Verhoging dosering Nexium?

Onze zoon zit nu dus een week op de ranitidine, dit werkt echt totaal niet maar moeten we 2 weken proberen..Ik snap je idee van de kinderopvang en weer gaan werken, vooraf had ik het idee dat als ik weer ging werken dat hij netjes in een ritme zou zitten en met hoe het nu gaat zie ik er ook echt tegen op weer te gaan werken (met deze vermoeidheid?) en hem naar de opvang te doen (reageren ze wel genoeg op zijn gekrijs met rechtop houden en troosten?). Je ziet het vooraf allemaal iets anders voor je en dit kan gewoon echt de eerste maanden een ander tintje geven. Natuurlijk houd je enorm van je kindje en je doet alles voor hem maar ik merk gewoon aan mezelf dat ik graag wil dat we een paar maanden (of langer? Wie weet hoe lang dit duurt) verder zijn en hij eroverheen gegroeid is terwijl je eigenlijk van deze periode zou moeten genieten. We hopen dat iets als nexium wel gaat aanslaan mocht de ranitidine alsnog niks gaan doen, hij zit hier nou een week op dus ik verwacht hier niet veel meer van. We hebben hier ook te lang mee rondgelopen voor we naar de huisarts gingen, hoopten het op te lossen met johannesbroodpitmeel, de refluxleefregels etc. Wij gaan overigens vrijdag ook naar de osteopaat voor de reflux, iemand hier ervaringen mee? 
 
@lotjeoudersvannu, als de dosering klopt, merk je dat direct,  is mijn ervaring. Geen idee welke hoeveelheid hij kreeg, hij is inmiddels 7:)
Wij deden idd ook johannesbroodpitmeel door de voeding. Doordat het dan wat dikker is, komt het niet  zo makkelijk omhoog. 
 
Heel veel succes! 
 
Ja ik kijk niet echt goed terug op mijn verlof. 
Ik houd ontzettend veel van onze dochter maar dit is gewoon niet tof en super slopend. Probeer het zoveel mogelijk te relativeren want het kan natuurlijk altijd erger en het leven gaat niet altijd over rozen, maar ik ben wel teleurgesteld. Ik voel me naar mijn omgeving toe ook zo’n zeurpiet. Bah. Je wilt inderdaad ook gewoon lekker kunnen wandelen met je kind, een kopje thee ergens kunnen gaan drinken etc, maar dat is echt lastig nu. 
Door de Nexium is de reflux al wel een stuk minder geworden dan dat het was. Dus ik hoop dat je dat snel kan krijgen voor je zoon. Wij hebben ook te lang gewacht/gehoopt dat we het konden redden met de leefregels etc. Osteopaat zijn we ook geweest (3x nu). Wel tips gekregen over het masseren van het buikje, maar verder heeft het niet veel merkbaar geholpen helaas. 
@Lotje, heb je al overwogen om de 10 mg te verdelen over de dag? Bijv 5 mg in de ochtend en 5 mg in de avond? Ik zou dan wel 2x een heel zakje gebruiken maar 7,5 ml geven (ipv 15 ml) omdat het nogal nauw aankomt met de verdeling en oplossen vd korrels blijkbaar. 
 
Zooo herkenbaar jullie verhalen. Ik ben zojuist 1,5 bezig geweest om hem in skaap te krijgen. Hij heeft zoveel onrust. De nexium lijkt iets te helpen maar zeker nog niet genoeg. 
Ik moet over 2 weken werken, hij moet 1 dag naar het kdv maar dit zie ik niet gebeuren. Ze hem daar nooit 1,5 uur in slaap sussen etc. 
De osteopaat heeft hier niet geholpen. Hij constateerde onrustige darmen maar verder niks. Geven daarvoor probiotica.
Ik ga vanmiddag pepti halen. Niet perse omdat ik koemelkallergie verdenk, maar mn twijfels blijven toch een beetje en ik wil alles uitsluiten. Als nexium een beetje werkt, dan zit er toch nog ergens een oorzaak te klieren voor mijn gevoel. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat hij er maar overheen moet groeien. 
 
Hoi hoi,
ik heb net even alles van jullie gelezen. Mn dochtertje heeft ook verborgen reflux. Wat hebben we 6 verschrikkelijke weken erop zitten. Dag en nacht gehuild, 24/7 bijna non stop. En niemand die ons geloofde of wilde helpen. Eeeeindelijk na zo ontzettend boos te zijn geweest, kregen we van de ka ranitidine voorgeschreven. Na 4 dagen ging het beter en het gaat gelukkig nog steeds goed, maar we zijn aan het bijkomen van de ellende en beginnen nu pas een beetje met een ritme, afbouwen van de draagzak, rust en regelmaat enz, ze is nu 11 weken geweest. 
Ik las iets over een osteopaat. Ik ben er geweest voor de reflux en ze spuugde echt veeeeel minder! Nu nauwelijks meer, maar heb ik wel zo mn gebruiksaanwijzing, geen grote hoeveelheid fles, tussendoor boeren en daarna zeker half uur rechtop en ze slaapt op haar buik(maag ligt dan in zo een positie dat terugstromen van de voeding heel moeilijk is, kwam er achter toen ze een week of 6/7 was dit heel fijn vond) 
 
Terug
Bovenaan