Verhoudingen maaltijdjes

Meiden,

Ik was even benieuwd welke verhoudingen jullie aanhouden bij het maken van "maaltijdjes". Ik ga nu beginnen met vlees en vis toevoegen, rijst en aardappel en pasta. Hoeveel gebruiken jullie hiervan per portie? En hoeveel groente staat daar tegenover? In ieder boek, op iedere site staan weer andere dingen...

Gr Ingrid

Fruit bewaar ik meestal 1 dag, soms 2 dagen in de koelkast. Groentehap maak ik meestal voor 3 dagen, ook omdat hij daar minder van eet. Die bewaar ik dus 2-3 dagen, tenzij ik invries, wat ik ook vaker doe.

@Kelly, dat weet ik. Maar het gaat me om de verhouding tussen de diversen componenten van een maal. Daarbij is het volgens mij ook zo dat in een potje (denk dat je daar de hoeveelheid van weet???) meestal meer water zit (bij fruit iig) dan wanneer je het zelf maakt.

Vlees zijn we hier nog niet begonnen maar ik zou maar een heel klein stukje doen. Rijst, pasta, aardappelen tegenover groente doe ik 1/3 rijst, pasta, aardappelen en 2/3 groente. Maak nu porties van ongeveer 150 gram? Is een beetje nattevingerwerk hier hahahaah.

Terug
Bovenaan