Verhoogde bloeddruk

Nightwish

New member
Afgelopen dinsdag mocht ik komen voor de 16 weken controle en heb ik het hartje weer gehoord, heerlijk!!
Een minpuntje was alleen mijn bloeddruk. Die was 134/90. Tijdens de 1e controle was de onderdruk 85 (ik starte dus al iets verhoogd). Nu zou de bloeddruk volgens de verloskundige moeten zakken, maar dat is dus niet het geval. Een onderdruk van 95 is voor hun de grens (dan wordt ik doorgestuurd naar een gyneacoloog). ik moet volgende week donderdag weer terugkomen om nogmaals te meten. Hopelijk is ie dan weer gezakt. Ik weet dat drop en zout boosdoeners zijn, maar dat gebruik ik niet (hoewel we al standaard teveel zout binnenkrijgen door brood enzo). ik voeg nergens zout aan toe.
Dus tja, ik ga me er maar niet te druk om maken (want dat is alleen maar slecht voor mn bloeddruk). Zijn er meer mensen met een te hoge bloeddruk? En wordt het bij jullie op de ouderwetse manier gemeten? Bij mij hebben ze namelijk een digitale meter en meten mn rechterarm. Ik ben daar eigenlijk niet zo'n voorstander van, maarja.. Eerst volgende week maar afwachten.
 
Hier iemand met een hoge bloeddruk.. ( begonnen in mijn zwangerschap en na mijn bevalling teruggekomen en helaas gebleven..) een digitale meter is prima hoor. Ook de arm markt niet zoveel uit, maar ze meten meestal rechts.. Als je bloeddruk zo blijft gaan ze je controleren op eiwitten vanuit je urine. Als dat allemaal goed is, is dit prima. Maar het moet niet gaan stijgen. Let op voeding ( dat die je al) en neem voldoende rust. Geloof me, best belangrijk, ik deed dat echt niet!! Succes
 
ik had met me 1e zwangerschap een te hoge bloeddruk. werd niet doorverwezen naar gyn maar moest wekelijks me urine inleveren!en met 20 week zat ik al thuis, me te vervelen want ik mocht niks doen, niet eens stofzuigen! maar het hielp wel me bloeddruk daalde wel elke week een beetje'! en daar ging het om! het gaat nu goed nog me me bloeddruk en hoop het nu niet weer te krijgen....
moest wel trouwens in ziekenhuis bevallen toch voor de zekerheid met me bloeddruk...zodat ze het goed in de gaten konden houden!
neem je rust meid is nu erg belangrijk en idd geen tot zo weining mogelijk zout ed!
succes liefs
 
Allereerst thxxx voor jullie reacties meiden!

Neomie, was je bloeddruk hoger dan de mijne, als ik vragen mag? De verloskundige zei tegen mij dat het als het toch hoger wordt het prima behandeld kan worden door de gyneacoloog met medicijnen (ondanks de zwangerschap). Als ik nu al thuis moet gaan zitten raak ik gestresst vrees ik :p
Maar ik moet donderdag idd ook even urine meenemen om voor de zekerheid te testen op eiwitten. Hoewel ze wel zei dat de kans op een beginnende zwangerschapsvergiftiging heel erg klein is in dit stadium. Ik voel me verder ook gewoon goed eigenlijk. Maarja donderdag maar even afwachten.
 
Er zit degelijk verschil in met bloeddruk meten met linker arm of rechter arm. Niet alle digitale bloeddruk apparaten zijn even goed. Het beste is toch ouderwets opmeten. (werk in de thuiszorg, dus zie het verschil wel).
Mijn moeder had ook last van te hoge bloeddruk en die moest toen pure bietensap drinken. Is wel ontzettend vies, maar heeft wel geholpen.
Ik heb juist het tegenovergestelde. Dus ik kan je verder niet helpen.
Sterkte...
 
Ik deel die mening Ilona, ook ik werkte in de zorg en de verpleeghuisarts daar wilde ook weer terug naar meten op de ouderwetse manier ( en links omdat dat dichter bij het hart is) maarja goed, de eerste keer dat ze gemeten hebben was ook met dat apparaat en toen was de tensie wel lager dan nu. Dus tja, ik moet het er toch maar mee doen... mocht ik echt mn twijfels hebben op een gegeven moment dan kan ik altijd nog even laten meten door mn huisarts. Die meet nog op de ouwerwetse manier.
 
Terug
Bovenaan