• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Verflucht blijft hangen

onze slaapkamer bijna 6 weken terug geschilderd met 2 verschillende merken verf op basis van water. Een merk al eerder gebruikt waar we goeie ervaringen mee hebben maar nu een nieuw merk geprobeerd maar de geur van deze verf is na bijna 6 weken nog steeds niet weg. Inmiddels continu laten luchten (ramen tegen elkaar open) vanaf opstaan tot aan slapen. Ventilatoren aan, bakjes met zout en water+azijn neergelegd. Ui gesneden en neergelegd. Inmiddels ook al gesprayed op de geverfde muur met een oplossing van water en azijn 1 op 1. Het is gelukkig wel minder geworden en wanneer de ramen openstaan ruik je het niet of af en toe een vleugje maar zodra het raam dichtgaat, lijkt de geur zich weer op te hopen en ruik je het weer. Ben het zo zo zo zat. Slaap al die tijd al op zolder maar hoe moet dit over 7 weken wanneer de baby komt en op die kamer met ons moet slapen. Word er zo radeloos van. Verfwinkel wil de verf testen maar dat heb ik zelf al gedaan op een glas en het is gewoon die geur. Van een kennis ook begrepen dat ze deze verf had gebruikt en 3 dagen een soort plastic geur had maar daarna wel weg (weliswaar in de keuken dus waarschijnlijk gemaskeerd door al het koken). Heb het nog niet eens opgestuurd want verf zal wel ‘ in orde’ zijn (slager keurt zn eigen vlees) en had gehoopt dat met al het luchten het inmiddels weg zou zijn. Wie heeft dit ook gehad?

We denken niet dat het aan de muur ligt. Deze is jaren geleden gestuuct en paar jaar geleden ook geschilderd met gamma verf door vorige bewoners (die hadden nergens last van).
De muren die met het andere merk verf zijn geschilderd, is niks mee aan de hand. Dus het ligt echt aan dat ene merk verf. Wat een spijt heb ik hiervan!!

Herkenbaar en tips?!
 
Als zwangere vrouw ruik je veel meer. Lijkt me sterk dat de baby hier straks last van heeft.
Waar wil de verfwinkel de verf precies op testen?
 
Man ruikt het ook, dus ligt helaas niet aan mijn zwangere neus. Ik kan moeilijk de baby de hele dag met ramen wagenwijd open laten slapen. De verfwinkel wil testen of de verf goed was
 
Dan maar overschilderen met een ander merk verf? Ben wel van mening dat de geur van verf op waterbasis niet veel kwaad kan. Nieuwe stoffering stinkt immers ook.
 
Nieuwe stoffering stinkt doordat het formaldehyde afgeeft, dit moet uitdampen en is zeker wel schadelijk. Daarom wordt het advies gegeven op tijd te beginnen met de kinderkamer.

We hebben een dyson luchtreiniger die ook formaldehyde en VOS meet en die geeft gelukkig aan dat het er geen schadelijke stoffen zijn, maar het zit me toch niet lekker. ik vraag me ook af of het overschilderen nut gaat hebben, of dat het juist zelfs erger gaat worden.
 
Man ruikt het ook, dus ligt helaas niet aan mijn zwangere neus. Ik kan moeilijk de baby de hele dag met ramen wagenwijd open laten slapen. De verfwinkel wil testen of de verf goed was
Laat ze testen, als ze je slechte verf hebben verkocht, moeten zij met een goede oplossing komen. Of laat het onafhankelIjk testen.

Ik heb natuurlijk geen idee hoe je slechte verf weer van een muur afkrijgt, maar misschien hebben zij een goede oplossing. Er nog eens overheen stuccen?
 
Mag ik vragen welke verf je precies hebt gebruikt?
Ps: Als het formaldehyde is, zou ik nog niet gaan overschilderen. De formaldehyde wordt dan opgesloten en komt alsnog vrij, alleen dan vertraagd over een veel langere periode.
Sommige ingrediënten van verf met bepaalde eigenschappen (zoals extra goed schoonmaakbare verf) kunnen wat langer sterk ruiken, maar hoeven niet schadelijk te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen welke verf je precies hebt gebruikt?
Ps: Als het formaldehyde is, zou ik nog niet gaan overschilderen. De formaldehyde wordt dan opgesloten en komt alsnog vrij, alleen dan vertraagd over een veel langere periode.
Sommige ingrediënten van verf met bepaalde eigenschappen (zoals extra goed schoonmaakbare verf) kunnen wat langer sterk ruiken, maar hoeven niet schadelijk te zijn.
het merk heet labpaint. Deze heb ik voor het eerst gebruikt en hij heeft helaas een bepaalde kenmerkende geur. Ik heb de verf zelf op een stuk glas geverfd om de geur te beoordelen. Deze geur is ook wat ik in de kamer ruik. Weet vrijwel zeker dat de geur afkomstig is van dit merk. Het andere merk heb ik al vaker in het verleden gebruikt en nooit last van gehad.

Het bedrijf zegt dat ik niet bang hoef te zijn voor schadelijke stoffen en de dyson luchtreiniger geeft ook aan dat het gehalte formaldehyde en VOS er amper is. Tijdens het koken schiet dit wel omhoog dus vertrouw wel dat de luchtreiniger goed meet. Maar toch zit het me niet lekker die geur.

Bedrijf gaat de verf testen dus heb gevraagd wat ze gaan testen. De geur en of het product in orde is. Ze ‘kunnen’ niet komen om de geur te beoordelen maar willen alles uit de kast trekken om dit op te lossen..

Goed dat je zegt om niet over te schilderen, want hier twijfelde ik wel over maar gaan we dus zeker niet doen! Hoop ook echt dat weg is voordat de baby komt maar heb er een hard hoofd in. Inmiddels staan 4 ventilatoren de hele dag aan, ramen open en heb ik een paar keer de muren met een mengsel van azijn en water afgenomen. Ga het nu dagelijks daarmee afnemen.

Nu nog verkouden dus ruik amper wat en man ruikt voornamelijk azijn, dus even afwachten.
 
Terug
Bovenaan