vergoeding 20-weken echo

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

ik heb een vraagje, wij hebben een 20- weken echo laten maken omdat wij hebben begrepen dat je deze vergoed kreeg.

helaas kregen wij de rekening met dezelfde snelheid weer teruggestuurd. met de opmerking dat er geen vbedrag was vastgesteld en dus ook (nog) geen vergoeding werd uitgekeerd.

Wij zijn verzekerd bij het CZ.

zijn er mensen die hem wel vergoed krijgen of met dezelfde (waardeloze) verzekeringsmaatschappij???

groetjes Biekske

37 weken en 6 dagen zwanger

Hoi Biekske,

De 20 weken echo wordt met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2006 vergoed!
Pas halverwege dit jaar is er eindelijk duidelijkheid gekomen van de minister, maar alle verzekeraars moeten dit vergoeden!

Gewoon weer opsturen die rekening.

Groetjes Lilian

hoi hoi,

Ik heb ook de 20 weken echo aangevraagd.
Maar heb eerst mijn zorgverzekeraar gebeld of ie idd vergoed zal worden.
Ik ben bij unive en ik krijg heb 100%vergoed.
Kan de rekening rechtstreeks doorsturen..
Volgens mij is het ook per zorgverzekeraar verschillend of ie vergoed word ja of nee...
Maar het is zeker balen voor jullie de echo kost namelijk ongeveer 92 euro..
Hoop dat je nog iets kan regelen dat je geld krijg of in ieder geval een deel..

groetjes simone

volgens mij moet hij iig vergoed worden, maar een vriendin van mij had er ook problemen mee.

bel anders even op naar de klantenservice, voordat je hem weer verstuurd. dan kun je vervolgens daar weer naar verwijzen in een begeleidende brief die je met de nota meestuurt.

succes ermee!

Nogmaals hoi,

Ik wist dat er op het december forum ergens een berichtje was geplaatst over de vergoeding van de 20 weken echo. Ik heb dus even gezocht, en hieronder de tekst van dat berichtje (item geplaatst op 11 augustus).

Van: Gerda van Mansom [mailto:gvanmansom@knov.nl]
Verzonden: donderdag 10 augustus 2006 15:04
Onderwerp: RE: vergoeding 20 wekenecho

De 20 weken moet worden vergoed door alle zorgverzekeraars dit zit in de basisverzekering voor alle zwangeren. Op 12 en  28 juli zijn de directies van zorgverzekeraars  per brief door Zorgverzekraars Nederland (de koepelorganisatie)  hierover geinformeerd.    

met vriendelijke groet
Gerda van Mansom

Dus meiden, mochten jullie met hetzelfde probleem zitten..stuur dan  het bericht ook naar je verzekering of neem zelf eerst nog even contact op met het KNOV (www.knov.nl)

Groetjes Lilian

Ook ik zit bij   CZ en heb 20 weken echo niet vergoed gekregen. de instelling zou niet erkend zijn? Nu is er in mijn woonplaats 1 verloskundigepraktijk en die heeft het gedaan! Na aardig wat heen en weer gebeld bleek dat de verloskundigepraktijk onder een andere naam bekend stond bij CZ en zou ik het dus wel vergoed krijgen........
Totdat ze gister op mijn voice mail stonden; de mensen die werken bij de verloskundigepraktijk zouden niet beschikken iover Adennum 0003 (???) en niet aangesloten zijn bij SEO (???). van het kstje naar de muur dus!!! maandag zal ik weer eens naar de verloskundige  bellen maar die werken ook niet echt mee;
als cz iets van ons wilt hebben moeten hun en maar om vragen  en niet de klant!! andersom  wilt cz niets vragen aan de verloskundigenpraktijk...................

Zonde; was toch €93.- wordt vervolgd!!!!!!!!!!  

zowel verloskundigen als verzekeringsmaatschappijen geven hierover vaak foute voorlichting.

Je hebt recht op die vergoeding mits die echo is uitgevoerd door een gediplomeerde echograaf en een medische echo (dus geen pretecho) is.

Die tip over het knov is heel waardevol, schrijf hun zeker aan. Zij hebben meer macht en kunnen je verzekeringsmaatschappij op de vingers tikken.

succes,
Janneke

Ik zit bij het Trias en kreeg de 20 weken echo niet vergoed.
Groetjes Rene 37+6

Terug
Bovenaan