verf

dank je wel marieke!
ik ga het ook nog volgende week wel even aan de vk vragen, maar ik voel me nu in ieder geval niet meer schuldig als ik buiten een kastje of deur sta te schilderen!

voor het binnenwerk was ik eigenlijk toch al van plan op waterbasis te pakken..
maar die verf wil ik pas volgende week aanschaffen als ik weer een echo heb gehad. eerst zeker weten dat ik die verf niet voor niets aan ga schaffen.
dat van die grondverf wist ik niet.. dus die moet ik dan ook nog apart aanschaffen.. zucht!

ach ja een heel huis verbouwen kost al geld zat.. die paar emmertjes verf meer maken dan ook niet meer uit!

hoi!
dankjulliewel! ik ben goed geslaagd, ze hebben echt van alles op waterbasis/acryl! zelfs grondverf!
nu lekker aan de klus!
groetjes sabine

leuk sabine..
ben benieuwd wat je ervan gaat maken.. welke kleuren heb je gekozen??
groetjes Carina

Hoi,

Ik heb afgelopen week ook 2 x geschilderd op terpetinebasis. Weet wel dat dit niet goed is maar ik heb het hooguit 2 uurtjes achter elkaar gewerkt met de ramen wagenwijd open.(die moest ik schilderen)  Ik had op een gegeven moment ook genoeg van die lucht... Maar dat heb ik normaal ook.
Nu ben ik ook klaar!!

Hoi, tijdens mijn zwangerschap zaten we middenin een verbouwing - dus ook het nodige schilderwerk. Bij de Gamma kun je gewoon verf laten mengen op waterbasis (bv van Histor of Flexa). Alle kozijnen en houten deuren hebben we dan ook gewoon met verf op waterbasis geverfd - geen verschil met 'normale' verf!

zo, de meubeltjes zijn nu 2x gelakt (we hebben gekozen voor melkwit van flexa, die hebben we laten mengen op waterbasis/acrylbasis). ik moet zeggen dat het wel anders verven is dan met 'normale' lak en de glans is ook minder. ik moet er zowiezo nog 1 laag overheen doen om het echt mooi dekkend te krijgen en denk dat ik daarvoor de hoogglans-variant ga kiezen..dan heb je toch net even wat meer glim. dus...als ik zou mogen kiezen dan zou ik toch gewoon voor de terpetinebasis lak kiezen, maar goed, ik kan nu wel lekker alles zelf doen en het wordt toch wel supermooi!
groetjes sabine

Terug
Bovenaan