vergoeden?

Hey allemaal,
Wat zouden jullie doen...?

Ik heb een samengesteld gezin met o.a. een stiefdochter van 13 jr. We hebben een co-ouderschap week-om-week.

Stiefdochter was hier in de kerstvakantie en heeft haar stijltang laten vallen. Ex wilde dat wij deze kosten (gedeeltelijk) zouden vergoeden.

Goed om te weten:
Stijltang heeft ze gekregen (langer geleden) van ex (ze wil zulke aankopen niet gezamenlijk doen).

Stijltang was al eerder kapot, mijn man heeft hem toen kunnen maken.

Spullen die wij betaald hebben en meegaan naar de ex hebben wij altijd vernieuwd of laten repareren als dat nodig was op eigen kosten.

We hebben nooit gevraagd om de tang mee te nemen. Ze mag hier gebruik maken van de (dezelfde) stijltang van haar zus.

Hoe denken jullie hierover?
 
Dus als die stiefdochter de stijltang bij ex had laten vallen, was er niets aan de hand geweest? Beetje vreemd. Misschien moeten die ex en jouw partner ook hieromtrent het ouderschapsplan aanpassen en duidelijke afspraken maken. Dat de stiefdochter bij jullie een stijltang mag lenen, vind ik niet relevant.
 
Tieners willen niet alles moeten delen, dus dat dat wel mag, zie ik ook niet als relevant inderdaad.
Is er wellicht sprake van armoede bij de biologische moeder? Of ziet ze alles gewoon heel zwart wit?
 
Hey,
Bedankt voor je reactie, moeder zit goed in de slappe was en bulkt werkelijk van het geld.

Ze is van mening dat het door ons vergoed moet worden omdat het hier stuk gegaan is.
 
Hey,
Bedankt voor je reactie, moeder zit goed in de slappe was en bulkt werkelijk van het geld.

Ze is van mening dat het door ons vergoed moet worden omdat het hier stuk gegaan is.
Dan zou ik zeker even voorrekenen wat jullie allemaal zonder gedoe gewoon betaald hebben.
En vooral inderdaad afspraken maken voor de toekomst.
 
Terug
Bovenaan