Verhoging dosering Nexium?

<p>Ik heb een vraag over (verborgen) reflux. Onze dochter krijgt Nexium (10 mg, 16 weken oud). Dit hielp een aantal weken heel goed, maar sinds afgelopen week begint ze s middags tussen 14.00 en 16.00 al weer te huilen vd pijn. We geven haar 5mg in de ochtend rond 9 uur en 5mg rond 19.00. Ik heb laatst geprobeerd haar 10 mg in de ochtend te geven maar toen huilde ze ook weer in de middag. </p><p>Ik ben daarom benieuwd wat jullie ervaringen zijn rondom het tijdstip van het geven van Nexium. Of zou ze een hogere dosering moeten? Ze weegt 6 kilo. Alvast bedankt! Ik baal echt want het ging eindelijk beter met der. </p>
 
Ik heb exact hetzelfde probleem, mijn zoontje is 8 weken. Krijgt 10 mg savonds, is smorgens een zonnetje, halverwege de middag komen de klachten terug en ruikt hij ook weer enorm zuur uit zn mondje.
Hoe is het bij jou nu? En is de  dosering verhoogd? 
 
Hoi, 
Vervelend he, zo'n zoektocht. Dosering nexium gaat op gewicht. Dus logisch dat het na een aantal weken niet meer lijkt te werken. 
In het begin deed ik het verhogen van de dosis nexiun via de kinderarts, later werd ik toch wat makkelijker en regelde het zelf wel.. Ik zou niet ineens de dosis verhogen, maar bijvsteedbijv steeds 1 mg meer per keer, net zolang tot t weer goed gaat. Die dosis kun je dan ff aanhouden. 
Als je t toch vua ha/ka doet is natuurlijk altijd goed! 
Succes! 
 
Hoi, 
Vervelend he, zo'n zoektocht. Dosering nexium gaat op gewicht. Dus logisch dat het na een aantal weken niet meer lijkt te werken. 
In het begin deed ik het verhogen van de dosis nexiun via de kinderarts, later werd ik toch wat makkelijker en regelde het zelf wel.. Ik zou niet ineens de dosis verdubbelen, maar bijvsteed steeds 1 mg meer per keer, net zolang tot t weer goed gaat. Die dosis kun je dan ff aanhouden. 
Als je t toch vua ha/ka doet is natuurlijk altijd goed! 
Succes! 
 
Vraagje aan jullie hierop, kregen jullie meteen nexium? En vanaf hoeveel weken? Onze kleine heeft erg last van verborgen reflux maar ze wilden geen nexium geven omdat hij hier te jong voor zou zijn, hij was toen 8 weken maar ik lees hierboven dat er met 8 weken al wel nexium werd gegeven? Wij zijn nu op ranitidine gezet maar dit helpt echt helemaal niks..
 
Wij zijn gestart met nexium 5 mg toen ons zoontje 4 weken was. Dit leek 2 dagen een beetje te helpen, en toen ineens leken de klachten te verergeren. Na een week terug naar de huisarts en toen 2 weken ranitidine geprobeerd. Dit deed echt nauwelijks iets.
Met 7 weken kregen we daarom een doorverwijzing naar de kinderarts, die heeft ons een dosering van 10 mg voorgeschreven. Tevens een recept voor pepti om koemelkallergie eventueel uit te sluiten, maar de kinderarts gelooft hier niet echt in bij hem. Advies was om eerst een week nexium te proberen, mocht dit niet werken dan konden we pepti proberen wanneer we wilden. Hij krijgt nu een week nexium rond 19 uur en sochtends is hij nu een paar dagen echt een happy camper, heel ander kind. Halverwege de middag zijn alle klachten terug incl zuur ruiken, veel overstuur zijn etc. Advies van de kinderarts vandaag was om nexium smorgens te geven, dus dat gaan we nu doen. Ben heel benieuwd, het is zo rot allemaal.. Als ik verhalen van anderen lees met rustige kindjes die lekker slapen, fijn kunnen wandelen etc.. Het zit er hier nog niet in.
Zelf heb ik enorm veel behoefte aan het uitwisselen van ervaringen en tips enzo, mocht iemand openstaan voor een WhatsApp groep laat het me dan even weten! Ik vind de ouders van nu site en app waardeloos namelijk, loopt bij mij altijd vast. 
 
Bedankt voor de reacties. Ik vind de hele zoektocht echt loodzwaar. 
Wij hebben eerst ranitidine gekregen met 10 weken. Hielp ook niet (genoeg). Toen na 1 week Nexium via de huisarts gekregen. Op dag 4 merkten we duidelijk verbetering (een week of 2 a 3 ging het ook echt goed.)
Omdat het weer slechter lijkt te worden gisteren weer naar de huisarts geweest. HA was gelukkig begripvol en we zijn doorverwezen naar de KA. Tijdens het consult heeft ze ook gebeld met de KA maar die zei dat onze dochter al teveel Nexium krijgt. Uitgangspunt is 1mg per kilo (Ik lees online juist max 2 mg per kilo, zucht!!). Het mocht dus niet verhoogd worden en er is verder weinig wat ze kunnen doen. Met andere woorden: het is acceptabel dat onze dochter pijn heeft totdat ze er overheen groeit...(?!) 
Vandaag was wel weer een redelijke dag gelukkig, maar het is zo onvoorspelbaar steeds. Dan gaat het even goed en dan weer een terugval. Frustrerend en het maakt me erg onzeker en vooral moedeloos om haar pijn te zien hebben. Volgende week moet ze voor het eerst naar de opvang... 
 
Terug
Bovenaan