt krijgen of moet je dan naar een speciaal zaak?

Bedankt voor de reacties. Groetjes, Ester
 
Hai, volgens mij gaat het erom dat jij nu niet in de schadelijke stoffen zit. Dus niet gaan verven met verf op acrylbasis. (latex kan dus wel).
Als je moeder de kastschildering maakt, is er niets aan de hand. (als je er maar niet met je neus op gaat staan natuurlijk....)
en goed luchten!!

Groetjes,
Eline
 
het beste kan je verf op acryl basis gebruiken,deze kun je gewoon bij de gamma en praxis krijgen.
dit geldt ook voor muurverf .
deze zijn niet schadelijk voor jou en de kleine.
veel plezier met je kinderkamer in orde maken.

groetjes ilonka


 
hoi!
ik zat met hetzelfde probleem,ik
wil nl mijn ledikantje verven.
nu heb ikbegrepen dat het beste is als je verf op waterbasis gebruikt,zodat als het kindje op de verf knabbelt/sabbelt,dit niet schadelijk is.
ik geloof dat dit acrylverf is..
suc6 met verven!!
groeten angelique
 
foutje van mij in het bovenstaande berichtje .
wou je zeggen dat je juist verf op waterbasis moest gaan gebruiken .
wou het allemaal weer te snel type...
en dan vergeet ik soms wel eens om het goed na te kijken om het te versturen sorry....

ilonka
 
Ik ben nu 25 weken zwanger en hebben laatst de kinderkamer en onze eigen slaapkamer laten verven. Heb er gewoon in geslapen en met mij of de baby is niks aan de hand....
 
Er zijn verfsoorten die je niet zelf moet gaan gebruiken als je zwanger bent, maar als je man schildert, dan maakt het niet uit en bij alles wat de baby later in zijn mond kan nemen en op kan sabbelen moet je ervoor zorgen dat je dus onschadelijke verf gebruikt. Als je dus een bedje verft, dan weet je dat je kind daaraan gaat knabbelen en dan moet je inderdaad zoals Liek zegt ervoor zorgen dat je een kindveilige verf gebruikt.
 
Terug
Bovenaan