Vergrote nieren

<p>Hoihoi, </p><p>Ik ben in verwachting van de tweede. De 20 weken echo was prima totdat ze de nieren ging bekijken..</p><p>Rechts een vergroting van de niet en links ook.. Op dat moment brak ik. En nu ? Overal lees ik dat 1 nier nog niet zo erg is. Maar wat nu.. Het gaat om beide nieren!!</p><p>Haar blaas was gevuld en ze nam ook een slok Vruchtwater. </p><p>Morgenmiddag direct een nieuwe 20 weken echo in het ziekenhuis. Ik ben zo bang om mijn dochtertje te verliezen.. </p><p>Heeft nog iemand zoiets meegemaakt? </p>

Hey,
niet meteen zorgen maken!
bij ons precies hetzelfde, hebben ze je niet gezegd dat het maar om mm werk gaat? Vaak is het rond die tijd al een teken dat jijzelf misschien zwangerechapsdiabetes hebt en dan moet je gewoon wat minderen in de koolhydraten. Elke week later nieuwe test en na 3 checks was het alweer rechtgetrokken. Vind het wel slecht van je dokters dat ze je zo laten schrikken zeg! 
En niet teveel googlen tijdens de zwangerschap, is echt niet geruststellend. 
??

Ik heb vorige week ook te horen gekregen na het vervolg onderzoek dat beide nieren te groot waren, maar in de meeste gevallen is het niks levens bedreigends en herstelt het vaak zelfs nog binnen 10 weken. 
De arts vertelde mij dat ze uit gaan van reflux in de nieren bij beide niertjes. 
Ik moet dus gewoon rustig afwachten en anders was het naar grote verwachting ook nog gewoon na de geboorte te verhelpen met antibiotica. 

Voor mij was het ook schrikken maar in de meeste gevallen is het dus niks ernstigs, je kunt niks anders doen dan afwachten en rustig blijven. 

Wat lief dat jullie dit delen!
De echo was bij de echoscopie van de verloskundige. Ze was aan het controleren, eerst zei ze over 12 weken weer controleren maar toen ze verder keek belde ze gelijk naar het ziekenhuis voor een afspraak. 
Ze heeft wel over mm gesproken maar dan meer dat deze grootte buiten de marges valt.
Ik heb zelf pcos en ze hadden het in het begin over controle voor diabetes maar nooit gehad, ik zal dat ook eens bespreken!
Wat is het fijn om dit van jullie te horen. Ik zal laten weten wat de gynaecoloog heeft gezegd morgen. Het heeft mij al een stuk rustiger gemaakt. 
Liefs!! 

Tjonge dat is inderdaad schrikken!

wij hebben vandaag ook 20 weken echo gehad met een vervelende uitslag. Ons kindje blijkt een klompvoetje te hebben, maar hier kan nog veel aan worden gedaan als het is geboren. Later kwamen we bij de armpjes en daar was te zien dat ze echt te kort zijn. Ook wij zijn heel erg geschrokken en met veel vragen naar huis gegaan. Er is meteen een afspraak gemaakt in het ziekenhuis en daar kunnen we aanstaande vrijdag terecht. Zo moeilijk deze onzekerheid en spanning! 
Ik voel met je mee! Hopelijk geeft het jullie morgen ook meer duidelijkheid en vooral een gerust stelling! Sterkte!

Jeetje! Ik voel met jullie mee..
Maar het is met 20 weken, kunnen de armpjes nog veranderen? Hopelijk krijg je ook snel antwoord. Ik snap dat al is het een dag wachten om weer op controle te gaan, deze tijd zo lang duurt. Dat merk ik ook.
Ik duim dat het goed is vrijdag. Laat je het weten? Heel veel sterkte morgen!
Heel veel liefs! 

Bij mijn dochter waren de nieren ook vergroot tijdens de 20 weken echo.
En is gewoon goed gekomen ze is ondertussen al 12 jaar.

Jij heel veel succes vandaag! Laat het ook even weten. Ik duim ook voor goed nieuws voor jullie!

ja dat ligt aan het probleem. Als het echt botjes mist, bijvoorbeeld bovenarm of onderarm dan kan het niet meer groeien zoals het hoort. Maar zelfs dat is ons gisteren niet duidelijk geworden. Dus stiekem heb ik nog hoop dat t gewoon verkeerd is gezien, maar aan de andere kant durf ik nie te hopen. We moeten nog echt n dag afwachten..

Terug
Bovenaan