Verhoogde bloeddruk 36w+

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik ben momenteel 36w+5d zwanger. Me bloeddruk was tot en met 28e zwangerweek altijd mooi rond 100/60(dat was ook mijn bloeddruk voor me zwangerschap). Alleen is mijn bloeddruk vanaf 3e trimester elk keer beetje gestegen. Tot week 34 was het nog rond 115/75, daarna begon het meer te stijgen. Ook heb ik klachten hoofdpijn, misselijkheid, hartklopping. Ik was gisteren voor het spoed naar het ziekenhuis geweest. Half uur aan de CTG en automatisch bloeddrukmeter. Het hart filmpje van baby was goed, alleen me bloeddruk was soms 117/90 en soms 120/85. Als laatste hebben ze met hand gemeten en dat was 125/85. Bloed geprikt voor de zekerheid en uitslag was goed, alleen er zat wel beetje eiwit in me urine. Heb tot nu toe dus geen zwangerschapsvergifting. Zijn er mama’s die ervaring hebben met verhoogde bloeddruk? Was het toen alles goed gekomen? </p><p>Alvast bedankt </p>

Oh ja nog iets. De arts vindt dat het nog niet zorgenmakend is omdat het nog onder 140/90 zit. Alleen vraag ik me af: mijn natuur bloeddruk was 100/60, is 125/85 dan echt niet te hoog? Ik kan het begrijpen voor de mensen die natuur bloeddruk 120/80 hebben 125/85 wel normaal kan zijn, maar voor de mensen die van natuur wat lage bloeddruk hebben, is het dan echt niet te hoog? 

Hoi hoi. 
Ik had op het einde van mijn zwangerschap ook ineens een te hoge bloeddruk, ook mijn bloed en urine waren goed. Ik had ook klachten zoals hoofdpijn, griepiger gevoel enz enz. 
Ook de ctg scan gaf aan dat het met de kleine allemaal goed ging.
Wel kon ik mijn controles e.d niet meer doen bij mijn eigen verloskundige. Alles ging nu via het ziekenhuis
Ben uiteindelijk rond 39 weken ingeleid. In het ziekenhuis zeiden ze toen of medicijnen gebruiken om je bloeddruk laag te krijgen of inleiden. 
Na de bevalling was mijn bloeddruk weer normaal. 

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt, maar ze hebben je goed gecontroleerd. Gewoon rustig blijven, jezelf erg druk gaan maken heeft geen gunstig effect op je bloeddruk. 
Ik heb zelf een persoonlijke ervaring met pre eclampsie en HELLp. Hou het goed in de gaten, behalve op tijd het ziekenhuis bellen kun je nu niet meer doen. Om jouw vraag te beantwoorden, bij mij is het toen niet goed gekomen. Er zijn bij mij destijds heel veel fouten gemaakt, ik heb het zelf maar net gered. Mijn bloeddruk zat ver over 140/90, ik zat toen namelijk rond en boven 180/90. En in het begin van die zwangerschap had ik een bloeddruk van 130/90 en die hebben ze op laten lopen zonder medicijnen. (Ik ben namelijk ten alle tijden medisch zwanger vanwege factor 5 leidenBegrijp wel, dit was een zeer extreme situatie en komt niet zo heel vaak voor. Ook omdat het toen al in de 21e week gebeurde.
Word de pijn in je hoofd en buik erger, wel meteen het ziekenhuis bellen! Lijkt me duidelijk, maar toch.
Sterkte meid

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt, maar ze hebben je goed gecontroleerd. Gewoon rustig blijven, jezelf erg druk gaan maken heeft geen gunstig effect op je bloeddruk. 
Ik heb zelf een persoonlijke ervaring met pre eclampsie en HELLp. Hou het goed in de gaten, behalve op tijd het ziekenhuis bellen kun je nu niet meer doen. Om jouw vraag te beantwoorden, bij mij is het toen niet goed gekomen. Er zijn bij mij destijds heel veel fouten gemaakt, ik heb het zelf maar net gered. Mijn bloeddruk zat ver over 140/90, ik zat toen namelijk rond en boven 180/90. En in het begin van die zwangerschap had ik een bloeddruk van 130/90 en die hebben ze op laten lopen zonder medicijnen. (Ik ben namelijk ten alle tijden medisch zwanger vanwege factor 5 leidenBegrijp wel, dit was een zeer extreme situatie en komt niet zo heel vaak voor. Ook omdat het toen al in de 21e week gebeurde.
Word de pijn in je hoofd en buik erger, wel meteen het ziekenhuis bellen! Lijkt me duidelijk, maar toch.
Sterkte meid

Hoi! 

Dat de arts zich geen zorgen maakt vind ik gek! Ik had zo'n zelfde bloeddruk als jij en toen deze was gestegen naar 120/85 heeft mijn verloskundige me doorgestuurd naar het ziekenhuis, heb ik 24 uur urine moeten opsparen en toen daar eiwit in bleek te zitten ben ik opgenomen met pre-eclampsie. Terwijl mijn bloeddruk relatief normaal was, maar voor mijn doen dus hoog!! 
Ik wil je verder niet bang maken, je bent ook al 36 weken dus qua dat zit je redelijk goed. Ik ben toen met 29 opgenomen en met 31 bevallen. Maar goed, die fase ben jij gelukkig voorbij. 

Jow! Hier ook hoge bloeddruk! 
155/85 begon ik mee. Ik ben toen Ascal gaan slikken, hierdoor eerd hij ‘normaal’ voor mijn doen maar vanaf 36 weken moet je daar mee stoppen en toen ging het weer in rap tempo omhoog.
Ik word ingeleid door de hoge bloeddruk in combinatie met een wat kleiner kindje.
 Ik lig op dit moment op de verloskamer en ben net de eerste fase van het inleiden door. 
Hou het goed in de gaten! Hoofdpijn, misselijk, duizelig en sterretjes zien is allemaal NIET goed en dan zou ik altijd voor de zekerheid bellen. Mochten ze het echt niet vertrouwen, kunnen ze je laten komen voor verschillende onderzoeken. Mocht het echt uit de hand lopen, kunnen ze je eventueel gaan inleiden voor je eigen veiligheid en de veiligheid van de kleine. Maar zo lang alles goed gecheckt word en in de gaten gehouden word kan er eigenlijk vrij weinig mis gaan. 

Ja, hier een hoge bloeddruk gehad. Was toen 35 weken zwanger. 160/104 dus controle in het zkh. Omdat hij zo hoog was kreeg ik medicatie. Moest een nachtje blijven om te kijken hoe de baby reageerde op de medicatie. De volgende ochtend ben ik spontaan bevallen.

Terug
Bovenaan