Verf

Ik zit/zat met hetzelfde probleem. Mijn huisarts heeft mij er nog op gewezen dat ik voorlopig niets mag verven met acrylverf (ivm schadelijke dampen). Tja, om nu je kozijnen met waterverf te schilderen ...
Gelukkig komen mijn schoonouders dit doen tijdens onze vakantie, al had ik dit eigenlijk liever zelf gedaan!

Liefs, Juli
 
Vlgns mij bestaan er geen verfsoorten meer waar lood inzit.Maar buiten dat is het nooit wetenschappelijk bewezen dat verven tijdens zwangerschap schadelijk is voor de ongeboren baby.Je moet altijd goed ventileren maar dat doe je ook al wanneer je niet zwanger bent.Toen ik zwanger was van mijn zoontje werd bij mij op het werk de hele boel geverfd en daar maakte ik me ook zorgen over maar de arts wist mij te overtuigen dat het echt niet schadelijk is vooral als je de 12 weken al gepasseerd bent want dan zijn namelijk alle organen in aanleg aanwezig.Inderdaad heb ik gewoon een gezonde zoon gekregen.Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en maak je je er ongerust over verf dan gewoon niet of laat het een ander doen.Een fijne zwangerschap toegewenst.
 
hoi

'acryl' klinkt heel chemisch maar is JUIST wat we WEL moeten hebben, namelijk waterverf.
geen verf op terpentinebasis.

succes allemaal!

ps ik verf wel hoor, ook terpentine, met een gifmasker op en handschoenen aan. is toch geen doen anders? kan ik alleen een beetje wijzen: daar moet nog een likje, daar zit een druiper (en dat nog nieteens zonder masker). ik zorg wel dat ik na t verfwerk heel lang niet binnen hoef te zijn (anders zit je nog in de dampen)
 
Terug
Bovenaan